Gå till innehåll

Deep Ocean försenade


Ozric

Rekommenderade inlägg

Hej!

Stod för en stund sen å vankade av & an här hemma för att straxt möta upp sin låda m beställning fr Deep Ocean. Lite som julafton när man va pöjk..:)

Men bilen är tydligen försenad för Öresundsbron var tydligen stängd i morse pga blåsten. Ca 3 timmar, trodde chaufförn. (I skrivande stund är han nog framme i Jönköping). Kanske de kunde ringt el mailat om det tidigare,att de blev så försenade, kan man tycka..

Om nån Linköpingsbo el sthlmare läser detta utan att ni hört nåt om förseningen så vet ni det nu.

Extra pirrigt blir det väl för de som ev har beställt nån raritets-fisk som man vill börja koppa in så fort som möjligt.

Nåväl, väntar man på nåt gott väntar man alltid för länge...

Ska bli kul å öppna "julklappen" , som som f mig kmr bestå av några LPS`er,parazoanthus, räkor, eremiter & "den tunge balling-pakke". Och så kunde ju jag inte låta bli att testa lite fisk. Gobidon histro,grön clown-gobie. Samt ett Synchiropus stellatus-par.

Vad har ni andra beställt? Får man fråga?

Respekterar ifall man inte vill gå ut med det. Har ju kännts lite kontroversiellt att beställa levande från en "bagage-lucka", eft en del hetska diskutioner här på forumet...

Jag e iaf sprallig som f-an! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min beställning:

Liopropoma susumi

Cirrhilabrus jordani (par)

Cirrhilabrus jordani (hona)

Cirrhilabrus rhomboidalis

Emblemaria hypacanthus x 4

Stonogobiops dracula x2

Paracheilinus mccoskeri x 2

Paracheilinus cyaneus x 2

Ptereleotris grammica grammica x 2

Trachioyphylia

Scolymia

Allt i strålande skick och har redan ätit. Bilder kommer.

/ F

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bild på Scolymia please :)

Min beställning:

Liopropoma susumi

Cirrhilabrus jordani (par)

Cirrhilabrus jordani (hona)

Cirrhilabrus rhomboidalis

Emblemaria hypacanthus x 4

Stonogobiops dracula x2

Paracheilinus mccoskeri x 2

Paracheilinus cyaneus x 2

Ptereleotris grammica grammica x 2

Trachioyphylia

Scolymia

Allt i strålande skick och har redan ätit. Bilder kommer.

/ F

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hämtade min leverans från Deep Ocean i Linköping kl:15 allt gick smidigt och chaufören ringde 45min innan han var framme.

Jag gjorde några byten pga att inte korallen fanns/rätt storlek så köpet vart lite dyrare en den ordinarie beställningen men det var inga problem det mailas över en faktura så inget trassel med kontanter.

Sedan det viktigaste statusen på korallerna: bra packat tre lager plast två påsar samt ett plastlager i påsen, mycket vatten, bra förslutet två metall klämmor, korallerna verkar vara i bra skick.

Korallerna har varit i karet nu några timmar men jag har bråkat med dom en del för o hitta rätt plats åt så vi får se hur det ser ut imorgon

Så här långt är det bara positivt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite småsaker å anmärka på (men det tar jag md säljaren).

Beställde :

Olika eremiter i varierad size.

Caulastrea curvata green & C. furcata blue large

Euphyllia ancore green large -dregglar-

Duncanopsammia (större än jag beställde :))

Gobidon histro 3 st

Synchiropus Stellatus par (fick bara hona)

Stenopus Hispidus par (hanen gilla` inte tvångsgiftet. Han lämlästade henne genom att knippsa av båda hennes yttersta armar vid första mötet..hm)

Parazoanthus gracilis yellow

Allt har inte slagit ut än men det ser ut å va i yppersta kvalitet och i det stora hela är jag so far mkt nöjd med storlekar av LPS`er, packning av allt, pers. nfo vid behov. Oturligt m förseningen.... bilder ska jag jobba på

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hirez: Finns inte så jättemkt att läsa om S. dracula. Finns lite men annars har jag utgått ifrån att de är liknande S. nematodes, S. yasha som jag har haft och har. Jag har 5-6 pistolräkor i karet så min förhoppning är att de parar upp vilket brukar göra gobys modigare.

cf.akvarielagret: Yes, det var mkt proffsigt skött tycker jag! Har INGET att klaga på!

Salta ville: Tack för länken! -dregglar-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...