Gå till innehåll

Saltfräff!!!!!


Rekommenderade inlägg

Roligt att det verkar bli en del folk..

Kanske behöver sätta upp ett fraggkar då det är bökigt att grejja i mitt stora om man behöver förvara något!!

Drar mot sydligare breddgrader på semester onsdag och blir borta en vecka! Sen kommer konkret info om allting.

Men vi kör lördagen den 23 september eftersom folk verkar vara inställda på det.

Har folk teknik, fisk och annat till salu så kan vi ju kolla intresset i denna tråd och byta/köpa/sälja oxå... Kom med förslag om hur vi har bäst utbyte av träffen...

// Jens.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tar med mig en capnella som har varit väldigt hängig i mitt kar sedan jag började med stenkoraller. Den är ca 5cm hög men när den var glad så var den ca 30cm. Kan kanske rycka loss några fina knappar också.

Tar även med mig ett par fotobanker, perfekt för er som fotograferar mycket.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag var ju på förra mötet och kommer gärna igen.

MEN, sist var det en del som utryckte sura miner för att jag var på plats och handlade fraggar åt Uníverseum. Om jag kommer på nästa möte så är jag intereserad av att även denna gång ta med mig lite till korallrevet på jobb. Så nu har ni som sist hade invändningar möjlighet att sätta stopp på förhand. Om ni kommer överens om att jag inte får handla fraggar på er träff så respekterar jag det förståss.

MVH

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Spikar lördagen den 23dje kl 13:00 hos mig då jag inte fått några andra förfrågningar.

Min adress är: Ronnebygatan 18 i Karlskrona centrum (Huvudgatan i Karlskrona)

Precis vid Restaurang Montmartre gratis parkering utanför..

Telenr: 0455-300003 el 0703926765

Fika & sånt finnes.

Säkra anmäler sig här så vi kan summera antal, men alla är välkomna!

Karet ser tyvärr halvrisigt ut efter semestern med Cyano och annat skoj så

ha inga större förhoppningar! Hade varit roligt att springa förbi någon annan efter sen så känner någon sig manad så hör av er..

Vilka har med sig fraggar?? Behöver jag sätta igång ett kar eller det kanske räcker med en stor petbox? Allt beroende om det blir stora mjukisar el bara spsfraggar?

Annan teknik eller fisk som folk kan tänkas byta, sälja, köpa gör intresseanmällan här.

Har pratat med Peter på Akvarium Ronneby om att åka till honom efter träffen då han troligen fått hem en skoj sändning precis innan..

Kan det vara intressant? Isådanafall har han lovat att ha öppet när vi kommer..

Tropfrog: jag har inget emot var fraggar går, har någon annan det så ta det med Magnus via Pm. Var det kanske dig jag pratade med på universeum för 1-1,5 månader sen? Jag frågade om Z Desjardinjin i revburken??

I Vilket fall Välkomna.

Mvh Jens.

ps Ni som inte anmällt er säkert, gör gärna det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min kompis Jonas som jag hade hoppats kunna samåka med har tyvärr fått förhinder p.g.a. jobb. Är det någon annan med bil från Kalmartrakten som är intresserad av träffen som jag kan samåka med? (Vill dock endast åka med folk som kan hålla sig någorlunda nära hastighetsbegränsningarna, tycker det känns riskabelt att åka med rallyförare som multiplicerar skyltarna med faktor två.) Annars får jag kolla hur det ligger till med bussar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har litet fraggar av dessa koraller jag kan ta med till träffen. Det är mellan en och fyra stycken fraggar i vanlig storlek utom av Acroporan där det är hela korallen. (7cm diameter, tio hög).

Dessutom har jag Banggaier och brun + grön Montipora digitata.

post-1204-14468913031761_thumb.jpg

post-1204-14468913031834_thumb.jpg

post-1204-14468913031915_thumb.jpg

post-1204-14468913031999_thumb.jpg

post-1204-14468913032089_thumb.jpg

post-1204-1446891303216_thumb.jpg

post-1204-14468913032246_thumb.jpg

post-1204-14468913032435_thumb.jpg

post-1204-1446891303252_thumb.jpg

post-1204-144689130326_thumb.jpg

Jag har också Euphyllia paradivisa grön med rosa toppar och gråbrun med lysande gröna toppar. Jag tar med litet fraggar och Banggaier. Är det någon som vill förhandsboka så har jag mellan en och fem fraggar av dessa utom den bruna Acroporan som är tio cm hög och 7 bred. Det hade litet mindre blått tidigare när jag hade mindre fosfat i vattnet. (Fortfarande omätbart med Salifert.)

RESERVERA BARA MED PM!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...