Gå till innehåll

Jakens burk


Jaken

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 305
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 4 månader senare...

Detta akvarium kommer att läggas ner pga flytt, men till förmån för ett nytt akvarieprojekt.

Bortskänkes i befintligt skick!

Om någon är intresserad av ett 540 akvarium med aluram inklusive bänk och 220 liters sump så är det bara att skicka ett PM. Mittstaget behöver en ny popnit.

Akvariet kommer att tömmas någon gång under juni månad. Inget levande följer med.

För 500:- medföljer överrinningsbox och rördragning, säljer annars detta separat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Så var karet rivet och tokfan har lämnat kommunen för att bli Stockholmare.För ett kar som gått på sparlåga och såg otroligt fint ut uppifrån så ser jag fram mot ditt nästa kar som kanske blir ett topp kar om ett år.MVH Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för hjälpen med flytten i dag Patrik. Ja, för ett kar som jag bokstavligen inte rört de senaste månaderna såg det rätt bra ut, även om fiskarna har magrat av en del. Stort tack även till Triton som är snälla och huserar mina invånare under flytten. Jag har stora förhoppningar på att karet blir häftigt när det är igång igen i ny skepnad.

Coast to Coast - Low Iron- wavebox - LPS/gorgonia/softie-kar here I come!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nya karet är beställt och borde vara klart inom kort, (se tråden: Wavebox-optimerat akvarium)

När akvariet är på plats hemma skall jag bygga en bänk och dra lite rör, sedan är det bara att tuta och köra. Waveboxen kommer att införskaffas i höst. Så om någon vecka är det igång med fisk och koraller. Ser fram emot en liten nystart/nytändning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt! Intressant design av baksidan med inbyggd ytavrinning, coast2coast... Vad blir det för inriktning i detta akvarium?

Inriktningen är tänkt att bli Mjukis - LPS - Gorgonia med en wavebox

Trevligt akvarium. Kommer du starta en ny tråd med detta akvarium?

hm, nej det tror jag inte. Jag kör nog vidare i denna tråden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanoners!

Ssssschnyggt med blankvita luckor, ska köra samma stil jag med.

Hur har du fått till stommen, kan va intressant att veta. Kan du justera så att du får karet plant om golvet lutar?

Bor själv i en gammal kåk där allt är lite snett å vint och jag ska köra med justerbara fötter så allt blir helt rakt i karet.

Får man fråga varifrån och hur mycket burket gick på?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...