MichaelE Postat 8 februari 2021 Författare Postat 8 februari 2021 En rätt stor koloni fick ryka under gårdagen. Den tog upp en bra bit av vänsterkanten och jag har planer på att tids nog peta i lite roligare torches på den platsen.Lekte även med nån app för att försöka få till en bild på hur karet ser ut när det är som starkast ljus och rätt vitt. Resultatet är väl inte riktigt 100 men hyfsat okAndra nyheter är att jag köpte en putsmaterial i fredags men den jäveln hoppade nog tyvärr ut och blev uppäten av katten. Hur som haver såg jag inte den på hela söndagen. 7 Citera
Rameau Postat 8 februari 2021 Postat 8 februari 2021 Snyggt! Spännande med euphyllia, de kräver ju sitt space. Jag brukar redigera minimalt i appen flickr, jag ökar vit balansen och dra ner de blå så tycker jag att det mer återspeglar verkligheten. Den appen gör det även lättare att bifoga stora bilder på SVG, man kopierar bara URL och klistrar in i texten så slipper man storlekskravet som annars finns. 1 Citera
MichaelE Postat 8 februari 2021 Författare Postat 8 februari 2021 jävlar, putsarfisk skulle det vara. Inte putsmaterial. 1 Citera
MichaelE Postat 8 februari 2021 Författare Postat 8 februari 2021 2 hours ago, Rameau said: Snyggt! Spännande med euphyllia, de kräver ju sitt space. Jag brukar redigera minimalt i appen flickr, jag ökar vit balansen och dra ner de blå så tycker jag att det mer återspeglar verkligheten. Den appen gör det även lättare att bifoga stora bilder på SVG, man kopierar bara URL och klistrar in i texten så slipper man storlekskravet som annars finns. Ok, får prova den. Allt som hjälper är bra när man är urbota värdelös på det här med att fotografera. Citera
MichaelE Postat 9 februari 2021 Författare Postat 9 februari 2021 21 hours ago, Hampus85 said: Riktigt snyggt kar! Man tackar. Börjar ta sig iaf Citera
ormet Postat 9 februari 2021 Postat 9 februari 2021 Jag vet inte om jag skrivit här redan men WOW! Otroligt snyggt, helt i min stil! Nog det snyggaste karet jag nånsin sett i Sverige. 1 Citera
MichaelE Postat 9 februari 2021 Författare Postat 9 februari 2021 (ändrat) 1 hour ago, Daniel Odell said: Jag vet inte om jag skrivit här redan men WOW! Otroligt snyggt, helt i min stil! Nog det snyggaste karet jag nånsin sett i Sverige. Ojsan, stort tack för det. Man är nog rätt hemmablind men tycker själv inte att det är så jäkla märkvärdigt i jämförelse mot vad andra sitter på Såg att du bor i Täby och är i uppstartsfasen igen, vill du komma förbi på en kaffe (öl finns nog också) och kika lite är du välkommen. Vi verkar ha samma tillverkare och i princip samma mått på karen! Ändrat 9 februari 2021 av MichaelE Citera
Kim Rosenqvist Postat 9 februari 2021 Postat 9 februari 2021 On 2021-02-08 at 06:34, MichaelE skrev: Resultatet är väl inte riktigt 100 men hyfsat ok Klår inte live-upplevelsen men helt klart läckert som få! Citera
MichaelE Postat 10 februari 2021 Författare Postat 10 februari 2021 8 hours ago, Kim Rosenqvist said: Klår inte live-upplevelsen men helt klart läckert som få! Det mesta som finns på internet är bättre live Tack för pratstunden senast förresten! Citera
Kim Rosenqvist Postat 10 februari 2021 Postat 10 februari 2021 3 timmar sedan, MichaelE skrev: Det mesta som finns på internet är bättre live Tack för pratstunden senast förresten! Tack själv! Och jo så är det väl generellt, men ditt kar var mäktigt live! Citera
MichaelE Postat 15 februari 2021 Författare Postat 15 februari 2021 Moorishen har växt till sig rejält på cirka sex månader. Något annat hade ifs varit konstigt som den grisen glufsar i sig. 6 Citera
adddo Postat 15 februari 2021 Postat 15 februari 2021 Grymt snyggt. Om du fotar med mobilen kan jag rekommendera snapseed som är ganska enkelt att använda. //B 1 Citera
MichaelE Postat 18 februari 2021 Författare Postat 18 februari 2021 (ändrat) Achillesen har verkligen börjat växa till sig och tårdroppen börjat också ta sig Edit: jahopp, tydligen visas inte filmen direkt här. https://www.instagram.com/p/CLZfVFXH5Y-/?hl=en Ändrat 18 februari 2021 av MichaelE 2 Citera
Hampus85 Postat 18 februari 2021 Postat 18 februari 2021 27 minuter sedan, MichaelE skrev: Achillesen har verkligen börjat växa till sig och tårdroppen börjat också ta sig Edit: jahopp, tydligen visas inte filmen direkt här. https://www.instagram.com/p/CLZfVFXH5Y-/?hl=en Otroligt snygg! Dina firrar fattar ju hur nätklämman funkar. Jag har en likadan och min kirurg har efter 3 veckor fortfarande inte fattat att den innehåller mat utan väntar tills Norin är upplöst och flyter iväg Citera
MichaelE Postat 18 februari 2021 Författare Postat 18 februari 2021 20 minutes ago, Hampus85 said: Otroligt snygg! Dina firrar fattar ju hur nätklämman funkar. Jag har en likadan och min kirurg har efter 3 veckor fortfarande inte fattat att den innehåller mat utan väntar tills Norin är upplöst och flyter iväg Tackar! Mina var likadana inledningsvis. Jag drog ner den så att den låg platt i sanden i början, då fattade de grejen. Citera
nike83 Postat 18 februari 2021 Postat 18 februari 2021 får bara instämma i kören WOW! om du har lagt upp filmen på youtube så är det bara att klistra in länken (som en länk, ej välja någon verktyg för länkning). vet inte hur det funkar med instagram... 1 Citera
jeber Postat 18 februari 2021 Postat 18 februari 2021 Wow vilka fina fiskar! Man blir lite avundsjuk 1 Citera
MichaelE Postat 18 februari 2021 Författare Postat 18 februari 2021 2 hours ago, nike83 said: får bara instämma i kören WOW! om du har lagt upp filmen på youtube så är det bara att klistra in länken (som en länk, ej välja någon verktyg för länkning). vet inte hur det funkar med instagram... Man tackar. Jo, youtube har jag lyckats med tidigare men tydligen var instagram jäkligare. Citera
MichaelE Postat 18 februari 2021 Författare Postat 18 februari 2021 1 hour ago, jeber said: Wow vilka fina fiskar! Man blir lite avundsjuk Tack! Börjar faktiskt bli rätt nöjd själv med besättningen. 1 Citera
Jompasthlm Postat 18 februari 2021 Postat 18 februari 2021 Ett av dom snyggaste karen som jag har beskådat . Förutom ” layouten ” , korallerna & dom härliga fiskarna så tycker jag även måtten på karet / bänken föll i smaken . En riktigt drömtank helt enkelt Citera
MichaelE Postat 18 februari 2021 Författare Postat 18 februari 2021 2 hours ago, Jompasthlm said: Ett av dom snyggaste karen som jag har beskådat . Förutom ” layouten ” , korallerna & dom härliga fiskarna så tycker jag även måtten på karet / bänken föll i smaken . En riktigt drömtank helt enkelt Oj då! Man tackar Jag är själv väldigt nöjd med karet som så överlag. Dock om jag hade gjort det igen hade jag nog kört på 170 i längd. Jag vet inte riktigt varför jag inte gjorde det då det finns massor av plats. Men men, det är inte det sista karet jag kommer att ha hehe. Citera
kaptenen Postat 18 februari 2021 Postat 18 februari 2021 1 timme sedan , MichaelE skrev: Oj då! Man tackar Jag är själv väldigt nöjd med karet som så överlag. Dock om jag hade gjort det igen hade jag nog kört på 170 i längd. Jag vet inte riktigt varför jag inte gjorde det då det finns massor av plats. Men men, det är inte det sista karet jag kommer att ha hehe. Och när du väl har 170 i längd så kommer du vilja ha 200.. 1 Citera
MichaelE Postat 19 februari 2021 Författare Postat 19 februari 2021 9 hours ago, kaptenen said: Och när du väl har 170 i längd så kommer du vilja ha 200.. Absolut! Jag och frun pratade faktiskt om måsten i vårt nästa hus (vi flyttade in hit för ca ett år sedan så det är några år framåt i tiden) och helt plötsligen hyvlar hon ut sig ”och en bra plats till ett stort sånt där rumsavdelar-akvarium du har snackat om och en lämpligt rum under det där du kan ha all din akvarieskit (sump och sånt antar jag)”. Game on! Haha 4 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.