Wiking Postat 11 december 2010 Författare Dela Postat 11 december 2010 Den svarta fisken var kanonfin, behåller den samma intensiva svartfärg när den blir äldreDet vet jag inte, men antagligen. Jag kollade nu och ser att jag haft den i snart 4 år och han har sett likadan ut hela tiden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 7 april 2011 Författare Dela Postat 7 april 2011 Det är helt otroligt vad min bubbelkorall växer. För något 1/2 år sedan klöv jag den på mitten för att minska storleken. Nu närmar den sig snart en fotbolls storlek. Min hepatus som är närmare 15 cm ser liten ut intill korallen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 5 augusti 2011 Författare Dela Postat 5 augusti 2011 Ett lite missöde igår med min foderautomat. Den hade fått fnatt och tömt allt foder i karet. Nitrat och fosfat stack iväg snabbt under några timmar. Ett panikartat vattenbyte på 80 liter ser ut att ha rätat upp det hyggligt. Blir att köra igång med vodkan igen ett tag för att pressa ner värderna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 5 augusti 2011 Dela Postat 5 augusti 2011 Fina bilder Ingemar!Vad var det för en foderautomat? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 5 augusti 2011 Författare Dela Postat 5 augusti 2011 Det är en Juwel: http://www.gibbon.se/products/product.aspx?ItemId=19534Förstår igentligen inte vad som hänt. Var borta några timmar och när jag kom hem såg jag att skummaren löpte amok, och en viss grumlighet i vattnet som tilltog. Vattenbyte, kol, fosfatremover, bakteriekultur, byte av vadd, och vodka sattes in. Har laddat om batterierna och provkört den ett antal gånger idag och märkligt nog verkar den vara ok. Jag får testa den ett tag så får jag se hur den fungerar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stensson Postat 5 augusti 2011 Dela Postat 5 augusti 2011 Tråkigt, men tur att man inte är så långt ifrån hemmet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 14 augusti 2011 Författare Dela Postat 14 augusti 2011 Halvtaskigt fotoväder utomhus idag, så det blev några bilder i karet i stället. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 14 augusti 2011 Dela Postat 14 augusti 2011 Snygga bilder och fint ljus du lyckas med Ingemar /SamuelSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 14 augusti 2011 Författare Dela Postat 14 augusti 2011 Tack Samuel. Vad heter den på 4:e och sista bilden? Det vet ju du eftersom den kommer från dig:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 29 oktober 2011 Författare Dela Postat 29 oktober 2011 Alltid kul med bilder, tycker i alla fall en fotonörd somjag:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 29 oktober 2011 Dela Postat 29 oktober 2011 Snyggt! Ser ut som att allt trivs rätt bra där i. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 29 oktober 2011 Dela Postat 29 oktober 2011 nice!!jädra snyggt ljus! bubbelkorallen är rätt stor Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 29 oktober 2011 Författare Dela Postat 29 oktober 2011 Snyggt! Ser ut som att allt trivs rätt bra där i.Tack Hansson. Ja allt trivs bra. Mina koraller växer dock ganska långsamt, ett problem jag haft ända sedan jag startade karet.nice!!jädra snyggt ljus! bubbelkorallen är rätt stor Tack Freddi. Bytte till annat MH rör i somras och jag är väldigt nöjd med färgen på den lampan. Bubbelkorallen, eller om det nu kallas pärlkorall jag vet inte vilket, växer som ogräs. Jag klöv den på mitten för något år sedan, nu är det nog snart dax igen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 13 november 2011 Dela Postat 13 november 2011 Helt klart ett av dom finare karen här på guiden! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 13 november 2011 Dela Postat 13 november 2011 Huvaligen det var ett grannt kar där. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 13 november 2011 Författare Dela Postat 13 november 2011 Helt klart ett av dom finare karen här på guiden!Huvaligen det var ett grannt kar där.Tack båda två. Allt man behöver är en kamera, photoshop och en flaska nitrat:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 27 november 2011 Författare Dela Postat 27 november 2011 Ett nyinköpt vidvinkelzoom avsett för landskapsbilder kan naturligtvis användas för akvariefotografering också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kjelle Postat 27 november 2011 Dela Postat 27 november 2011 Det var intressant! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hanssanden Postat 12 januari 2012 Dela Postat 12 januari 2012 Snyggt kar:)Mvh Hasse i Braås.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 12 januari 2012 Författare Dela Postat 12 januari 2012 Tack för det Hans! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mika Postat 12 januari 2012 Dela Postat 12 januari 2012 Wow missat detta kar helt, riktigt snyggt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
soft_jonis Postat 12 januari 2012 Dela Postat 12 januari 2012 Mycket fina bilder! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Genne Postat 12 januari 2012 Dela Postat 12 januari 2012 Det ser mycket bra ut.Var en intressant bild tagen med vidvinkelzoom, gillar det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 12 januari 2012 Dela Postat 12 januari 2012 Den gluggen får du använda igen så att vi andra ser hur det ser ut:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Benighted Postat 12 januari 2012 Dela Postat 12 januari 2012 Trevligt Ingemar, får man vara lite nyfiken om vad det är för objektiv, såg att du hade samma modell av kamera som en själv och jag är på jakt efter ett bra vidvinkel... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.