acuario Postat 1 november 2009 Författare Postat 1 november 2009 En lite uppdatering, det var ett tag sedan sist och det har hänt en del. Fick prick och allt dog utom den gula kirurgen. Efter ett tag så gjorde jag karet till ett revkar igen och nu ser det ut så här. Citera
Mr Harlequin Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Fy va snyggt! Kommer och fraggar den nya blå acroporan... om ett halvår;) Citera
Datate Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Oj vilka färger och vilken polypexpansion!!!Får man fråga vad du kör för teknik och tillsatser i dagsläget? Citera
Vargklo Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Kul att du delar med dig av så vackra bilder! Citera
DaTrucka Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Ja vad säger man, läckert som vanligt. Fungian är ju dööööööläcker. Känns som det börjar bli dax för ett besök igen. Citera
acuario Postat 1 november 2009 Författare Postat 1 november 2009 Grymt, som vanligt!TackarOj vilka färger och vilken polypexpansion!!!Får man fråga vad du kör för teknik och tillsatser i dagsläget?Tekniken är:Skummare: Fauna Marine ultra skim 2Kalkreaktor: Bubble magus C-120Ljus: 6x80w T5 Aqua medic. 4st reef white 15000k och 2st Aqua medic reef blue.Tillsatser: Lite vodka då och då, Lite kaliumnitrat 2-3ggr i månaden. Korallmat: JBL korall fluid 3-4ggr i veckan. För övrigt så doserar jag inget annatVattenbyte 50-75L varannan veckaIngen zeolit de senaste månaderna, ingen fosfatremover.Kul att du delar med dig av så vackra bilder!Tack calle Citera
acuario Postat 1 november 2009 Författare Postat 1 november 2009 Ja vad säger man, läckert som vanligt. Fungian är ju dööööööläcker. Känns som det börjar bli dax för ett besök igen. Tackar. du är alltid välkommen. Citera
Keek Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Jag tror Jörgen fuskar på något sett , men jag vet inte hur Hehemen snyggt blir det Citera
Freddi Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Håller med de andra.Vilka grymt fina färger du har och korallerna ser ut att trivas kanon, inte konstigt man blir lite avis !! Citera
Spooky Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Har alltid haft höga tankar om dig Jörgen och nu blev det bekräftat.Snyggt, bra jobbat som vanligt. Citera
_Manne_ Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 härligt o se!! lite jobb bakom det karetmvh manne Citera
Freddi Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 En fröjd för ögat att se !!!Lite nyfiken på vad du har för värden i karet?? Citera
ballsam Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 helt missat att du har kvar det här karet. trodde du la ner det för länge sen.. snyggt som vanligt ..det var bla annat ditt kar som fick mina tankar att glida in i den hör hobbyn /Samuel Citera
Sillen Postat 5 november 2009 Postat 5 november 2009 Som du alltid har, grymt vackar färger på alla koraller! Imponerande! Citera
Birdo Postat 5 november 2009 Postat 5 november 2009 Ett mycket vackert kar. Man kan bara sitta och dagdrömma sig in i det. Citera
acuario Postat 5 november 2009 Författare Postat 5 november 2009 Tack alla för alla fina omdömmen. Jag kan tala om att för 2 månader sedan så var karet i dåligt skick p.g.a att jag hade tappat suget så många koraller tappade färg och trådalger dök upp. Min Blåa staghorn var brun osv.. men jag sparkade mig själv där bak och började med att göra 2st 100L vattenbyten på 2 veckor och fortsatte med 75l ett par gånger till, de trådalger som fanns borstade jag bort och vodka började doseras, rengöring av sump och till sist det viktigaste. Nya lysrör. Förändringar började synas väldigt snabbt med de nya rören. Nu så är det nästan på topp färgmässigt. Jo cyano kom snabbt efter vattenbytena men karet har precis gått igenom en kur med Ul red slime remover. Nu är det bara hålla karet i topptrim och njuta av det. Ett annat lyft för karet är 19st blågula frökenfiskar. Karet känns verkligen som ett litet rev med alla dessa fina , lätta och framför allt billiga fiskar, kommer att köpa 10st till när jag hittar likadana igen. Citera
Mattias Postat 5 november 2009 Postat 5 november 2009 Doserar du removern efter anv ? Har testat den, men helt utan resultat. Citera
acuario Postat 5 november 2009 Författare Postat 5 november 2009 Helt efter bruksanvisning. skiten är borta efter 3-5 dagar. jag suger upp så mycket jag kan innan för att minska belastningen på karet, ph't sjunker knappt någonting om man har minimalt med slemalger när man börjar behandlingen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.