metcrue Postat 2 januari 2009 Författare Postat 2 januari 2009 Tackar, nja imperatorn kanske äter någon men glasrosorna har helt tagit överhand i akvariet. Måste ta tag i detta innan karet blir hel brunt:).Skall försöka fota lite när vattnet klarnat upp. Citera
jens karlskrona Postat 2 januari 2009 Postat 2 januari 2009 Skulle jag bygga ett nytt akvarie så hade jag definitivt apat efter detta! Citera
Ted Camenius Postat 3 januari 2009 Postat 3 januari 2009 Snyggt, kan vi få se en bild ovanifrån.vad heter plattfisken? Citera
Ahab Postat 15 februari 2009 Postat 15 februari 2009 Tack för kaffet och titten. Det är en grym burk du har! Citera
metcrue Postat 16 februari 2009 Författare Postat 16 februari 2009 Tackar, hoppas resan hem gick bra. Citera
stigigemla Postat 16 februari 2009 Postat 16 februari 2009 Har du gjort något särskilt den sista tiden. Jag tycker det ser ut som om cyanon minskat? Citera
wrang Postat 16 februari 2009 Postat 16 februari 2009 Hur är det med Plattfisken lever denna fortfarande? Citera
metcrue Postat 5 mars 2009 Författare Postat 5 mars 2009 Hej.Cyanon plockades bort med KZ Zeozym enligt phols blandning. Två liter vatten i med zymen(ett mått) och Zeobac, låt sedan stå i 8tim häll i akvariet och stäng av skummaren under 8 timmar. Vipps så blir man av med skiten.Bläckfisken fastnade i en pump och blev färs, kommer att bygga ett special akvarium för dessa djur när jag får tid och lust.I övrigt så går akvariet väldigt bra det växer och färgerna på korallerna är riktigt bra. Har börjat få balans i karet och man har blivit invand vid rätt doseringar. Mitt stora problem är fortfarande glasrosor i sådana mängder att vem som hälst skulle lägga ner, men det skall lösas. Citera
Laggeman Postat 8 maj 2009 Postat 8 maj 2009 Fint som bara den! Upplever du att du har problem med några koraller som bränner varandra? Citera
metcrue Postat 8 maj 2009 Författare Postat 8 maj 2009 Tackar, tackar, nja visst bränner vissa acropora varandra lite men det är inget större problem friserar dem ofta. Dom långpolypiga växer i varandra utan att det är några problem. Citera
ballsam Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 Nu var det bra länge sen det hände nåt i den här tråden. Hur går det? Nya bilder? Ett av mina favoritkar det här. Om jag någonsin flyttan in nån stans där möjlighet finns så vill jag ha ett kar mitt i rummet.. Citera
acuario Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 Men Daniel! har du en rosa hystrix! Det trodde jag inte om dig Citera
ballsam Postat 10 oktober 2010 Postat 10 oktober 2010 är karet fortfarande igång? nu börjar det bli otroligt länge sedan du uppdaterade.. Citera
metcrue Postat 11 oktober 2010 Författare Postat 11 oktober 2010 Yes, det är fortfarande igång. Akvariet har fått en kraftig uppgradering med nya cirkulationspumpar, sumpen har flyttat ner i källaren och lite ommöblering. Karet har gått utan skötsel i 1,5år, ingen matning, ingen kalkreaktor, ingen rutputtsning, inga vattenbyten, ingen skummare... Inga större korall eller fisk-förluster dock. Nu är allt igång igen och karet skall upp i världsklass! Mer fisk och korall under hösten och en hel del uppgraderingar. Bilder kommer snart. Citera
metcrue Postat 7 november 2010 Författare Postat 7 november 2010 Här är lite bilder på inkoppningskar, sumprummet och några från huvudkaret. Citera
Nordin Postat 7 november 2010 Postat 7 november 2010 Mycket läcker firre!. Hoppas du får den att klara sig Citera
Claes_A Postat 7 november 2010 Postat 7 november 2010 Sumprummet är verkligen lyx! Ingen krypa på alla fyra med ficklampa under ett trångt akvarium! Citera
wrang Postat 7 november 2010 Postat 7 november 2010 wtf har du kvar din gamla IKS.Snyggt rum förövrigt å rött ljus för fisken eller??C. Zanclus?? Citera
metcrue Postat 7 november 2010 Författare Postat 7 november 2010 Japp, IKS fixar nivån. Har aldrig felat, peppar peppar ta i träVisst e d en Zanclus och han äter...Väldigt smidig att ha sumpen i ett kaklat rum med golvbrunn. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.