Gå till innehåll

Taskigt?


JMAONE

Rekommenderade inlägg

Såg den här inledningen på någon som verkar bli tvungen att lägga hobbyn på hyllan ett tag.... hmmm...

"nu säljer jag mitt akvarium som är på 1000 liter

aldrig använt... det skulle bli ett saltvatten akvarium men pga ny flickvän måste de säljas :-(

det som följer med är..."

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inget bra tecken om hon börjar jävlas från dag ett, blir säkert inte bättre med åren...

Det har säkert varit en dröm för killen att skaffa ett kar på 1000L.

För mig hade inte valet varit svårt i varje fall, då hade det varit den nya tanten som fått flyga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte min "diktator" var sträng, jag får iallafall ha ett akvarium. Hon har gått med på ett akvarium i lägenheten och endast ETT!! Dock fick det vara huuuur stooooooort som hällst.

Vill tillägga att vi har en källare med ett rum på ca25 kvadrat som jag får ha hur mycket akvarier som hällst i, men jag vill inte tillbringarna kvälarna helt ensam med massa firrar =-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte min "diktator" var sträng, jag får iallafall ha ett akvarium. Hon har gått med på ett akvarium i lägenheten och endast ETT!! Dock fick det vara huuuur stooooooort som hällst.

Vill tillägga att vi har en källare med ett rum på ca25 kvadrat som jag får ha hur mycket akvarier som hällst i, men jag vill inte tillbringarna kvälarna helt ensam med massa firrar =-)

Lyckans ost!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är som med högtalare och all annan utrustning, om det inte dominerar för mycket i hemmet eller gör att det ser ostädat ut så accepterar de flests "kvinnfolk" ett kar hemma. Det är när det ligger påsar med salt, flaskor med olika tillsatser och en massa tänger och skrapor överallt som det inte acepteras.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det FINNS faktiskt undantag.Jag hadde saltvatten för 15 år sen då jag träffade en kille som tyckte att om vi skulle flytta ihop så fick jag välja mellan honom och burken.HUR kan man vara svartsjuk på ett akvarium??????????

Men är man kär så är man....Fast sen när man väl inser att det är tidsbegränsat så kan man ju tyvärr inte låta bli att drömma om vad man vill göra när man är singel igen.Gissa vad det första var som jag skulle göra????

Skiljde mig för 1 1/2 år sen och det första jag gjorde var att skaffa mig ett saltvattenskar igen.Så ska jag skaffa ett fast förhållande igen så får det väl bli nån här på sg. Skämt åsido så finns det faktiskt undantag bland kvinnor

Mvh Qvinnan Karin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja ibland måste man använda hustrublidkande medel, som tex att köpa en katt för 4500,- det funkade på min dam som nu är helt revsäker :skrattar:

Jag hade oxå kört på detta om man inte var allergisk mot pälsdjur, då frugan e katt-tokig.

Det enda jag får skäll för ang karet e att.. måste du köpa det där nu? Har vi råd med det?

Ja det måste jag, ska det va fint får plånkan lida pin;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har sagt det färut och jag säger det igen.. skulle ALDRIG tillåta att ett fruntimmer ens försökte styra, ställa eller bestämma över mig och mina intressen.

Om jag vill köpa en fisk för 5000 för mina pengar så gör jag det. vill jag har ett akvarium så köper jag det..

ALDRIG att jag skulle tolerera ett försök från hennes sida att lägga sig i.

Å andra sidan så skulle jag då behandla henne med samma respekt, vill hon köpa en vibrerande fotölöj för 50.000 för hennes pengar och hänga i ett snöre i taket så visst =)

Men kanske därför jag är ensam också, men det är jävligt skönt, för då gör jag ju ocksp precis som jag vill :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med dig jörgen till 100%

Dock är det ironiskt nog så att min tjej snarare vill att jag ska köpa dyrare fiskar och annat till karet = p

Så här lät det förra gången vi var och köpte levande till karet:

"Köp den där, och den och varför inte den..? Dom är ju snygga"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan ju tycka vad man vill om killens nya tjej, men har han inte haft något förhållande sedan urminnestider är det kanske en uppoffring han är villig att genomföra.

Men jag är glad iaf för min egen del, min sambo gillar båda fiskar, högtalare och projektor. =) Hon är dock inte överförtjust i alla 4 datorer dock, tycker jag kan välja antingen stationär eller bärbar, vad är meningen med både och? Lite som att köra flera kar, säger jag då, man kan blanda lite olika, så man kan ha fler sorters fisk och koraller. Ok! blir svaret. :) Det gäller bara att sköta det snyggt, så blir det sällan gnäll. Bjuda på utemat nån gång då och då, se till så badet är upptappat när hon kommer hem sent på kvällen och maten står på spisen, osv osv..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

haha, ja det funkar med mutor..

men många tjejer gillar att shoppa, och det gäller fiskar med hemma.. så tar man med dem till affären får man stoppa dem lite ibland,, "den är ju fin!" mm.. men tyvärr har vi ju inte plats med allt,,,, Är iofs en bra anledning att uppgradera.. ;)

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet iaf att om jag skulle hitta en flickvän som säger att jag inte får göra det jag tycker om och lägga ned mina hobbys så skulle jag byta flickvän. Har ingen lust att direkt ge avkall på det som är "mig" och som gör mig glad och är en del av mig. Gillar hon inte hela mig (mina intressen: sport/motion, fotografering, design, akvarier, bilar, musik) så är det bara att gå :)

Jag tror på en viss kompromiss, men gör man för många så mår ingen bra i förhållandet och man får det jobbigt i längden.

Sedan kan jag förstå om hon inte vill ha 20 st och att det ska ta upp hela lägenheten, ligga skrapor, slangar, osmosdunkar, tester och sånt överallt :)

Samma gäller med högtalare och andra intressen. Dem ska inte gå till överdrift..

Jag tror inte att många flickvänner/partners skulle ha emot ett snyggt stort akvarie i lägenheten/huset om det fick stå där och vara fint och inte tar upp hela tiden.

Om det ändå blir problem så är det inte akvariet som är problemet.. då är akvariet bara något att skylla över allt på :)

Nu är jag "lyckligt" singel och kommer ha två akvarier i min lägenhet. Flyttar någon in hos mig if ramtiden så blir det automatiskt lika naturligt som att jag finns här.

Sen att mitt ena akvarie är inbyggt i väggen gör det än omständigare att bli av med ;)

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjejen är alergisk mot katter, förutom röda av slaget. Har läst om dessa alergifria katter också, dock minns jag att det stod att det var i Japan de tagit fram dem.. Men det kan ju kvitta iofs. Dat har ofta med pälssammansättningen att göra, om man är allergisk eller ej.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...