Gå till innehåll

Jakens burk


Jaken

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 305
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Inköpta från Korall fisken i lördags kanske? Jag tycker mig känna igen någon där. eller? Mkt fina är dom iaf.

Jag själv var ute efter något sådant men då jag tänkte slå till på en liknande så kom någon och norpa den mitt framför ögonen på mig efter att jag hämtat lasse för att jag ville köpa den men då man inte trodde det var först att bestämma sig får den, så missa man tillfället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska du hänga upp lysrampen och bygga in den eller kommer du modda den på något sätt?

Nej, jag kommer antagligen inte hänga upp rampen. Har fäst den på en simpel rullskena så att man med ett enkelt handgrepp kan skjuta den bakåt. Se bild och video. Däremot kanske jag snyggar till den i framtiden, kör nu på den mer industriella looken.

post-839-14468918445914_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, jag kommer antagligen inte hänga upp rampen. Har fäst den på en simpel rullskena så att man med ett enkelt handgrepp kan skjuta den bakåt. Se bild och video. Däremot kanske jag snyggar till den i framtiden, kör nu på den mer industriella looken.

grymt smart med skenan!

Känner du dig nöjd nu då du kört med detta akvariet ett tag eller nått du velat fixat till nu i efterhand?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Akvariet rullar på och fylls sakta men säkert upp med spännande LPSer. Acanstreor ligger högst på önskelistan, men att köpa stora kolonier kostar tyvärr lite för mycket så det blir att köpa och byta till sig fraggar som sedan får växa på sig.

Däremot har det inte funkat helt problemfritt på fisksidan och jag har tappat några fiskar tyvärr. Jag gillat ju inte att mäta i akvariet och när jag lånade en refraktometer förra helgen visade det sig att jag låg på 1,029 i salthalt, något som säkert bidragit till att fiskarna haft det tufft.

För tillfället går jag och överväger att stoppa i sand i karet. Hållet på att laka ur fosfat ur en hink med sand badrummet. Vi får se om den åker karet i eller inte. Senast jag körde sand var nog fyra fem år sedan och egentligen tycker jag det funkar bra utan, men efter att ha sett Jannes kar så är jag sugen.

Jag har även gått loss med en dremmel och fraggat på mina redan minimala fraggar med Acanstreor. Riktigt spännande faktiskt. läs mer

Om någon vill byta LPSer är jag alltid intresserad.

post-839-14468919178453_thumb.jpg

post-839-14468919178606_thumb.jpg

post-839-14468919178743_thumb.jpg

post-839-14468919178872_thumb.jpg

post-839-14468919178982_thumb.jpg

post-839-14468919179099_thumb.jpg

post-839-14468919179191_thumb.jpg

Ändrat av Jaken
lepra
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...