Mr_Ewing Postat 24 augusti 2012 Postat 24 augusti 2012 Tror du inte blennyn såg nån plattmask då?Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2 Citera
_Manne_ Postat 24 augusti 2012 Författare Postat 24 augusti 2012 Tror du inte blennyn såg nån plattmask då?Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2Nej det tror jag inte.. Inte på själva manteln på musslan.. Det syns märken efter hans/hennes hugg så det fick bli så.. Inte första gången denna blenny har tuggat på musslor.. Min största i andra karet var helt plötsligt hans favorit föda en dag.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 24 augusti 2012 Författare Postat 24 augusti 2012 Denna rackare är det till blennyhttp://se.reeflex.net/tiere/80_Ecsenius_lineatus.htmNär denna inköptes har jag ingen anning att den "kunde" gå på musslor.. , men nu är det ett trevligt inslag så nu vill man inte vara utan den.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 24 augusti 2012 Författare Postat 24 augusti 2012 Lite bilder på request!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
hanst Postat 24 augusti 2012 Postat 24 augusti 2012 Mycket trevliga bilder, perfekt att sitta och drömma till på vägen hem Sent from my iPhone 4s using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 24 augusti 2012 Författare Postat 24 augusti 2012 sitter anemonen på ditt flak=)Nästan...Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 24 augusti 2012 Författare Postat 24 augusti 2012 Mycket trevliga bilder, perfekt att sitta och drömma till på vägen hem Sent from my iPhone 4s using TapatalkTrevligt.. Tackar!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 24 augusti 2012 Postat 24 augusti 2012 Ser bra ut Manne! /André---I am here: http://tapatalk.com/map.php?lfeodqSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Tribiani Postat 24 augusti 2012 Postat 24 augusti 2012 Verkligen snyggt. Skönt att din anemon verkar vara på bättringsvägen. Den får verkligen sträcka på sig där den sitter. Hoppas att musslan klarar sig också.Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk Citera
heba Postat 24 augusti 2012 Postat 24 augusti 2012 Vilken underbart fin dvärgkejsare - en Centropyge potteri? Nu suger det i "vill-ha-tarmen"! Hela karet är riktigt fint men kejsaren var något alldeles x-tra! Citera
_Manne_ Postat 24 augusti 2012 Författare Postat 24 augusti 2012 Verkligen snyggt. Skönt att din anemon verkar vara på bättringsvägen. Den får verkligen sträcka på sig där den sitter. Hoppas att musslan klarar sig också.Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via TapatalkVill absolut att både anemon och mussla ska klara sig.. Båda är mycket trevliga inslag.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 24 augusti 2012 Författare Postat 24 augusti 2012 Vilken underbart fin dvärgkejsare - en Centropyge potteri? Nu suger det i "vill-ha-tarmen"! Hela karet är riktigt fint men kejsaren var något alldeles x-tra!Den föll mig i smaken direkt när jag såg den.. En riktigt fet o välmående rackare. Absolut den finaste firren i karet.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 24 augusti 2012 Författare Postat 24 augusti 2012 Kanonsnyggt Manne.Tackar!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
MaddeI Postat 25 augusti 2012 Postat 25 augusti 2012 Det är så snyggt Manne! Glad att jag har fått se det irl också! Håller med föregående talare, din potteri är verkligen sjukt snygg, är alla exemplar sådär vackra? I så fall har den kanske konkurrerat ut flavissiman, som är tänkt ska bli nästa invånare i karet... Vad hette förresten dina anthias?/Madde Citera
_Manne_ Postat 25 augusti 2012 Författare Postat 25 augusti 2012 Det är så snyggt Manne! Glad att jag har fått se det irl också! Håller med föregående talare, din potteri är verkligen sjukt snygg, är alla exemplar sådär vackra? I så fall har den kanske konkurrerat ut flavissiman, som är tänkt ska bli nästa invånare i karet... Vad hette förresten dina anthias?/MaddePotterin är ju snygg generellt men tror att det är lite från ex till ex om man ska ha ett praktexemplar.. Anthiasen är av arten Pulcherimus , en lite mindre art, grymt snygga kan jag tycka iaf. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 21 september 2012 Författare Postat 21 september 2012 Kvällens nöje:Bytt 50 liter vatten igen.. Saltet är reef crystal denna gång.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 11 december 2012 Författare Postat 11 december 2012 Då jag äntligen sålt av lite montipora fraggar så är det dax att återställa ballingdunkarna igen.. Tre st 5L dunkar nyblandade.Doserat lite allinone från salifert också, som en liten boost för korallerna.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 12 december 2012 Postat 12 december 2012 Något du börjat med nyligen? Orsak till detta? Citera
_Manne_ Postat 12 december 2012 Författare Postat 12 december 2012 Något du börjat med nyligen? Orsak till detta?Bara varit lite seg med balling fixandet.. Därav anledningen.. Inget mer än så.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 16 december 2012 Författare Postat 16 december 2012 Senaste:Varit på en weekend i götet, Liseberg mm , ungarna älskade allt julpynt överallt!Vägen upp gick via Kungsbacka , med lite tur så kom Ted till butiken , skulle ju uppenbarligen varit stängt.. Men så blev det inte.. Dock inga inköp denna gång..Vägen "hem" gick via Lerum..Blev 10st chromis , 2 a.hectori samt en krabba , "lightfot Sally" , sen var budgeten spräckt.. Full fart hemåt.. Nu är allt inkoppat.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 21 januari 2013 Författare Postat 21 januari 2013 Senaste ett inköp från Zg .Påstår att det är en Heliofungia.. Vad säger ni.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Tribiani Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Vet tyvärr inte Manne men fin är den Mvh Tribiani / Daniel Citera
Wiking Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Jag vet inte heller vad det är för något. Men fin var den, så 'vill ha begäret' högg till direkt:) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.