Gå till innehåll

Ostens nya stuga :)


mr cheezy

Rekommenderade inlägg

  • Svar 302
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

hmm är det ej risk att det är en tråkig haj (Chiloscyllium punctatum) som bara ligger på botten eller är det en frisimmande haj??

036.jpg

Rockan hittade jag ej på sidan

När det gäller hajar så är Chiloscyllium punctatum min favorit, om jag får råd när jag är äldre så ska jag starta ett hajakvarie jag med, jag blev lite småtossig när jag fick höra mr chezzys idé med ett akvarie över, men det kanske blir lite för väl. Jag vet att han här i helsingborg BL Diskus säljer ett akvarium på 1800l. Det tänker jag köpa eller större. Jag tycker också om haj, mycket fina "fiskar". Men speciellt den arten som jag nämnde är min favorit! :)

Kolla in den filmen. Akvariet kan vara lite litet, men hans hajar är väldigt trevliga, men som ni kan läsa under så har han sålt dem till en vän med ett akvarie på 720gallon! Asså runt 2000l.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När det gäller hajar så är Chiloscyllium punctatum min favorit, om jag får råd när jag är äldre så ska jag starta ett hajakvarie jag med, jag blev lite småtossig när jag fick höra mr chezzys idé med ett akvarie över, men det kanske blir lite för väl. Jag vet att han här i helsingborg BL Diskus säljer ett akvarium på 1800l. Det tänker jag köpa eller större. Jag tycker också om haj, mycket fina "fiskar". Men speciellt den arten som jag nämnde är min favorit! :)

Kolla in den filmen. Akvariet kan vara lite litet, men hans hajar är väldigt trevliga, men som ni kan läsa under så har han sålt dem till en vän med ett akvarie på 720gallon! Asså runt 2000l.

Är det brittiska gallon blir det en akvarievolym på 3 240 liter.

Hajar behöver stora akvarium och man bör läsa på så att de inte växer ur akvariumet på ett par månader då de växer fort!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det brittiska gallon blir det en akvarievolym på 3 240 liter.

Hajar behöver stora akvarium och man bör läsa på så att de inte växer ur akvariumet på ett par månader då de växer fort!

Jag vet att det borde man verkligen eftersom det finns bottenhajar som blir nästan 2m långa. :ledsen:

Men den arten jag gillar slutar på under en meter. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

wrang nej och nej... väggen kommer få en tok snygg tapet jag beställt och ramen innår kommer målas svart..

Ted: Ja det är det karet.. Nja det är väll bara 350kg ls.

Har redan köpt hajarna dock är de inte kläckta än. De ligger i mitt tempurära kar.

Tack ni andra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

wrang nej och nej... väggen kommer få en tok snygg tapet jag beställt och ramen innår kommer målas svart..

Ted: Ja det är det karet.. Nja det är väll bara 350kg ls.

Har redan köpt hajarna dock är de inte kläckta än. De ligger i mitt tempurära kar.

Tack ni andra.

Bara 350kg? Kommer det räcka?

TA KORT PÅ ÄGGEN! SNÄLLA! :) VAD KOSTA DEM? VAD ÄR DET FÖR ART?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...