Ricke Postat 19 december 2009 Dela Postat 19 december 2009 hehe första jag hör fiskar i sitt eget kar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vandal Postat 19 december 2009 Dela Postat 19 december 2009 det skulle du ju filmat! fick gaimarden ett nytt hem eller ett värdigt slut? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 19 december 2009 Författare Dela Postat 19 december 2009 det skulle du ju filmat! fick gaimarden ett nytt hem eller ett värdigt slut?Tanken var ett nytt hem, en kille ville ha den. Min utomordentligt väl genomföra krokning innebar tyvärr att den blev ganska illa åtgången. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 4 januari 2010 Författare Dela Postat 4 januari 2010 För drygt en vecka sedan så delade jag denna bubbel korall på mitten med hjälp av såg, mejsel och hammare. Den hade blivit alldeles för stor. Redan dagen efter så såg jag att en liten 'tarm' på den ena biten började växa till sig. Denna 'tarm' sökte sig omgående mot bottengruset och har rotat sig mer och mer för var dag.Nu finns det bara en liten tunn bit kvar som håller ihop de båda delarna. Så jag gissar att om några dagar så har han fraggat sig själv av någon anledning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 4 januari 2010 Dela Postat 4 januari 2010 fräckt =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mrbrandin Postat 4 januari 2010 Dela Postat 4 januari 2010 Coolt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 24 januari 2010 Författare Dela Postat 24 januari 2010 Ibland måste man ta fram kameran och leka lite. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 januari 2010 Dela Postat 24 januari 2010 Vackert!mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lill-Burt Postat 24 januari 2010 Dela Postat 24 januari 2010 Fan vad nice!Är fisken på näst sista bilden en Gul Goby?Jag har kikat lite på en sådan men jag har riktigt fin vit sand i mitt kar men problem med växande alger ur sanden...eller finns det nån annan bra sandvändare..Mvh Roger Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 24 januari 2010 Författare Dela Postat 24 januari 2010 Fan vad nice!Är fisken på näst sista bilden en Gul Goby?Jag har kikat lite på en sådan men jag har riktigt fin vit sand i mitt kar men problem med växande alger ur sanden...eller finns det nån annan bra sandvändare..Mvh RogerJa det är en sådan, men jag tycker inte att han vänder speciellt mycket sand. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 24 januari 2010 Dela Postat 24 januari 2010 Ja det är en sådan, men jag tycker inte att han vänder speciellt mycket sand.har du sandsjöstjärna eller svart sjögurka?? funkar skit bra hemma hos mig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 24 januari 2010 Författare Dela Postat 24 januari 2010 har du sandsjöstjärna eller svart sjögurka?? funkar skit bra hemma hos mig.Nej det har jag inte, men jag behöver ingen sandvändare för tillfället. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lill-Burt Postat 24 januari 2010 Dela Postat 24 januari 2010 har du sandsjöstjärna eller svart sjögurka?? funkar skit bra hemma hos mig.Kan ju vara nånting för mig det...Bor på Åland men ska beställa imorgon från Imazo...hittar dock bara en vit sandsjöstjärna vid namn: Archaster typicus..det lustiga är att den inte finns med på reeflex sidan..där finns bara en Archaster angulatus.Är typicus en sötvatten sjöstjärna? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 24 januari 2010 Författare Dela Postat 24 januari 2010 Kan ju vara nånting för mig det...Bor på Åland men ska beställa imorgon från Imazo...hittar dock bara en vit sandsjöstjärna vid namn: Archaster typicus..det lustiga är att den inte finns med på reeflex sidan..där finns bara en Archaster angulatus.Är typicus en sötvatten sjöstjärna?Jag är dålig på sjöstjärnor så tyvärr har jag inget svar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 31 januari 2010 Författare Dela Postat 31 januari 2010 Om man läser inlägg 154 i denna tråd så ser man att jag har en korall som 'fraggar sig själv'. I natt så har den sista långa tunna 'navelsträngen' som hållt ihop modern och fraggen brustit och han får nu klara sig själv.Det har varit lite småkul att följa detta. Fraggen har bildat en ganska stadig klump av material som nu förhindrar den från att dras med av vattenströmmarna. Från början så var det ju bara några vattenfyllda bubblor den bestod av. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 21 februari 2010 Författare Dela Postat 21 februari 2010 Ett nyinköpt objektiv avsett för landskaps fotografering måste självklart testas på akvariet också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Syd Postat 21 februari 2010 Dela Postat 21 februari 2010 ser fint ut, gillar den första. Fin skärpa. Har du valt att inte visa metadatan eller är det bara jag som inte får fram det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 21 februari 2010 Författare Dela Postat 21 februari 2010 Jag vet faktiskt inte varför metadatan inte kom med, men här har du den för första bilden.File name2010_02_21_014629.CR2Camera Model NameCanon EOS 450DFirmwareFirmware Version 1.0.9Shooting Date/Time2010-02-21 18:53:06Tv(Shutter Speed)1/500Sec.Av(Aperture Value)F5.6Metering ModesEvaluative meteringExposure Compensation0ISO Speed1600LensEF-S55-250mm f/4-5.6 ISFocal Length250,0 mmImage size4272 x 2848Image QualityRAWFlashOffWhite BalanceDaylightAF modeOne-Shot AFPicture StyleStandardParametersTone Curve : StandardSharpness level : -Pattern Sharpness : -Contrast : 2Sharpness : 3Color saturation : 2Color tone : 2Long exposure noise reduction : DisableHigh ISO speed noise reduction : DisableHighlight tone priority : DisableColor matrix-Color SpacesRGBFile Size14705 KBDust Delete DataNoDrive ModeSingle-frame shootingGPS DataSatellite signal status : -Date(UTC) : -Latitude : -Longitude : -Altitude : - Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lill-Burt Postat 21 februari 2010 Dela Postat 21 februari 2010 Fina bilder..vad är det för en fisk på den första bilden?riktigt vacker Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 21 februari 2010 Författare Dela Postat 21 februari 2010 Det är en Chaetodon melannotus, de är väldigt fina. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 28 mars 2010 Författare Dela Postat 28 mars 2010 Mina favorit fiskar.Centropyge argiCentropyge bicolorCentropyge bispinosaCentropyge flavissimaCentropyge tibicenCentropyge vrolikii Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 28 mars 2010 Dela Postat 28 mars 2010 Härligt fina fiskar. Ger dom sig på korallerna eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 28 mars 2010 Författare Dela Postat 28 mars 2010 Nej de äter inte koraller direkt men visst så går de och nappar lite på dem. Man skall hålla dem mätta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 28 mars 2010 Dela Postat 28 mars 2010 Jättefina fisak - min egen flavissima är min nya älskling Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 28 mars 2010 Dela Postat 28 mars 2010 Min favorit sedan länge är Centropyge potteri.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.