Gå till innehåll

Vidofners rev


Vidofner

Rekommenderade inlägg

Ber om ursäkt att jag nu för 3 gången kapar din tråd!

men jag har en fråga till, nu har jag doppat samliga acro, och det är bara på 5 st som hade mask, var av den mest befolkade med ägg och mask, slängde jag direkt, övriga hade 2-4 maskar, ska jag fortsätta att behandla alla eller bara de nu som innehöll mask?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ber om ursäkt att jag nu för 3 gången kapar din tråd!

men jag har en fråga till, nu har jag doppat samliga acro, och det är bara på 5 st som hade mask, var av den mest befolkade med ägg och mask, slängde jag direkt, övriga hade 2-4 maskar, ska jag fortsätta att behandla alla eller bara de nu som innehöll mask?

Ingen fara, kapa på du :). Du bör doppa alla. Finns alltid risk att det finns mask på de som du inte tror har mask eller så kan maskarna du har på de du vet har flytta över till de andra.

Du kan alltid chansa att bara behandla de du vet har mask men du kommer bli väldigt sur på dig själv om du om några månader inser att du inte fick ihjäl alla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade på gamla bilder idag och denna togs innan jag upptäckte att jag hade mask. Detta en en typ svart-blå acropora som tyvärr STN:ade. Man kan dock tyda bitmärken på bilden samt att jag tom ser en AEFW på toppen av mittengrenen.

post-5397-14468935570982_thumb.jpg

Hmm bilden skalades ner lite så här är en lite mer inzoomad bild:

post-5397-14468935571193_thumb.jpg

Ändrat av Vidofner
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det var tydligt det! När togs den bilden? Jag har ju tjatat på dig om AEFW länge & du provdoppade ett par koraller utan att hitta något.

Vet inte men kan kolla ikväll. Denna korall hade jag dock innan jag lärde känna dig så troligtvis är det inte från dig jag har fått AEFW av trots allt :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

skönt! hur länge tänker du fortsätta doppa?

2 dopp till. Något som oroar mig lite är att en microfragg försvunnit. Troligtvis ramlat av fraggracket. Den hade en trasig fraggplugg och lossnade lätt. Var den än ramlat ner så borde det vara mörkt nog för att döda den. Skulle ju inte vara kul ifall den mot alla förväntningar hade AEFW på sig och de fick leva vidare på den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Adde vs AEFW - vecka 11

Ingen aefw eller ägg hittade. Bara ett dopp kvar nu. Ska bli så skönt att slippa doppa. Höll nästan på att döda min acroporakrabba idag. Råkade glömma att ta ur han ur korallen och när jag blåste rent korallerna så flög den av och låg i spasmer. La han genast i baljan men vanligt saltvatten och han kvicknade snabbt till igen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Adde vs AEFW - Vecka 12

DET ÄR ÖVER!!!!

Inga ägg eller maskar hittades så nu kommer jag sluta doppa. Efter 12 jobbiga söndagar är det äntligen över!

Kände att detta behövde firas med comic sans typsnittet. Skulle egentligen vilja fira med lite skumpa men jag får nöja mig med morfintabletter som ändå inte får blandas med alkohol. Nu kan man äntligen börja njuta av denna hobby igen. Har dock fortfarande dictyota-alger som behöver bekämpas men det ska nog gå bra :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Adde vs AEFW - Vecka 12

DET ÄR ÖVER!!!!

Inga ägg eller maskar hittades så nu kommer jag sluta doppa. Efter 12 jobbiga söndagar är det äntligen över!

Kände att detta behövde firas med comic sans typsnittet. Skulle egentligen vilja fira med lite skumpa men jag får nöja mig med morfintabletter som ändå inte får blandas med alkohol. Nu kan man äntligen börja njuta av denna hobby igen. Har dock fortfarande dictyota-alger som behöver bekämpas men det ska nog gå bra :)

*host host* 2st 3.5or hos mig idag *host host*

Stort grattis! bra kämpat och det visar än en gång att envisheten vinner det mesta ! :)

-shark_smiley

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...