Jump to content

Direct Sealife, ny levande internetaffär i EU?


marcuspajp

Recommended Posts

ja sillen, jag tycker servicen är viktig, samt att jag inte vill köpa "grisen i säcken". men visst blir det negativt anser jag, säg att ni går ihop 7-8 st och beställer koraller och fisk,+ lite annat smått o gott.

då förlorar er svenska handlare en hel del pengar, och dessutom blir det en del som inte blir sålt, vilket innebär längre tid mellan importerna! så jag ser bara nackdelar med sånt här, men alla får tycka

som dom vill!!

tjo,

jag som bor i skåne har ett antal butiker innom ca 15mils radie , dock är det så ändå att utbudet är grymt långt i många fall , definitivt om man letar något specielt., och då får dom skylla sig själva när köparna försöker hitta andra vägar för att få tag på sina juveler till akvariet..

utbudet i butikerna matchar inte efterfrågan på något sätt.. kommer det in en "större import" så är man inte där innom 1-2 dagar så gapar många akvarier tomma igen.. sen är det runt 14 dagar till nästa sändning.. vissa butiker får varje vecka men det hjälper inte, sen ibland så givetvis spelar priset in en del för en annan butik har samma fisk till halva prise osv, men den diskutionen behöver vi inte gå in på. men jag är lite sådan persoligen , hittar jag rätt fisk så tar jag den..

jag tror att många upplever just detta som ett stort problem i hela salthobbyn här i sverige och därför söker sig ut över gränserna..

mvh Manne

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jovisst är det som Manne säger. Några saker är roliga att det finns på listan. Odlad rödahavsfisk t.ex.

Men i verkligheten är det nog så att de Jong har köpt in odlad fisk av en hemmaodlare och hoppas på att få köpa in igen. I verkligheten saknas dessa på de Jongs lagerlista i dag.

Link to comment
Share on other sites

tjo,

jag som bor i skåne har ett antal butiker innom ca 15mils radie , dock är det så ändå att utbudet är grymt långt i många fall , definitivt om man letar något specielt., och då får dom skylla sig själva när köparna försöker hitta andra vägar för att få tag på sina juveler till akvariet..

utbudet i butikerna matchar inte efterfrågan på något sätt.. kommer det in en "större import" så är man inte där innom 1-2 dagar så gapar många akvarier tomma igen.. sen är det runt 14 dagar till nästa sändning.. vissa butiker får varje vecka men det hjälper inte, sen ibland så givetvis spelar priset in en del för en annan butik har samma fisk till halva prise osv, men den diskutionen behöver vi inte gå in på. men jag är lite sådan persoligen , hittar jag rätt fisk så tar jag den..

jag tror att många upplever just detta som ett stort problem i hela salthobbyn här i sverige och därför söker sig ut över gränserna..

mvh Manne

jo, jag förstår hur du tänker, speciellt när det gäller fisk, men korallerna tex, finns redan i butik i sverige....

Link to comment
Share on other sites

Detta kan väl inte vara något problem för dom svenska butikerna. Jag menar det finns ju redan butiker som väljer bort kunder, så det betyder väl att det finns ett behov av fler leverantörer till oss kunder ;)

Det där hängde inte jag med på? Visst kan en handlare inte fixa allt men att välja bort kunder det har jag inte hört talas om.

Link to comment
Share on other sites

Detta kan väl inte vara något problem för dom svenska butikerna. Jag menar det finns ju redan butiker som väljer bort kunder, så det betyder väl att det finns ett behov av fler leverantörer till oss kunder ;)

då har du väl gjort bort dig på nåt vis, det händer väl i alla branscher!

sen tror jag inte de jong släpper alla godbitar till denna firman, dom har en massa kunder

(handlare) från hela europa, som ser till att få vad dom vill!

Link to comment
Share on other sites

Detta kan väl inte vara något problem för dom svenska butikerna. Jag menar det finns ju redan butiker som väljer bort kunder, så det betyder väl att det finns ett behov av fler leverantörer till oss kunder ;)

tror snarare att det är person kemin som inte stämmer överns mellan butiksinnehavare resp kunden i ett sådant fall.. butiksinnehavaren vill alltid sälja i princip.. mitt bästa tips där är att ta reda på vad du köper innan du köper, butiksinnehavaren kan också ha fel..(dom är ju inte allvetande tyvärr)

i många fall kan jag tycka som kund att men vet mer än försäljaren om vissa delar.. man kollar upp sin ev fisk man ska köpa så man vet hur den funkar normalt, så att den kan leva o tillomed trivas i just dina förutsättningar.. annars blir det inte bra hur man än gör.. man får söka info här på guiden o allmänt på nätet o bland andra saltisar på dom fiskar man tex är intresserad av.

mvh manne

Link to comment
Share on other sites

Det hära ämnet har varit uppe vid ett flertal tillfällen men jag har aldrig hört att någon har gjort någon beställning av fisk från en sådan leverantör.Skulle va roligt att höra hur det gick.Personligen vet jag en som köpt koraller och fått det levererat och sedan va det väl någon som köpte sniglar(snäckor) som det inte gick så bra för.Kan inte någon tillkänna göra en sådan order oavsett hur det gått.Patrik

Link to comment
Share on other sites

Jg köpte sniglar från england skit billigt 350 kr ink. frakt för 60 snäckor. 2 veckor senare va dom döda. Men det fanns inte en alg kvar i hela akvariet. Dom va grymma på att äta alger. Har för mig att jag löste i någon tråd att det kan ha varit kallvattens snäckor. Men men nu är man en erfarenhet rikare.

Link to comment
Share on other sites

Detta kan väl inte vara något problem för dom svenska butikerna. Jag menar det finns ju redan butiker som väljer bort kunder, så det betyder väl att det finns ett behov av fler leverantörer till oss kunder ;)

Har du också drabbats av detta?

Det där hängde inte jag med på? Visst kan en handlare inte fixa allt men att välja bort kunder det har jag inte hört talas om.

Jodå, en handlare gör det i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

Tror dig Jörgen även om det låter som korkat att som handlare välja bort kunder.

Tycker även att det är korkat att du som Moderator på ett forum där denna handlaren annonserar kallar honom för korkad utan att känna till hela historien. Smart Jonas....

Link to comment
Share on other sites

Svärd har du blivit portad av en butik så kan jag bara småle lite,jag själv e snäppet värre jag e portad av en web butik,slå de om ni kan.Patrik

Heh, med tanke på att Systembolaget inte får porta A-lagarna så måste ni ha jobbat hårt på detta :)

Link to comment
Share on other sites

om vi nu återgår till ämnet, och skippar enskild personers relationer till affärer, så kan det säkert bli en bra diskussion, dessutom tror jag inte fraktpriset stämmer till sverige, men som sagt intressant att

höra hur det går för er som beställer!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...