Gå till innehåll

Ålder på Saltvattensakvarister?


blackizzz

Ålder ? =D  

107 användare har röstat

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Rekommenderade inlägg

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

52 här. Det är ju en rätt prydlig normalfördelningskurva på ålder men den visar ju inte nödvändigtvis hur ålderfördelningen ser ut bland saltvattensakvarister, snarare hur åldern ser ut bland de saltisar som häckar på forum och ids bry sig om undersökningar. Det är nog ingen allt för djärv gissning att snittet i den gruppen är lägre än bland det totala, det finns nog många av de äldre som aldrig hamnar här.

Ofta blir jag lite trött på folk som skall ha genusperspektiv på de konstigaste saker men här är ju faktiskt frågan relevant, varför är det så få tjejer och borde/skulle man kunna göra nåt åt det? Kanske handlar det något om samma sak som åldern, tjejerna ägnar sig mer åt saken än åt forum men det är knappast hela förklaringen. För ingen kan väl rimligen tro att det skulle vara nåt med saltakvarium som bara skulle fungera för killar i alla fall?

Verkar vara lysande raggningsläge för de tjejer som kommer in i salthobbyn i alla fall. Och tvärtom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om man kollar runt på en del sötvattensforum här i sverige så visar det ju tydligt att det finns minst lika mycket tjejer som killar som sysslar med akvarier, ibland nästan mer tycker jag. Fast just här på forumet så är det ju en majoritet av gossar bland de mest aktivt postande medlemmarna just nu iaf. Fast det kan nog vara väldigt många som inte hittat hit. Även om forumet här är aktivt i bra nivå så är det ändå en lite mindre andel medlemmar som postar jämfört med tex zoopet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

35 år är jag. d.v.s precis på den gyllene skärningspunkten där man verkligen börjar få råd att göra det man vill, men kroppen så smått börjar säga att: jovisst, bara för att du nu har råd att dra till Hawaii och surfa kanske det ändå inte är en god idé.. :)

Då kan man iaf trösta sig men en schysst revburk :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Saltvatten är ju lite som Sportbilar och andra dyra intressen som vi killar har, kanske har vi mer i plånkan o spendera på karet??

Själv är man 26 men snart 27 om lite mindre än en månad :)

Skulle nog också tro det, de flesta killar/män jag känner, är mer "kapabla" till att spendera mycket pengar på någonting som inte är nödvändigt. Medan tjejerna/kvinnorna ofta är lite negativa till tanken, och håller sig till det de tycker är nödvändigt...

Grattis i förskott ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En teori jag vet har lagts fram tidigare är, att salt är betydligt mer teknikberoende än sött.

Rent generellt verkar killar mer teknikintresserade än tjejer, och det skulle därför synas i könsfördelningen.

Personligen tycker jag det låter logiskt.

Är förresten 33 år fyllda.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det med salt som drar mig mycket åt det istället för sött är att det finns så otroligt mycket hemma projekt man kan göra. Och att pilla o komma på lösningar och sen utveckla lösningen och göra det själv. Det är min grej. Plus mycket mycket mer färger osv än sötvatten.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle nog också tro det, de flesta killar/män jag känner, är mer "kapabla" till att spendera mycket pengar på någonting som inte är nödvändigt. Medan tjejerna/kvinnorna ofta är lite negativa till tanken, och håller sig till det de tycker är nödvändigt...

Va? Har du någonsin "shoppat" med en tjej... Där håller de sig inte till vad som är nödvändigt! ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va? Har du någonsin "shoppat" med en tjej... Där håller de sig inte till vad som är nödvändigt! ;-)

I deras ögon är det jättenödvändigt, tro mig jag har frågat ett ex antal gånger ifall det verkligen är nödvändigt att köpa fler av nån sak, när vi redan har 10+st

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va? Har du någonsin "shoppat" med en tjej... Där håller de sig inte till vad som är nödvändigt! ;-)

Exakt.. Blackizz.. Jag kan av egen erfarenhet meddela att detta är något du har att "se fram emot" om sisådär 10 år..

http://www.polyvore.com/cgi/thing?id=31915587 Denna lilla chica väska t.e.x kan vara helt j*vla livsnödvändig för en tjej.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag anser själv kläder som livsviktigt, jag hatar att klä mig dåligt... Passar dock inte in i mitt umgänge i skolan klädmessigt ;-P

Men jag vet att kläder (skor, väskor och massor med annat) är viktigt för tjejerna ;P jag har en syster ;-O

Men tänkte kanske lite mer, tjejer har oftast inte samma intresse av hobby ( är min uppfattning) utan de håller sig till det sociala och shoppingen ;-P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Återigen, tjejer kan vara nog så intresserad av en hobby. I helgen kommer jag mura upp en stor upphöjd rabatt på tomten. Där ska det sedan tydligen odlas en mängd livsnödvändiga prydnadsväxter. :)

Vi snackar 200 kg bruk, en jäkla massa sten och typ 4 kubik jord. Men jag är glad. Detta kan jag sedan använda som vapen vid nästa akvariediskussion. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt.. Blackizz.. Jag kan av egen erfarenhet meddela att detta är något du har att "se fram emot" om sisådär 10 år..

http://www.polyvore.com/cgi/thing?id=31915587 Denna lilla chica väska t.e.x kan vara helt j*vla livsnödvändig för en tjej.

Pfft det där är ingenting ;-P om det gör tjejen glad ( alltså att man får spendera pengar inom hobbyn) så skulle jag inte tveka ;P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...