watter Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Välkomna Emil..Bygget är fortfarande lite rörigt och något eftersatt i sommar så det har sett bättre ut men det vore ju tråkigt att bli klar...Tack, jepp då ses vi nästa löradag, tiden har inte ändarats ?, 13:00 hos dig om jag inte minns fel? mvh Emil Citera
jens karlskrona Postat 15 september 2006 Författare Postat 15 september 2006 Stämmer fint.. See ya. Citera
keyser Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Ska se om jag kan lyckas få av några skivanemoner. Ingen som har några bra tips om hur man får loss dem? Ska prova att rikta en pump mot dem Citera
watter Postat 16 september 2006 Postat 16 september 2006 Är det någon mer än Stig som kan fragga någon snygg sps, gärna acroporor eller montiporor i snygga färger? Köper gärna mvh Emil Citera
watter Postat 16 september 2006 Postat 16 september 2006 Ingen mer än stigigemla som ska dit som kan tänka sig att sälja några sps fraggar? Gärna färgglada, dom jag har nu är så trista i färgerna mvh Emil Citera
Connaissancen Postat 17 september 2006 Postat 17 september 2006 Jag kommer gärna! Fick ledigt av hövdingen nu. (chefen - inte frugan)Har tyvärr inga sps:er att med, men kan ta med lite xenia och skivisar om önskas.Är det någon som har röd montipora att ta med blir jag glad. (eller kan ta med från "Magnus" som har annons här på SG) Köper gärna, eller om ni vill byta mot en neongrön "Caulastrea curvata", PMa mig i så fall så tar jag med den.Om någon har en vuxen ocellaris eller percula, så adopterar jag gärna den. (så blir min ensamma ocellaris glad) Citera
Ahab Postat 17 september 2006 Postat 17 september 2006 Jag kommer gärna också! Skulle kunna bidra med några fraggar av en flourocerande (?) Hydnophora. Ock lite teknik prylar. Citera
watter Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Jag kommer gärna också! Skulle kunna bidra med några fraggar av en flourocerande (?) Hydnophora. Ock lite teknik prylar.Vilken färg är det på hydnophoran, bild?Är det någon som ska på träffen som kan fragga grön montipora capricornis?mvh Emil Citera
stigigemla Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Jag har några fraggar av grön M. capricornis. Citera
keyser Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Har precis installerat min kalkreaktor, har jag tur så måste jag kanske skörda de flesta korallerna tills träffen Citera
Lulle79 Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Hej!Jag, min sambo och vår lilla dotter kommer gärna! Vi kan, om nån vill, fragga på vår Sinularia, ska försöka lägga med en bild här, hör av er via pm i så fall. Byter gärna mot mjukkoraller, knappar eller liknande..Har nån levande sten som ni vill sälja? hör av er i så fall!Hälsningar Alexandra Citera
Saxmark Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Jag får dessvärre hoppa denna träff.. Har tydligen lite problem med tidsfördelning här hemma tycks det.. ;( Citera
Ahab Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Om någon på västkusten är sugen på att hänga på så kör jag en bil ( eller en Hyundai) från Varberg lördag morgon via Zoogiganten i Lomma till Karlskrona och Ronneby. Åker senast 8 för att vara i Lomma när butiken öppnar så jag hinner till Karlskrona i tid till träffen. Citera
stigigemla Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Eftersom frågan kommit i PM: Jag singelpackar alla fraggar i små fiskpåsar.Dessutom tar jag med en del jag inte annonserat om dels för försäljning och även som skänkes till behövande. Citera
Linnex Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Jag kommer tyvärr inte. Hammaren som gäller.... måste få isolerat innan kylan kommer. Annars fryser min värmepump... Citera
keyser Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Synd Linnex, annars hade du fått se hur fint fraggarna har vuxit. Citera
watter Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Letar som sagt efter lite fina koraller till mitt kar, är det någon som har möjlighet att fragga av någon av följande så köper jag mer än gärna Seriatopora hystrix rosa, limegrönAcroporor i alla trevliga färgerMontipora digitata, blå, grön, röd mmStylopora rosa,grön mmmvh Emil Citera
jimmy Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Det är ingen som är intreserad av en stor anemon å då menar jag riktigt stor typ 60-70cm i diameter å säkert ca 30 cm fot på den.Skänkes till nån med stort akvarium Citera
Speedster Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Kanske lite sent påkommet, men jag skulle mer än gärna köpa stenkorallsfraggar i av de flesta sorter. Så imorrn tar jag med kosing o är det någon som har något över så är jag jättetacksam för det. Tyvärr har jag inte någon möjlighet att byta något då de flesta koraller har dött för mig.Men de jag kommer ta med vare sig ni vill ha dem eller inte så blir det Gröna knappolyper och bruna stjärnpolyper då det är det enda som överlevt istort sett. Citera
keyser Postat 23 september 2006 Postat 23 september 2006 Tack för en trevlig saltvattensträff, kul att se alla dårar som håller på med denna underbara hobby Nu har jag äntligen lyckats limma fast den stora acroporan jag köpte av Stig, hoppas att anemonen du fick överlevde.Köpte 2st chromis hos Peter + en väldigt fin Imperator (jag hoppas att denna ska kunna ge min lineatus lite stryk i framtiden) Citera
Connaissancen Postat 23 september 2006 Postat 23 september 2006 Ja, tack för idag allihopa, det var trevligt att se er!Och tack Jens och Daniel för att vi fick titta in på era fina akvarier, och Jens även för det generösa fikat! Citera
watter Postat 23 september 2006 Postat 23 september 2006 Vill också ge Jens och alla andra ett stort tack för idag, det var jättetrevligt att träffa alla och byta lite fraggar mvh Emil Citera
stigigemla Postat 24 september 2006 Postat 24 september 2006 Ja det har varit en lång dag med mycket att se.Det mest överraskande för mig var Birgittas kar som med ett fåtal fiskar hade utrymme för desto fler olika alger. Fast små så man fick titta noga. Verkligen kul.Och lysande gröna skivanemoner. Citera
BAminoff Postat 24 september 2006 Postat 24 september 2006 Det var riktigt skoj igår tack Jens och alla andra.Jag beundrar Stig som avslutade med att leta sig fram i mörkret på småvägar hem till mig.Alger har jag många önskade och oönskade hoppas kirurgen jag köpte äter de oönskade först men så väl är det väl inte.MVH BA Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.