Jump to content

Vem bygger akvarium nu för tiden?

Recommended Posts

Vilka butiker/tillverkare bygger customakvarium eller hela system nu för tiden?

Sökte efter - Aquarien Szczecin men finner inte.. 

Har sänt till diamanten aquarium.

Men vilka fler finns som ni kan rekommendera?

1 timme sedan , Dimorb skrev:

Vilka butiker/tillverkare bygger customakvarium eller hela system nu för tiden?

Sökte efter - Aquarien Szczecin men finner inte.. 

Har sänt till diamanten aquarium.

Men vilka fler finns som ni kan rekommendera?

Jag såg i @niki68 tråd att polackens verkstad brann ner i förra veckan. Riktigt synd.

Akvarielagret och Triton gör väl akvarium också om jag inte förstått det fel (eller att dom slutat), båda i Stockholm däremot. 

Du får söka efter akwarium szczecin ist Andre ;) 

De hade en brand men ska vara på G att dra igång igen om någon vecka vad jag förstår. Du kan slå mig en signal om du är sugen på att beställa därifrån kan jag berätta lite vad man har att vänta. 

Triton och Akvarielagret använder samma gubbe har jag för mig. Janne eller något i den stilen. 

29 minuter sedan, MichaelE skrev:

Du får söka efter akwarium szczecin ist Andre ;) 

De hade en brand men ska vara på G att dra igång igen om någon vecka vad jag förstår. Du kan slå mig en signal om du är sugen på att beställa därifrån kan jag berätta lite vad man har att vänta. 

Triton och Akvarielagret använder samma gubbe har jag för mig. Janne eller något i den stilen. 

Ja verkar att han är tillbaka började produktion nu i måndags inga problem du kan beställa om du vill skicka mail till honom i Poland 

biuro@akwarium.szczecin.pl

5 timmar sedan, Kim Rosenqvist skrev:

Jag såg i @niki68 tråd att polackens verkstad brann ner i förra veckan. Riktigt synd.

Akvarielagret och Triton gör väl akvarium också om jag inte förstått det fel (eller att dom slutat), båda i Stockholm däremot. 

De gjorde förr vet jag men sist jag var i kontakt med Svenska tillverkare/butiker så var det sjuka fraktpriser och inte heller så stor välvilja till custom bygg. Någon som hade slutat också. 

Du kan få måttbeställda akvarium av Cyberzoo, de hade inga toppenpriser dock när jag prata med de. Jagefeldt i Lysekil bygger akvarium med, men verkar vara svåra att ha att göra med direkt så det är bättre att nyttja någon som Kent i Nol eller annan butik som förmedlar. Det är nog besvärligare att få det hemkört dock. Jag har även köpt måttbeställda akvarium av Imazoo genom en handlare. Butiker verkar lägga otroligt olika mycket påslag på detta dock. Då fick jag hämta akvariet i butik med, det är nog ingen som vill skicka.

Szczecin ger nog finast resultat i förhållande till priset och kan ordna vettig leverans. Väntetiden när jag handla av han var inte nådig dock, men tydligen har det blivit bättre. Det finns någon Svensk förmedlingskontakt numera, det hade jag undersökt innan jag handlat direkt av de.

Edited by mikoto
  • 1 month later...
On 2021-02-10 at 00:32, mikoto skrev:

Szczecin ger nog finast resultat i förhållande till priset och kan ordna vettig leverans. Väntetiden när jag handla av han var inte nådig dock, men tydligen har det blivit bättre. Det finns någon Svensk förmedlingskontakt numera, det hade jag undersökt innan jag handlat direkt av de.

Man kan ta kontakt med Darek Dudek på fejjan exempelvis i saltisgruppen, han är svenskpolsk och medlar.