Gå till innehåll

Wiking's Kub


Wiking

Rekommenderade inlägg

  • 3 månader senare...

Det är helt otroligt vad min bubbelkorall växer. För något 1/2 år sedan klöv jag den på mitten för att minska storleken. Nu närmar den sig snart en fotbolls storlek.

Min hepatus som är närmare 15 cm ser liten ut intill korallen.

post-2676-14468921742304_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Ett lite missöde igår med min foderautomat. Den hade fått fnatt och tömt allt foder i karet. Nitrat och fosfat stack iväg snabbt under några timmar. Ett panikartat vattenbyte på 80 liter ser ut att ha rätat upp det hyggligt. Blir att köra igång med vodkan igen ett tag för att pressa ner värderna.

post-2676-14468922535393_thumb.jpg

post-2676-14468922535592_thumb.jpg

post-2676-14468922560188_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en Juwel: http://www.gibbon.se/products/product.aspx?ItemId=19534

Förstår igentligen inte vad som hänt. Var borta några timmar och när jag kom hem såg jag att skummaren löpte amok, och en viss grumlighet i vattnet som tilltog. Vattenbyte, kol, fosfatremover, bakteriekultur, byte av vadd, och vodka sattes in. Har laddat om batterierna och provkört den ett antal gånger idag och märkligt nog verkar den vara ok. Jag får testa den ett tag så får jag se hur den fungerar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...
Snyggt! Ser ut som att allt trivs rätt bra där i.

Tack Hansson. Ja allt trivs bra. Mina koraller växer dock ganska långsamt, ett problem jag haft ända sedan jag startade karet.

nice!!

jädra snyggt ljus! bubbelkorallen är rätt stor :)-Tummen upp

Tack Freddi. Bytte till annat MH rör i somras och jag är väldigt nöjd med färgen på den lampan. Bubbelkorallen, eller om det nu kallas pärlkorall jag vet inte vilket, växer som ogräs. Jag klöv den på mitten för något år sedan, nu är det nog snart dax igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...