Postat 2 januari 200916 år Författare Tackar, nja imperatorn kanske äter någon men glasrosorna har helt tagit överhand i akvariet. Måste ta tag i detta innan karet blir hel brunt:).Skall försöka fota lite när vattnet klarnat upp.
Postat 2 januari 200916 år Skulle jag bygga ett nytt akvarie så hade jag definitivt apat efter detta!
Postat 16 februari 200916 år Har du gjort något särskilt den sista tiden. Jag tycker det ser ut som om cyanon minskat?
Postat 5 mars 200916 år Författare Hej.Cyanon plockades bort med KZ Zeozym enligt phols blandning. Två liter vatten i med zymen(ett mått) och Zeobac, låt sedan stå i 8tim häll i akvariet och stäng av skummaren under 8 timmar. Vipps så blir man av med skiten.Bläckfisken fastnade i en pump och blev färs, kommer att bygga ett special akvarium för dessa djur när jag får tid och lust.I övrigt så går akvariet väldigt bra det växer och färgerna på korallerna är riktigt bra. Har börjat få balans i karet och man har blivit invand vid rätt doseringar. Mitt stora problem är fortfarande glasrosor i sådana mängder att vem som hälst skulle lägga ner, men det skall lösas.
Postat 8 maj 200916 år Fint som bara den! Upplever du att du har problem med några koraller som bränner varandra?
Postat 8 maj 200916 år Författare Tackar, tackar, nja visst bränner vissa acropora varandra lite men det är inget större problem friserar dem ofta. Dom långpolypiga växer i varandra utan att det är några problem.
Postat 22 mars 201015 år Nu var det bra länge sen det hände nåt i den här tråden. Hur går det? Nya bilder? Ett av mina favoritkar det här. Om jag någonsin flyttan in nån stans där möjlighet finns så vill jag ha ett kar mitt i rummet..
Postat 10 oktober 201014 år är karet fortfarande igång? nu börjar det bli otroligt länge sedan du uppdaterade..
Postat 11 oktober 201014 år Författare Yes, det är fortfarande igång. Akvariet har fått en kraftig uppgradering med nya cirkulationspumpar, sumpen har flyttat ner i källaren och lite ommöblering. Karet har gått utan skötsel i 1,5år, ingen matning, ingen kalkreaktor, ingen rutputtsning, inga vattenbyten, ingen skummare... Inga större korall eller fisk-förluster dock. Nu är allt igång igen och karet skall upp i världsklass! Mer fisk och korall under hösten och en hel del uppgraderingar. Bilder kommer snart.
Postat 7 november 201014 år Författare Här är lite bilder på inkoppningskar, sumprummet och några från huvudkaret.
Postat 7 november 201014 år Sumprummet är verkligen lyx! Ingen krypa på alla fyra med ficklampa under ett trångt akvarium!
Postat 7 november 201014 år wtf har du kvar din gamla IKS.Snyggt rum förövrigt å rött ljus för fisken eller??C. Zanclus??
Postat 7 november 201014 år Författare Japp, IKS fixar nivån. Har aldrig felat, peppar peppar ta i träVisst e d en Zanclus och han äter...Väldigt smidig att ha sumpen i ett kaklat rum med golvbrunn.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.