Sunny Postat 15 december 2011 Dela Postat 15 december 2011 Bjarne, hur går det ?Får vi se några uppdateringar på Saltföljetången ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 10 januari 2012 Författare Dela Postat 10 januari 2012 Nytt akvarie med optiwhitefront står och väntar på Triton men kan inte sätta upp det än på ett tag då jag har en del att göra i nya huset innan jag kan få igång karet. Måste slå ut en vägg mellan kök och vardagsrum och sätta upp liggande panel på en vägg i vardagsrummet, samtliga ytskikt ska renoveras också. Förhoppningsvis kan karet komma igång i vår/sommar nångång. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 10 januari 2012 Dela Postat 10 januari 2012 vad blir det för storlek? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 10 januari 2012 Författare Dela Postat 10 januari 2012 Haha jag kommer faktiskt inte ihåg exakt vad det var för mått jag beställde.. Men tror det var 120x60x50 med fronten i optiwhite Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 3 november 2012 Författare Dela Postat 3 november 2012 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 18 november 2012 Författare Dela Postat 18 november 2012 En bild från sidan..Lite skitigt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rickard598 Postat 26 november 2012 Dela Postat 26 november 2012 Snyggt! Korallerna verkar ha klarat sig bra, ser även att Rut är framme och posar ingen helbild?såg även att Hugo (imperatorn) är framme grymtar och har sig nu? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 26 november 2012 Dela Postat 26 november 2012 Vackert adddo! Vi vill ha mer bilder och info! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 27 november 2012 Författare Dela Postat 27 november 2012 Snyggt! Korallerna verkar ha klarat sig bra, ser även att Rut är framme och posar ingen helbild?såg även att Hugo (imperatorn) är framme grymtar och har sig nu?Hehe ja det mesta har klarat sig, var ett par av de större acroporerna som strök med. Ja man undrar om frugan har tagit hem en julgris till skinkan i år ibland. Vackert adddo! Vi vill ha mer bilder och info! Ska försöka få lite färg på korallerna så uppdaterar jag mer sen.Bytt ut alla T5 rören i helgen vilket drastiskt minskat algtillväxten, skrapade rutorna 2 ggr om dan innan så det känns skönt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 27 november 2012 Dela Postat 27 november 2012 Grymt snygg bild. Lägg gärna upp fler /SamuelSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 29 november 2012 Författare Dela Postat 29 november 2012 Grymt snygg bild. Lägg gärna upp fler /SamuelTack Samuel, ja jag ska se om jag kan få till nån mer bild framöver. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 6 december 2012 Författare Dela Postat 6 december 2012 Kvällsbild på högra sidan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 12 februari 2013 Författare Dela Postat 12 februari 2013 Nu har jag ca 35000 l/h på 530liter, 66 gånger vattenvolymen ungefär med det senaste inköpet Jebo WP 40Funkar den bra under de närmsta månaderna blir det nog en till sån så man närmar sig 100xturnover. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 12 februari 2013 Dela Postat 12 februari 2013 Väldigt intressant pump det där. Du får berätta mer när du kört den lite. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 13 februari 2013 Författare Dela Postat 13 februari 2013 Jajamän. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 20 augusti 2013 Författare Dela Postat 20 augusti 2013 Äntligen har min ensamma Pseudoanthias Flavoguttatus fått sällskap! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 20 augusti 2013 Dela Postat 20 augusti 2013 Läckert Bjarne !! Lycka till me de små liven, du får berätta hur det går med dem Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 20 augusti 2013 Dela Postat 20 augusti 2013 Snygga fiskar.. Skulle själv viljat ha 5-6st till mitt kar..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 27 augusti 2013 Författare Dela Postat 27 augusti 2013 En vecka har gått och de äter glatt fryst cyclops och "super shrimp" (artemia doppad i extra näring) mysis är de lite petigare med.De nya gömmer sig i stenen mest men kommer fram när det är mat. Den jag hade sen tidigare tog några veckor innan den började simma fritt i vattenkolumnen så det är jag inte så orolig för ännu.Däremot är 2 av dessa nya så mycket mindre än de andra så risken är väl att de blir hackkycklingar med tiden och får svårt att klara sig.. Såg inte den stora skillnaden när jag hämtade dem, men men jag kanske målar fan på väggen också...Otroligt vackra fiskar när man får chansen att se dem riktigt nära. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 27 augusti 2013 Dela Postat 27 augusti 2013 Läckra firrar! Största anledningen till att köpa större kar är att kunna ha ett stim anthias. Flavoguttatus är verkligen supersnygga, hoppas det går bra med dem! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 27 augusti 2013 Författare Dela Postat 27 augusti 2013 Läckra firrar! Största anledningen till att köpa större kar är att kunna ha ett stim anthias. Flavoguttatus är verkligen supersnygga, hoppas det går bra med dem! Tackar, ja de är små pärlor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 16 september 2013 Författare Dela Postat 16 september 2013 Nu har jag ca 35000 l/h på 530liter, 66 gånger vattenvolymen ungefär med det senaste inköpet Jebo WP 40Funkar den bra under de närmsta månaderna blir det nog en till sån så man närmar sig 100xturnover.[ATTACH=CONFIG]90963[/ATTACH]Har sen ett par veckor ytterligare en WP40 i karet.Så, 2 st Tunze 6095 med multikontrollern och 2 st WP40 står nu för flödet.ca 89 X turnover Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 september 2013 Dela Postat 16 september 2013 Har sen ett par veckor ytterligare en WP40 i karet.Så, 2 st Tunze 6095 med multikontrollern och 2 st WP40 står nu för flödet.ca 89 X turnoverDu skjuter inte ut fiskarna över kanten nu ? , 89* har respekt med sig.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 17 september 2013 Författare Dela Postat 17 september 2013 Du skjuter inte ut fiskarna över kanten nu ? , 89* har respekt med sig.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using TapatalkHehe jo det är nog på gränsen Har en del lugnare platser för dem som gillar det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 15 november 2013 Författare Dela Postat 15 november 2013 Vill bara meddela att i min tråd är det fritt fram att sär skriva hur mkt man vill. Om inte annat så för att retas med folk som stör sig på sånt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.