Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Tackar, nja imperatorn kanske äter någon men glasrosorna har helt tagit överhand i akvariet. Måste ta tag i detta innan karet blir hel brunt:).

Skall försöka fota lite när vattnet klarnat upp.

• Svar 315
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

• 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...
Postat

Hej.

Cyanon plockades bort med KZ Zeozym enligt phols blandning. Två liter vatten i med zymen(ett mått) och Zeobac, låt sedan stå i 8tim häll i akvariet och stäng av skummaren under 8 timmar. Vipps så blir man av med skiten.

Bläckfisken fastnade i en pump och blev färs, kommer att bygga ett special akvarium för dessa djur när jag får tid och lust.

I övrigt så går akvariet väldigt bra det växer och färgerna på korallerna är riktigt bra. Har börjat få balans i karet och man har blivit invand vid rätt doseringar. Mitt stora problem är fortfarande glasrosor i sådana mängder att vem som hälst skulle lägga ner, men det skall lösas.

• 2 månader senare...
Postat

Tackar, tackar, nja visst bränner vissa acropora varandra lite men det är inget större problem friserar dem ofta. Dom långpolypiga växer i varandra utan att det är några problem.

• 10 månader senare...
Postat

Nu var det bra länge sen det hände nåt i den här tråden. Hur går det? Nya bilder? Ett av mina favoritkar det här. Om jag någonsin flyttan in nån stans där möjlighet finns så vill jag ha ett kar mitt i rummet..

• 6 månader senare...
Postat

Yes, det är fortfarande igång. Akvariet har fått en kraftig uppgradering med nya cirkulationspumpar, sumpen har flyttat ner i källaren och lite ommöblering. Karet har gått utan skötsel i 1,5år, ingen matning, ingen kalkreaktor, ingen rutputtsning, inga vattenbyten, ingen skummare... Inga större korall eller fisk-förluster dock. Nu är allt igång igen och karet skall upp i världsklass! Mer fisk och korall under hösten och en hel del uppgraderingar. Bilder kommer snart.

• 4 veckor senare...
Postat

Japp, IKS fixar nivån. Har aldrig felat, peppar peppar ta i trä;)

Visst e d en Zanclus och han äter...

Väldigt smidig att ha sumpen i ett kaklat rum med golvbrunn.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...