Gå till innehåll

Jakens burk


Jaken

Rekommenderade inlägg

Jag tätade skikten och skarvarna i botten på min möbel för att fukt och eventuella småspill inte skall leta sig ner i parketten. Det kan ju vara ett tips.

Jag har svetsat en plastmatta med uppvik i mitt skåp, där går bra att slaska. men jag är även bra på att slaska utanför skåpet och det vattnet letar sig med säkerhet ner under bänken. Därför har jag valt att ställa min på ben. men jag kanske är extra slaskig av mig.....

hela070505.jpg

Jakob, hoppas du inte ser detta som en "trådkapning" då tar vi bort detta inlägg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 305
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Gillar din blogg jaken, nån svensk version av Glasbox design? -Tummen upp

http://fellsman.wordpress.com/

Tack Christian

Tanken är en blogg som tar upp nyheter i saltbranschen ur ett mer svenskt/skandinaviskt perspektiv. Nya produkter, intressanta länkar, nyheter på den svenska saltvattensmarknaden etc. Inte kristallklart exakt vad exakt.

Missa inte nyhetsbrevet man kan prenumerera på.

Tips mottages tacksamt via PM eller mail.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wow. Man finner inte ord för designen på bänken - helt klart i min stil med "clean" look som du skapat! Bara för det kommer jag spara ner dina bilder på hårddisken som idéer ifall jag växer ur min burk. :-)

Kul val med riktig CTC. Det är inte många som kör med det och det är lite trixigt att få till, men du har lyckats riktigt bra vad jag kan se.

Ser fram emot fortsättningen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tätade skikten och skarvarna i botten på min möbel för att fukt och eventuella småspill inte skall leta sig ner i parketten. Det kan ju vara ett tips.

Att limma ett redan lagt parkettgolv är inte särskilt bra för golvet om det inte är gjort för att limmas, då det kommer röra sig olika och förmodligen spricka isär där limningen är gjord.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man inte bara dra en lina silikon utefter botten av ställningen så rinner inget eventuellt spill in under karet/ställningen, alternativt den där tätningstuben man har till laminatgolv som ska ligga nära möjligt vattenspill.. typ vid diskho/diskmaskin, minns inte vad den heter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett nytt akvarieprojekt på gång hemma där jag verkligen inte får spilla ut något på golvet. Jag har därför byggt in hela sumputrymmet med gipsskivor + tätskikt + kakel. På så sätt ska hyfsat stora läckage kunna hanteras, då sumputrymmet fungerar som en tät balja (se trösklarna på bilden). Jag ska även dra en transparent silikonsträng mot golvet (ännu inte gjord på bilderna). Kanske något för din inspiration?

post-1358-1446891782736_thumb.jpg

post-1358-14468917827811_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tätade skikten och skarvarna i botten på min möbel för att fukt och eventuella småspill inte skall leta sig ner i parketten. Det kan ju vara ett tips.
Att limma ett redan lagt parkettgolv är inte särskilt bra för golvet om det inte är gjort för att limmas, då det kommer röra sig olika och förmodligen spricka isär där limningen är gjord.

Det är nog inte så många som har lagt parkettgolv inne i sin möbel så jag tror inte det är någon fara... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fantastiskt läcker burk-Tummen upp, nästan lika snygg som min eller om det var min som är nästan lika snygg som din :skrattar:. Väntar med spänning på bilder på akvariet med innehåll (stackars Leffe måste haft fullt upp med att schasa bort folk från dina grejer i butiken)...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett nytt akvarieprojekt på gång hemma där jag verkligen inte får spilla ut något på golvet. Jag har därför byggt in hela sumputrymmet med gipsskivor + tätskikt + kakel. På så sätt ska hyfsat stora läckage kunna hanteras, då sumputrymmet fungerar som en tät balja (se trösklarna på bilden). Jag ska även dra en transparent silikonsträng mot golvet (ännu inte gjord på bilderna). Kanske något för din inspiration?

Jäklar vart var du när jag byggde mitt akvarium :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett nytt akvarieprojekt på gång hemma där jag verkligen inte får spilla ut något på golvet. Jag har därför byggt in hela sumputrymmet med gipsskivor + tätskikt + kakel. På så sätt ska hyfsat stora läckage kunna hanteras, då sumputrymmet fungerar som en tät balja (se trösklarna på bilden). Jag ska även dra en transparent silikonsträng mot golvet (ännu inte gjord på bilderna). Kanske något för din inspiration?

Och jag som tyckte att jag var seriös när jag lade in plastmatta med uppvik i mitt skåp........:smiley9:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej vattenlinjen planerar jag inte att gömma i framkant. Bakgrunden inne i CTC skall fixas så att man inte ser durson. Antagligen med en blå plexiskiva eller dubbla fönsterglas med plastfilm mellan.

När returen och streampumparna är igång blir inte vågen lika hysterisk som på videon, vilket faktiskt är bra. Visst låter det endel, men som tur är så överröstar brölet från min skummare ljudet från boxen. Ska finslipa på att få ner ljudet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...