Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

• Svar 122
  • Visningar 50,8k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populäraste inläggen

• Jag vill föreslå Emil i Handen till månadens akvarium. Jag var där igår och skulle hämta en "liten" korall och när jag såg denna fantastiska burk, kände jag direkt att det här måste premieras.... 

• Oj. Tack för dom fina orden. Det värmer ! Du kan nog ta bort telenumret dock. Det går att nå mig via pm, eller så känner jag en av admins privat @freguz Tack igen för uppskattningen Per

• Thomas Salt
    Thomas Salt

Vi har hittet en vinnera, mera kommer, näste tävling sträcker sig over sommaran, sidste frist er 1 augusti, vi koller i denne omgång på akvarier mellam 250 till 1000 liter.  Extra point går till

Populära bilder

Postat

Om du vill ha ett annat kar har vi ju min kompis me sitt 3000L som kommer att bli medlem här på sg om ett tag.

Postat
  • Författare

Dessa har visat intresse för senare iår

Norberg, Janne, Pwin, Ländström, Capote, Stigigemla, Karro_barro

Postat
  • Författare

Ja nu är det redan April och INGEN har visat intresse just nu eller nappat då man frågat.

Känns lite tråkigt att det inte är större efterfrågan eller viljan att visa upp just sitt akvarium eller hur man tänkt eller hur det funkar.

Postat

Lite tråkigt att ingen kan slänga upp bilder på sitt kar. Det måste ju inte se ut som Ländströms eller dom andra "expert-rävarna". Det hade varit lika roligt o kolla på ett kar med 2 clowner o lite skivisar, bara karet har nåt extra: tex ett finurligt ytavrinnings-bygge, nåt annorlunda sumplösning, eller vad som helst.

-Det finns väl flera som känner att sin egna lösning inte tillhör mainstream men har funkat ändå?! Släng upp nåt sånt! Varje månad vill jag inte sitta med öppen mun o säja -WoW! Nån månad kan man ju sitta med öppen mun o säja -Smart!

eller Enkelt, eller Finurligt, eller Snyggt, eller Billigt!

eller?

Postat
Lite tråkigt att ingen kan slänga upp bilder på sitt kar. Det måste ju inte se ut som Ländströms eller dom andra "expert-rävarna". Det hade varit lika roligt o kolla på ett kar med 2 clowner o lite skivisar, bara karet har nåt extra: tex ett finurligt ytavrinnings-bygge, nåt annorlunda sumplösning, eller vad som helst.

-Det finns väl flera som känner att sin egna lösning inte tillhör mainstream men har funkat ändå?! Släng upp nåt sånt! Varje månad vill jag inte sitta med öppen mun o säja -WoW! Nån månad kan man ju sitta med öppen mun o säja -Smart!

eller?

Helt rätt! Är du sugen då?

Vi har haft diskusioner bland moderatorerna tidigare och vi har haft förslag på att ha nybörjar kar som bra exempel också. Finns massor av intressanta kar och de behöver inte vara top of the art utan något som man vill visa!

Postat
  • Författare

Det är precis jag vill att detta skall vara

Alla är välkommna med sitt bidrag

Postat

För min del. personligen alltså, så känns det inte som mitt kar ens har belysning och något i akvariet värt intresset att dokumentera etc. Min planeringstråd och visningstråd säger redan det mesta och är en av de längre på SG.

Mitt kar kan bli aktuellt i höst om intresset finns.. när belysning och saker är klara.. :)

Postat

Jag skriver gärna nåt framöver om några månader, nu blev ju allt så 'nytt' med flytten och allt.

Postat

nu gäller det bara att fundera ut hur man ska skriva... kanske finns nån typ av mall man kan använda... aja.. den som lever får se... nu har jag nått att sysselsätta mej med ett tag iaf...

Postat
Sillen, kan inte du visa upp ditt kar? :P

Tackar för frågan!

Jag har flera orsaker men en är att jag just nu är i slutet av en algperiod som uppkom efter att jag rev runt i karet. Dessutom håller jag på att ändra lite i karet!

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.