adddo Postat 2 januari 2007 Författare Dela Postat 2 januari 2007 Nice bilder En rokie fråga hur får ni vattnet så klart ??Tackar Jag har väl inte gjort nåt speciellt har 20000k 250w MH som jag tror gör att det ser klart ut o sen en blå bakgrund hjälper till oxå, olika tips för att få klart vatten är aktivt kol, ultra/Zeolith system och Ozon. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 2 januari 2007 Dela Postat 2 januari 2007 håll en bit till mig med Det finns nog till dig också!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
joney Postat 2 januari 2007 Dela Postat 2 januari 2007 Det finns nog till dig också!!!tackar för det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 2 januari 2007 Författare Dela Postat 2 januari 2007 Kollade till burken nu o såg min nyaste lilla invånare redo att posera för kameran! Så snabbt hämta den o krypa in vid sidan av burken.Svårt att få fokus på den då den rör sina ben o filtrerar armar i ljusets hastighet. Men lyckades få en bild i hyffsad fokus.Och några på den ätandes.. fiskskit.. så den gör lite nytta oxå! Kanon Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 2 januari 2007 Dela Postat 2 januari 2007 Läcker!Grymma bilderMvh/Anders & Karro Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 2 januari 2007 Dela Postat 2 januari 2007 Riktigt COOL Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JMAONE Postat 2 januari 2007 Dela Postat 2 januari 2007 Jisses, vilket monster! Den ser kramsjuk ut Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 2 januari 2007 Författare Dela Postat 2 januari 2007 Läcker!Grymma bilderMvh/Anders & Karro Tackar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 2 januari 2007 Författare Dela Postat 2 januari 2007 Riktigt COOLJa den e lite annorlunda Närmaste ID jag kommit är att de kan vara nån form av Anemon krabba.. Men de e inte den. Du e ju ID kungen på SVG! Hjälp mig hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 2 januari 2007 Författare Dela Postat 2 januari 2007 Jisses, vilket monster! Den ser kramsjuk ut Hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 2 januari 2007 Dela Postat 2 januari 2007 Ja den e lite annorlunda Närmaste ID jag kommit är att de kan vara nån form av Anemon krabba.. Men de e inte den. Du e ju ID kungen på SVG! Hjälp mig hehe Du den måste jag bläddra i böcker för att lösa. Men jag ska göra ett försök imorgon. E den stor ?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 2 januari 2007 Författare Dela Postat 2 januari 2007 Du den måste jag bläddra i böcker för att lösa. Men jag ska göra ett försök imorgon. E den stor ??Som en femkrona lite drygt. (Med klor o ben) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 3 januari 2007 Dela Postat 3 januari 2007 COOL!!!!Inte bara krabban utan bilderna också! Önskar jag kunde fånga sådana bilder också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 3 januari 2007 Författare Dela Postat 3 januari 2007 COOL!!!!Inte bara krabban utan bilderna också! Önskar jag kunde fånga sådana bilder också.Hehe tack! Jag har döpt honom/henne till 'Krabbaten' Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 4 januari 2007 Författare Dela Postat 4 januari 2007 Frugan målar om trappen o ungarna sover så jag tog lite bilder.Bl.a en helbild! Stefan har bidragit med sista biten till montiporakollektionen (limmat ihop tre olika färger så de växer om varandra) Fick en rejäl grön bit idag Tackar Stefan (BroderIsak)Fick även ett par andra mindre fraggar bl.a en Hydnopora i byte av Stefan! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 4 januari 2007 Författare Dela Postat 4 januari 2007 En bild på Hydnofraggen oxå!O Dendro'n mår rätt ok oxå fortfarande. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 4 januari 2007 Författare Dela Postat 4 januari 2007 Den bruna Hystrixen som sitter i mitten har vi precis flyttat över från Victorias kar då hennes Anemon förföljde den.. Får se om den färgar upp sig igen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 Dendron och gorgonian är verklligen lyckade. Det är absolut inget fel på de andra heller:smiley20: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 4 januari 2007 Författare Dela Postat 4 januari 2007 Dendron och gorgonian är verklligen lyckade. Det är absolut inget fel på de andra heller:smiley20:Fick den biten av Victoria Den slår inte ut lika fint som hennes stora, men den ser ok ut Tack Capote Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Niclas Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 Ser riktigt schysst ut! fina bilder! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 4 januari 2007 Författare Dela Postat 4 januari 2007 Ser riktigt schysst ut! fina bilder! Tackar Niclas Hur går det med Helbilder av ditt kar då!?!? Nu vågade ju jag! Din tur nu hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 Du börjar få lite koraller nu i din burk. Skall bli riktigt kul att få följa hur det går med dina Monitporer. Tror det bli riktigt häftigt när dom börjar slås om platsen.Sen fina bilder. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 Frugan målar om trappen o ungarna sover så jag tog lite bilder.Bl.a en helbild! Stefan har bidragit med sista biten till montiporakollektionen (limmat ihop tre olika färger så de växer om varandra) Fick en rejäl grön bit idag Tackar Stefan (BroderIsak)Fick även ett par andra mindre fraggar bl.a en Hydnopora i byte av Stefan!Bra initiativ! Jag tycker det är tusigt och bra bilder. Nu när rutan är ren är det bara att fortsätta ta helbilder också för det var ju inte så farligt eller hur?Du börjar få lite koraller nu i din burk. Skall bli riktigt kul att få följa hur det går med dina Monitporer. Tror det bli riktigt häftigt när dom börjar slås om platsen.Sen fina bilder.Jag är rätt nyfiken hur ni har gjort när ni limmade ihop montiorerna och vad man bör tänka på. Och även det Stefan skriver om det kommande slaget. Hur gör man och hur tror ni det kommer att utveckla sig?Slaget mellan de olika färgerna dokumenteras lämpligen med bilder fast det vet du väll redan med tanke på alla dina uppmaningar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 5 januari 2007 Författare Dela Postat 5 januari 2007 Du börjar få lite koraller nu i din burk. Skall bli riktigt kul att få följa hur det går med dina Monitporer. Tror det bli riktigt häftigt när dom börjar slås om platsen.Sen fina bilder.Lite enklare att få denna burk o se fylld ut än den gamla Tack Stefan! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 5 januari 2007 Författare Dela Postat 5 januari 2007 Bra initiativ! Jag tycker det är tusigt och bra bilder. Nu när rutan är ren är det bara att fortsätta ta helbilder också för det var ju inte så farligt eller hur?Jag är rätt nyfiken hur ni har gjort när ni limmade ihop montiorerna och vad man bör tänka på. Och även det Stefan skriver om det kommande slaget. Hur gör man och hur tror ni det kommer att utveckla sig?Slaget mellan de olika färgerna dokumenteras lämpligen med bilder fast det vet du väll redan med tanke på alla dina uppmaningar!Försökt limma dem så det håll de växt hittills åt är i en solfjädersform, sen får vi se om de fortsätter i den stilen Japp ska hålla er uppdaterade på dem Ska bli kul o se om det blir bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.