Patrik Postat 26 februari 2015 Författare Postat 26 februari 2015 Sitter i silicon mot en ram som är fast gjuten i karetBlir till att sätta upp lite belysning i morrn :0) Citera
fälgis_ Postat 26 februari 2015 Postat 26 februari 2015 vad kommer du köra med för någon teknik till detta monster kar?? Citera
wrang Postat 3 mars 2015 Postat 3 mars 2015 Epoxin som jag har använt är till träbåtar så detta skulle räcka utan tvekan men jag har slarvat lite med slipningen vilket kanske inte är så bra.Hörnen är förstärkta så det är inga problem!!! Blir nog till att slipa och måla ett par gånger till!!!Vilken storlek är din sumpVet du på ett ungefär vad din sump kostade, funderar om jag ska bygga en till mitt system i källaren. Playwood + glasfiber + topcoatHar du nån bygg beskrivning du gått efterMed vänlig hälsning, /Christian Citera
Patrik Postat 5 mars 2015 Författare Postat 5 mars 2015 Desvärre inte en aning vad sumpen kostade , det jag vet är att den är delad mitt på och utkastad.Den var på 1100 liter, har beställt en i glas istället.Egen design!! Citera
hansson_1985 Postat 8 mars 2015 Postat 8 mars 2015 Snyggt! Kul att se att det händer saker. Hur blir sumprummet? Citera
PeterG Postat 9 mars 2015 Postat 9 mars 2015 [ATTACH=CONFIG]125618[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]125617[/ATTACH]Snyggt och respektingivande, vad tänker du ha i det, någon speciell inriktning ? Citera
DaTrucka Postat 9 mars 2015 Postat 9 mars 2015 Riktigt läckert. Så ska en slipsten dras.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
Patrik Postat 12 mars 2015 Författare Postat 12 mars 2015 Sumprummet kommer det att läggas lite tid på framledes... hur det ska bli är inte riktigt klart men bilder kommer efter hand.Ända jag kommer att sikta på är Acroporor i massor och små men många fiskar.Jag får faktiskt säga att det är frugan som ville ha det vit och nu ser jag att det blev riktigt bra :0) Citera
Patrik Postat 9 juli 2016 Författare Postat 9 juli 2016 Har lagt ner allt för att flytta!!!! Blir ett mindre kar när man är på plats på ny ort...... Allt ska bort om någon är intresserad. Citera
mikoto Postat 14 februari 2019 Postat 14 februari 2019 Är ju misstänkt likt det gamla! Tog du med dig det eller flytta du aldrig? Citera
Patrik Postat 14 februari 2019 Författare Postat 14 februari 2019 Jag flyttade aldrig så det är samma kar fast helt nyrenoverat och allt är utbyt 2 Citera
Patrik Postat 2 december 2019 Författare Postat 2 december 2019 Då funkar det som det ska det tycker jag om 1 Citera
KMG Postat 2 december 2019 Postat 2 december 2019 Vilket drömkar! Gärna fler bilder på nya sumpen 1 Citera
Patrik Postat 7 december 2019 Författare Postat 7 december 2019 (ändrat) Har inte så mycket i sumpen som jag hade innan, Dymico filtret löser nästan allt Hade refugium i ena karet men det funkade inte så nu är det ett fraggkar Idaxs läget fyller jag på med lite Balling och kör med aktivt kol annars är det Dymico som fixar allt annat Inget vattenbyte och ingen skummare, tyst och skönt Ändrat 7 december 2019 av Patrik 1 Citera
KMG Postat 10 december 2019 Postat 10 december 2019 Aha, Dymico är helt nytt för mig. Låter väldigt intressant. Hur kom du in på det spåret? Citera
Patrik Postat 12 december 2019 Författare Postat 12 december 2019 Började att leta efter nya saker till karet då jag hade sålt allt jag hade innan Ny start och nya grejor Då fick jag höras om Dymico av Stefan Fischlein som hade detta systemet till sitt kar, inget vattenbyte och ingen skummare gjorde att jag blev väldigt nyfiken. Kollade runt lite vad allt skulle kosta att köpa in igen och då bestämde jag mig för Dymicon som löser det hela med väldigt lite ljud eller typ inget ljud alls. Nu när jag har ställt in det rätt så fungerar det helt underbart utan en massa underhåll. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.