February 8, 20215 yr Author En rätt stor koloni fick ryka under gårdagen. Den tog upp en bra bit av vänsterkanten och jag har planer på att tids nog peta i lite roligare torches på den platsen.Lekte även med nån app för att försöka få till en bild på hur karet ser ut när det är som starkast ljus och rätt vitt. Resultatet är väl inte riktigt 100 men hyfsat okAndra nyheter är att jag köpte en putsmaterial i fredags men den jäveln hoppade nog tyvärr ut och blev uppäten av katten. Hur som haver såg jag inte den på hela söndagen.
February 8, 20215 yr Snyggt! Spännande med euphyllia, de kräver ju sitt space. Jag brukar redigera minimalt i appen flickr, jag ökar vit balansen och dra ner de blå så tycker jag att det mer återspeglar verkligheten. Den appen gör det även lättare att bifoga stora bilder på SVG, man kopierar bara URL och klistrar in i texten så slipper man storlekskravet som annars finns.
February 8, 20215 yr Author 2 hours ago, Rameau said: Snyggt! Spännande med euphyllia, de kräver ju sitt space. Jag brukar redigera minimalt i appen flickr, jag ökar vit balansen och dra ner de blå så tycker jag att det mer återspeglar verkligheten. Den appen gör det även lättare att bifoga stora bilder på SVG, man kopierar bara URL och klistrar in i texten så slipper man storlekskravet som annars finns. Ok, får prova den. Allt som hjälper är bra när man är urbota värdelös på det här med att fotografera.
February 9, 20215 yr Author 21 hours ago, Hampus85 said: Riktigt snyggt kar! Man tackar. Börjar ta sig iaf
February 9, 20215 yr Jag vet inte om jag skrivit här redan men WOW! Otroligt snyggt, helt i min stil! Nog det snyggaste karet jag nånsin sett i Sverige.
February 9, 20215 yr Author 1 hour ago, Daniel Odell said: Jag vet inte om jag skrivit här redan men WOW! Otroligt snyggt, helt i min stil! Nog det snyggaste karet jag nånsin sett i Sverige. Ojsan, stort tack för det. Man är nog rätt hemmablind men tycker själv inte att det är så jäkla märkvärdigt i jämförelse mot vad andra sitter på 😁 Såg att du bor i Täby och är i uppstartsfasen igen, vill du komma förbi på en kaffe (öl finns nog också) och kika lite är du välkommen. Vi verkar ha samma tillverkare och i princip samma mått på karen! Edited February 9, 20215 yr by MichaelE
February 9, 20215 yr On 2021-02-08 at 06:34, MichaelE skrev: Resultatet är väl inte riktigt 100 men hyfsat ok Klår inte live-upplevelsen men helt klart läckert som få! 😉 😊👌👌👌
February 10, 20215 yr Author 8 hours ago, Kim Rosenqvist said: Klår inte live-upplevelsen men helt klart läckert som få! 😉😊👌👌👌 Det mesta som finns på internet är bättre live 😏 Tack för pratstunden senast förresten!
February 10, 20215 yr 3 timmar sedan, MichaelE skrev: Det mesta som finns på internet är bättre live 😏 Tack för pratstunden senast förresten! Tack själv! 😊 Och jo så är det väl generellt, men ditt kar var mäktigt live! 👍
February 15, 20215 yr Author Moorishen har växt till sig rejält på cirka sex månader. Något annat hade ifs varit konstigt som den grisen glufsar i sig.
February 15, 20215 yr Grymt snyggt. Om du fotar med mobilen kan jag rekommendera snapseed som är ganska enkelt att använda. //B
February 18, 20215 yr Author Achillesen har verkligen börjat växa till sig och tårdroppen börjat också ta sig Edit: jahopp, tydligen visas inte filmen direkt här. https://www.instagram.com/p/CLZfVFXH5Y-/?hl=en Edited February 18, 20215 yr by MichaelE
February 18, 20215 yr 27 minuter sedan, MichaelE skrev: Achillesen har verkligen börjat växa till sig och tårdroppen börjat också ta sig Edit: jahopp, tydligen visas inte filmen direkt här. https://www.instagram.com/p/CLZfVFXH5Y-/?hl=en Otroligt snygg! Dina firrar fattar ju hur nätklämman funkar. Jag har en likadan och min kirurg har efter 3 veckor fortfarande inte fattat att den innehåller mat utan väntar tills Norin är upplöst och flyter iväg 😁
February 18, 20215 yr Author 20 minutes ago, Hampus85 said: Otroligt snygg! Dina firrar fattar ju hur nätklämman funkar. Jag har en likadan och min kirurg har efter 3 veckor fortfarande inte fattat att den innehåller mat utan väntar tills Norin är upplöst och flyter iväg 😁 Tackar! Mina var likadana inledningsvis. Jag drog ner den så att den låg platt i sanden i början, då fattade de grejen.
February 18, 20215 yr får bara instämma i kören WOW! om du har lagt upp filmen på youtube så är det bara att klistra in länken (som en länk, ej välja någon verktyg för länkning). vet inte hur det funkar med instagram...
February 18, 20215 yr Author 2 hours ago, nike83 said: får bara instämma i kören WOW! om du har lagt upp filmen på youtube så är det bara att klistra in länken (som en länk, ej välja någon verktyg för länkning). vet inte hur det funkar med instagram... Man tackar. Jo, youtube har jag lyckats med tidigare men tydligen var instagram jäkligare.
February 18, 20215 yr Author 1 hour ago, jeber said: Wow vilka fina fiskar! Man blir lite avundsjuk Tack! Börjar faktiskt bli rätt nöjd själv med besättningen.
February 18, 20215 yr Ett av dom snyggaste karen som jag har beskådat . Förutom ” layouten ” , korallerna & dom härliga fiskarna så tycker jag även måtten på karet / bänken föll i smaken . En riktigt drömtank helt enkelt 👍🏻
February 18, 20215 yr Author 2 hours ago, Jompasthlm said: Ett av dom snyggaste karen som jag har beskådat . Förutom ” layouten ” , korallerna & dom härliga fiskarna så tycker jag även måtten på karet / bänken föll i smaken . En riktigt drömtank helt enkelt 👍🏻 Oj då! Man tackar Jag är själv väldigt nöjd med karet som så överlag. Dock om jag hade gjort det igen hade jag nog kört på 170 i längd. Jag vet inte riktigt varför jag inte gjorde det då det finns massor av plats. Men men, det är inte det sista karet jag kommer att ha hehe.
February 18, 20215 yr 1 timme sedan , MichaelE skrev: Oj då! Man tackar Jag är själv väldigt nöjd med karet som så överlag. Dock om jag hade gjort det igen hade jag nog kört på 170 i längd. Jag vet inte riktigt varför jag inte gjorde det då det finns massor av plats. Men men, det är inte det sista karet jag kommer att ha hehe. Och när du väl har 170 i längd så kommer du vilja ha 200..
February 19, 20215 yr Author 9 hours ago, kaptenen said: Och när du väl har 170 i längd så kommer du vilja ha 200.. Absolut! Jag och frun pratade faktiskt om måsten i vårt nästa hus (vi flyttade in hit för ca ett år sedan så det är några år framåt i tiden) och helt plötsligen hyvlar hon ut sig ”och en bra plats till ett stort sånt där rumsavdelar-akvarium du har snackat om och en lämpligt rum under det där du kan ha all din akvarieskit (sump och sånt antar jag)”. Game on! Haha
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.