Gå till innehåll
  1. Annonsörer informerar

1. 208

1. 7,2k

1. Arkiv Mitt akvarium

Äldre trådar om medlemmars egna akvarier. Nyare trådar kategoriseras under antalet liter. 

73,1k

1. Nybörjarhörnan

Här kan nybörjarakvaristen fråga och förvänta sig svar anpassade för nybörjare

86,6k

Sten, sand med mera...

10,1k

1. 506

Interna eller externa

13,7k

1. 22,3k

Ställ frågor av typen "Var kan jag köpa xxx?" här. Tipsa varandra om nyheter också!

7,1k

Elsäkerhet, Giftiga djur, Olyckstillbud etc

1,4k

Inga kommande evenemang hittades
  •  
  • Senaste inläggen

• Det är skönt att den inte är av märket Red Sea . Jag är ingen expert, men jag kollade på silikonet och märkte att det var mjukt utan några sprickor, vilket får mig att tro att det kommer att hålla bra. Jag håller med om osmosen, men tyvärr finns det ingen plats att gömma den där. Därför brukar jag bara öppna vattenkranen och också via solined som är kopplat med apex med timer till osmosen när jag behöver fylla på top-off-sektionen i sumpen Sent from my SM-S906B using Tapatalk
    • Jag skulle anse att du är hemma. Men spring inte iväg och köp ett ton fisk nu idag - om du skall utöka fiskbesättningen gör det stegvis och öka maten försiktigt. Vad gäller koraller så kan du börja utöka antalet - i alla fall det som använder fotosyntes. Eftersom de är konsumenter i första hand (koraller med fotosyntes) så kan du öka dem fortare. Var bara varse att en del koraller kan vara känsliga och du får testa vilka typer som fungerar för dig. Det innebär att du kanske inte skall rusa iväg och köpa de dyraste med det samma.   MVH Lasse
    • Och fortsatt på väg ner. Det verkar funka men tar helt ngr månader. 
    • Imponerande att karet har fått stå i 8 år! Finns det någon risk med att silikonet kan torkat?   Jag skulle även va lite orolig med att ha osmosen i köket. Jag har min i badrummet så att om det läcker från den eller någon hink svämmar över så gör det inget
  • Info angående Köp och sälj.

Från och med den 14 februari 2023 behöver man vara Stödjande medlem för att kunna annonsera på Saltvattensguidens Köp och sälj.

Utöver möjligheten att annonsera så får du även tillgång till fler artiklar, fler forumsdelar, quiz, Saltvattensbladet och andra saker som vi gör för er medlemmar som tack för ert bidrag. Framför allt hjälper ni till att bevara Saltvattensguiden och all samlad kunskap om vår hobby.

Mer info om hur du blir Stödjande medlem.

Mer info om beslutet.

• Berätta för en vän!

Tycker du om Saltvattensguiden? Berätta för en vän!
  • Skapa Ny...