Tengan Postat 29 april 2011 Dela Postat 29 april 2011 Då med den uppsättning rör så har ju nog Dimorb helt rätt.. Fett med blått så lyser korallen mer.. Mvh manneSent from my iPhone using TapatalkJapp jag inbillar mig att så är fallet.Tänker nog på sikt öka mängden blått i rampen, tycker att det lila/vita tar över lite väl som det är nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 29 april 2011 Författare Dela Postat 29 april 2011 Japp jag inbillar mig att så är fallet.Tänker nog på sikt öka mängden blått i rampen, tycker att det lila/vita tar över lite väl som det är nu.Gissar att dom två lila åker ut mot två blå då.. Om du bara kör djuphavs koraller kan du klödda även med dom vita.. Men gissar att du säkert har lite koraller som behöver vit rör också.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tengan Postat 29 april 2011 Dela Postat 29 april 2011 Gissar att dom två lila åker ut mot två blå då.. Om du bara kör djuphavs koraller kan du klödda även med dom vita.. Men gissar att du säkert har lite koraller som behöver vit rör också.Mvh manneSent from my iPhone using TapatalkDet är lite gott å blandad i innehållet, men som du säger är det de rosa/lila som står på tur att bytas ut mot blå diton.Börjar nog med 5 blå, 2 vita, 1 lila och ser hur det känns. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 30 april 2011 Författare Dela Postat 30 april 2011 Senaste:Då man var uppbokad så man inte kunde besöka Landskrona idag så fick man iaf tillfälle o blanda upp nytt saltvatten för byte.. Så nu fick man plocka fram ett gammalt kar som rymde 120 liter. Har ju ett "blå salts" paket för just den mängden tack vare krallan.. Så nu ligger 120L saltvatten färdigt för byte. Tror att jag byter en dunk på 25 liter nu ikväll..Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 30 april 2011 Dela Postat 30 april 2011 kan du inte lägga upp hel bilder på med och utan det nya blåa saltet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 30 april 2011 Dela Postat 30 april 2011 Jag tyckte inte se någon skillnad när jag bytte 30 liter, blev blått i skummar koppen men det va väl allt, får nog till att köra allt med det saltet för att få fram önskad effekt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 30 april 2011 Författare Dela Postat 30 april 2011 kan du inte lägga upp hel bilder på med och utan det nya blåa saltet?När jag hällt i 25 liter blå vatten så syns i pirincip ingen synlig skillnad i karet.. Gjorde iaf det inte med mitt första 30l byte.Mvh manneSent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 30 april 2011 Författare Dela Postat 30 april 2011 Jag tyckte inte se någon skillnad när jag bytte 30 liter, blev blått i skummar koppen men det va väl allt, får nog till att köra allt med det saltet för att få fram önskad effekt!Frågan är om man kan jobba sig mot det med del byten eller om man måste göra värstingbyten.Jag själv är inte direkt ute efter den funktionen utan synlig effekt på livet i karet..Mvh manneSent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 30 april 2011 Dela Postat 30 april 2011 Ska du till Landskrona imorgon? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 30 april 2011 Författare Dela Postat 30 april 2011 Ska du till Landskrona imorgon?Inget bestämt ännu. Mvh Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 1 maj 2011 Författare Dela Postat 1 maj 2011 Bytt 25L nu på morgonen.. Snabbt o smidigt.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 3 maj 2011 Författare Dela Postat 3 maj 2011 har varit framme med kameran.kommer fler.mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 3 maj 2011 Författare Dela Postat 3 maj 2011 fler bildermer kommermvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 3 maj 2011 Författare Dela Postat 3 maj 2011 sista bilderna denna gång.håll till godo!mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 3 maj 2011 Dela Postat 3 maj 2011 ! =) Me likey! =P Mycket nice, vad är det för korall på sista bilden "första laddningen"? Ser ut som någon LPS? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 3 maj 2011 Författare Dela Postat 3 maj 2011 ! =) Me likey! =P Mycket nice, vad är det för korall på sista bilden "första laddningen"? Ser ut som någon LPS?Stämmer mycket riktigt , är en flakväxande LPS , arten kan jag tyvärr inte.Bytt till mig den som fragg från ballsamSamuel: vet du ?Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 3 maj 2011 Dela Postat 3 maj 2011 Inte helt 100, men tippar på en echinopora som brukar kallas "alien eye". Knapparna från dej är föresten gula och inte gröna hos mej. Inte mej emot, men kul att färgerna kan ändras /SamuelSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 3 maj 2011 Dela Postat 3 maj 2011 Antar att det är en Echinopora Aspera? I så fall finns den på min "Vill ha lista" tyckte bara den var lite mycket "boll" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 3 maj 2011 Dela Postat 3 maj 2011 Stämmer mycket riktigt , är en flakväxande LPS , arten kan jag tyvärr inte.Är det samma som min LPS Manne?Min är också skarpt neongrön. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 3 maj 2011 Dela Postat 3 maj 2011 Snyggt manne. Vad är det blåa i dunken? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 3 maj 2011 Författare Dela Postat 3 maj 2011 Är det samma som min LPS Manne?Min är också skarpt neongrön.Det hoppas jag inte, för då har jag redan en handflata stor korall av den sorten.. Så hoppas inte på det.. Din fragg tog jag från stora karet.. Fraggen på bilden är ca 2*2 cm Max. Liten men fin.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 3 maj 2011 Författare Dela Postat 3 maj 2011 Inte helt 100, men tippar på en echinopora som brukar kallas "alien eye". Knapparna från dej är föresten gula och inte gröna hos mej. Inte mej emot, men kul att färgerna kan ändras /SamuelSent from my iPhone using TapatalkFår väl googla lite o se om man kan hitta en motsvarighet.. Lustigt att dom blivit gula.. Kan du bara testa o sätta knapparna nära botten o se om det påverkar.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 3 maj 2011 Dela Postat 3 maj 2011 Knapparna sitter på en fragghylla för tillfället. Fick ett MMS av Bo när dom var hos honom, och då var dom fortfarande gröna, men det gör verkligen inget. Har redan snygga gröna knappar ; ) ..tror inte det är en aspera. Googlade på det, å hittade inget som matchar. Däremot om man söker på echinopora alien eye..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 3 maj 2011 Dela Postat 3 maj 2011 Är det inte "typ" en sån här då?Echinophyllia Aspera(skrev fel, menade echinophyllia... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 3 maj 2011 Dela Postat 3 maj 2011 tyckte det såg ut som en http://www.deepoceanshop.dk/dejong/koraller/lps/mycedium-sp-colored.htmlför en sådan beställde jag precis av DO orkar ju inte vänta på att din ska gå att fragga Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.