Gå till innehåll

Snygg svensk burk på Reefcentral


Clownen

Rekommenderade inlägg

  • Svar 76
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 1 månad senare...
  • 4 månader senare...

Javisst börjar det bli det?! Kalkreaktorn kör så det ryker.

Gjorde just ett stort vattenbyte på ca 40% i samband med att jag flyttade karet till en ny bostad. En sån flytt kan ju nästan få en att tappa sugen för den här hobbyn! Det var väldigt nära att ni hade hittat det här under "säljes"...

Bilderna på Gobysarna är från efter flytten medan alla andra är från före flytten. Har inte märkt någon nämnvärd skillnad i samband med vattenbytet men flytten har ju säkert stört också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dessvärre var jag tvungen att bryta ner en del koraller som hade växt över flera stenar i samband med flytten, men dom kommer igen.

Har själv aldrig märkt några teperaturproblem med xenian. Det är sällan under 26 grader i karet. Däremot verkar en droppe jod behövas emellanåt. Men jag är ingen expert på xenia.

Backen är av blå plast modell smalare än den vanligaste varianten och den står på högkant. Jag har varit på den med sågen också. Jag har inte märkt någon förändring av plasten typ blekning eller liknande och den har varit i akvariet i mer än 5 år nu.

Det är mer än 10 år sedan jag köpte stenen nu så jag minns inte med jag gissar på 30-40 kg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...

ja, svinbra jobbat, inspirerande burk..

jag är ny i hobbyn, men brukar man oftast inte dosera kalkvatten också om man har kalkreaktor, för att hålla ph i bra balans? eller har jag missat något? jag har sett många som kombinerar reaktor med stirrer.. men detta är inget du har problem med?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...