Laggeman Postat 21 januari 2011 Postat 21 januari 2011 Efter diskution om en ny funktion i vBulletins programvara så är här en omröstning där våra medlemmar får säga sitt i saken.OBS! Diskutionen om frågan tas i denna tråden!:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=38157 Citera
Reuben Postat 5 februari 2011 Postat 5 februari 2011 Under hälften som tycker ja kan man också tolka det Citera
remne Postat 5 februari 2011 Postat 5 februari 2011 Dom två sista alternativen tyder ju på en negativ inställning till en "tycka-knapp" och innefattar 33 röster, så resultatet pratar ju för sig själv.. eller? (jag är f.ö. emot en sådan knapp - den kommer bara skapa missnöje och tjafs på forumet. Det är bara att kolla på andra forum som har denna funktion.) Citera
Utstrand Postat 5 februari 2011 Postat 5 februari 2011 Förstår inte riktigt meningen med en sådan i ett forum!Vad är det ni har tänkt att man ska gilla?Trevligare med folk som anstränger sig lite och skriver något trevligt i stället. Om folk bara gillar foruminlägg mm så blir det väldigt korta diskussioner. Citera
Virse Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Jag håller med både Andreas och Jonas.Ska det leda till att vi sluta uttrycka oss i skrift och istället bara trycker på knappar? Citera
wrang Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Måste vara svårt för er andra att ja fick mest röster. Röstningen är avslutad å 1:à alternativet fick mest röster av de 3 alternativ som fanns. Citera
Virse Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Måste vara svårt för er andra att ja fick mest röster. Röstningen är avslutad å 1:à alternativet fick mest röster av de 3 alternativ som fanns.Sist jag kolla var inte 49.23% en majoritet. "Tveksam" om något skulle tolkas negativt, i alla fall av mig.Jag tänker inte bråka om detta men det är lustigt hur statistiken vinklas. Citera
freguz Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Eftersom det är 2 negativa alternativ så är antalet till fördel för motståndarna.Dock är frågan om man kan räkna en "tveksam"-röst som 100%:igt negativ?Egentligen skulle man nog formulera alternativen endast som JA/NEJ, så blir det lite renare, eller möjligtvis mer rättivis variant av dagens alternativ med ytterligare en som heter "Vet inte, låter lite bra faktiskt".Eller så glömmer vi alltihopa bara, det finns andra och viktigare saker att lägga krut på vad gäller forumet om ni frågar mig Citera
salta wille Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Eller så glömmer vi alltihopa bara, det finns andra och viktigare saker att lägga krut på vad gäller forumet om ni frågar mig Hade det funnits en gillaknapp, så hade jag tryckt på den nu! Citera
Claes_A Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Haha, det här är SVGs egna lilla kärnkraftsomröstning... Citera
Slanten Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Jag röstade på alternativet tveksam, för jag bryr mig inte om att använda sånna knappar. Men om andra vill ha den har jag ingen åsikt.Kostar det extra i tid eller pengar för SVG att införa funktionen? Citera
stigigemla Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Jag kastar på litet brännbart till diskussionen.Tycker ni att en omröstning med 65 röster är relevant när vi har 1291 aktiva medlemmar? Citera
-=Mr_B=- Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Fan, Stigs inlägg behöver en gilla knapp. Det är det enda inlägget på hela forumet, någonsin, så det är lite slöseri, men just nu hade det varit värt ett knapptryck.Helt uppenbart väcker gilla knappen starka känslor. Lika uppenbart, är att den väcker känslor hos så få, att det inte är värt att lägga tid på. Kanske inte helt opartiskt eftersom jag redan från början varit mot knappj*vlen, men i alla fall.B! Citera
snickarn Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 ja stig har en poäng där .för min del så kan jag vara utan gilla knapp Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.