ulfsa Postat 16 maj 2012 Författare Dela Postat 16 maj 2012 Fick flytta på och lyfta runt lite stenar men sen så knep jag honom. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 16 maj 2012 Dela Postat 16 maj 2012 Åh vilken fin krabba, det är synd att enda sättet att få tag på sådana i princip verkar vara att få med en med stenen man köper. Butiker brukar ha obefintligt utbud på de. Skulle vilja ha en till mitt nano annars. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 19 maj 2012 Författare Dela Postat 19 maj 2012 (ändrat) Mina vattenvärden idag:Temp:27Salinitet: 1.022KH: 7 Nitrat: 1Fosfat: 0Ca: 400 (oförändrat sen färra veckan)Mg: 1170 (minskat med 60 sen förra veckan).Allt verkar OK förutom Sinularian som varit hängig ett litet tag. Ändrat 19 maj 2012 av ulfsa Status Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 20 maj 2012 Författare Dela Postat 20 maj 2012 Precis gjort vattenbyte och min Sinularia verkar ha fått spel. Den har släppt ur sig en massa trådarså nu är akvariet fullt med dom. Någon som vet varför den gör detta? Missnöje? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hermanbrute Postat 20 maj 2012 Dela Postat 20 maj 2012 För mycket circulation just där kanske? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 20 maj 2012 Författare Dela Postat 20 maj 2012 För mycket circulation just där kanske?Ja så kan det ju vara. Ganska nyinköpt så jag flyttar tillbaks den till där jag först hadeden och den verkade trivas. Det är nog minst lika strömt där men ska prova iallafall.Tack! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 20 maj 2012 Författare Dela Postat 20 maj 2012 Har hittat två död turbosar och ett tomt snäckskal efter en eremit. Alla vattenparametrar är OK.Skulle det kunna vara den utslängda terminatorkrabban som är boven i dramat.Kan dom göra sånt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 20 maj 2012 Författare Dela Postat 20 maj 2012 Min nya Sarcophyton verkar stortrivas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 20 maj 2012 Dela Postat 20 maj 2012 Snygg färg på sarcophytonen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mickosch Postat 20 maj 2012 Dela Postat 20 maj 2012 Ser ut som att sinularian ömsar. Inget ovanligt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 21 maj 2012 Författare Dela Postat 21 maj 2012 Min temp var uppe i 28 grader idag då jag kom hem. Har fläkten på bara då belysningen är på. Det får bli 24/7 nu istället. Får se om det behövs ett kylaggregat snart. Någon som har en bra till RSM250 att rekommendera? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 21 maj 2012 Författare Dela Postat 21 maj 2012 Sinularian ser vissen ut, kan det ha med tempen att göra. Förvisso har den varit så i en vecka nu. Ca bra men Mg verkar ligga lågt. Kan Mg vara problemet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 21 maj 2012 Författare Dela Postat 21 maj 2012 3 turbosniglar och en eremitkräfta har trillat av pinn inom loppet av 2-3 dagar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 21 maj 2012 Författare Dela Postat 21 maj 2012 Ja det är den som verkar trivas bäst av mina fyra koraller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 21 maj 2012 Författare Dela Postat 21 maj 2012 Ser ut som att sinularian ömsar. Inget ovanligt.OK, skönt att det är "normalt", tackar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 21 maj 2012 Dela Postat 21 maj 2012 Majki01 har en kylare till sitt RSM 250, som ska funka bra och ändå vara hyfsat tyst, hör med honom var han köpt den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 21 maj 2012 Författare Dela Postat 21 maj 2012 Snygg färg på sarcophytonen.Ja det är den som verkar trivas bäst av mina fyra koraller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 21 maj 2012 Författare Dela Postat 21 maj 2012 Majki01 har en kylare till sitt RSM 250, som ska funka bra och ändå vara hyfsat tyst, hör med honom var han köpt den.Tack för tips! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 22 maj 2012 Författare Dela Postat 22 maj 2012 Precis upptäckt att man kan ju nästan se hur algerna växer på glaset. Skrapade rent och ett kort tag senarelåg det en grön film över glaset igen. Det är väl bara att skrapa på men en gång om dagen får räcka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 23 maj 2012 Författare Dela Postat 23 maj 2012 Dagens mätvärden:Temp: 27Salinitet: 1.022KH: 8.9Nitrat: 1Fosfat: 0Ca: 430Mg: 1200 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 23 maj 2012 Författare Dela Postat 23 maj 2012 Sådär, nu är skummaren minutiöst skurad och renborstad. När ska frun komma hem och ta hand om disken? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 23 maj 2012 Författare Dela Postat 23 maj 2012 Ska försöka hinna åka till Triton på Fredag. Funderar på vilken fisk / korall jag ska ha. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 23 maj 2012 Författare Dela Postat 23 maj 2012 Blev så glad ikväll då jag såg att min Sinularia börjar återhämta sig! Fick med lite av den pigga nya fisken också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 23 maj 2012 Författare Dela Postat 23 maj 2012 Känns som att saker och ting börjar stabilisera sig ordentlig nu med bra och stabila vattenvärdenoch en skummare som fungerar utmärkt. Det enda negativa är att tre turbosar och några eremiterhar gått bort Får ersätta dom i helgen.För att ha allt hemma jag behöver ska jag också skaffa Ballingpulver för att buffra med.Det enda som orar mig lite är att tempen går mellan 26-28 grader nu när dte har varit varmt.Är det OK att ha denna temperaturskillnad över en dag för mer avancerade koraller än mjuka,tex SPS & LPS? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 24 maj 2012 Dela Postat 24 maj 2012 Det är absolut inga problem. Så länge det inte går över 30 grader eller under 23 behöver du inte oroa dig. En så stabil temperatur som möjligt är så klart att eftersträva, men ett par graders differens över dygnet gör inget för karet och dess invånare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.