Gå till innehåll

Wiking's Kub


Wiking

Rekommenderade inlägg

Japp troligtvis min dator för din länk va spel och poker :(

Jag upptäckte själv för någon vecka sen att vissa ord i forumet var länkar till en dejtingsida, trodde först att det var någon som ofrivilligt lagt in länkar, men när jag studerade inläggen i avancerat läge så fanns det inga länkar.

Jag deaktiverade alla youtube-downloader-insticksprogram i min webbläsare (FF 16.0.2) och efter det så försvann dessa länkar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förvisso bra med vb men man glömmer en sak, skummare tar bort lite algsporer i vattenkolumnen, håller emot algtillväxten.

Skickat från min Samsung Galaxy S3 via Tapatalk 2

Japp, och dessutom så kör jag ju med min häxbrygd och sedan några veckor med BP, och där är ju skummaren en viktigt ingrediens.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gör nog hellre rent skummaren två gånger om året, än byter vatten flera gånger i veckan.

Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk.

Har idag tömt skummarkoppen igen efter rengöringen av skummaren. Det var 7:e gången på sju dagar, den fylls varje dag. Tidigare tömde jag den 1 gång i veckan. Bör nog lägga in 1/2-årsvis rengöring som någon slags standard:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Köpte ett nytt objektiv för dryga månaden sedan som jag knappt hunnit testa ännu.

post-2676-14468927613287_thumb.jpg

post-2676-14468927613669_thumb.jpg

Densitet = 1.025

Fosfat = 0,01

Nitrat = 5,0

KH = 7,7

Ca = 420

Mg = 1290

Det blir säkerligen ett vattenbyte till innan det hinner bli nytt år, men jag konstaterar redan nu att jag bytt 1470 liter under 2012. Det betyder att jag byter hela den faktiska mängden i karet ungefär varannan månad. Finns det någon som byter mer vatten än jag?

Jag har inte märkt någon effekt alls av den Biopellets jag stoppade i för ett bra tag sedan, min VÄS dos ligger fortfarande på 6 ml per dygn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Have no fear, Jani is here :) Beror ju lite på hur man räknar men jag har bytt lite över två hinkar salt under året (~1400L) och har ett 112L akvarium så jag byter den faktiska volymen på mindre än en månad... Har ju inte hållit exakt bok, men stämmer rätt bra med det jag byter, gör ca 30-60% byten varje/varannan vecka + några bamsebyten om året (90-100% på en dag)...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte ett nytt objektiv för dryga månaden sedan som jag knappt hunnit testa ännu.

[ATTACH=CONFIG]87489[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]87490[/ATTACH]

Densitet = 1.025

Fosfat = 0,01

Nitrat = 5,0

KH = 7,7

Ca = 420

Mg = 1290

Det blir säkerligen ett vattenbyte till innan det hinner bli nytt år, men jag konstaterar redan nu att jag bytt 1470 liter under 2012. Det betyder att jag byter hela den faktiska mängden i karet ungefär varannan månad. Finns det någon som byter mer vatten än jag?

Jag har inte märkt någon effekt alls av den Biopellets jag stoppade i för ett bra tag sedan, min VÄS dos ligger fortfarande på 6 ml per dygn.

Ojdå då, byter du så mkt. vatten.

Hälsningar Kjelle

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ojdå då, byter du så mkt. vatten.

Hälsningar Kjelle

Bra jobbat gubbar, jag är glad om jag kommer upp i hela vattenmängden en gång på ett år... För lat.

Jag har alltid av någon anledning varit mycket för vattenbyten. Lägger hellre pengar på salt än en massa olika preparat. Skall man få ut max av sina koraller så är det dock kanske nödvändigt att 'finlira' med diverse tillsattser.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte ett nytt objektiv för dryga månaden sedan som jag knappt hunnit testa ännu.

[ATTACH=CONFIG]87489[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]87490[/ATTACH]

Densitet = 1.025

Fosfat = 0,01

Nitrat = 5,0

KH = 7,7

Ca = 420

Mg = 1290

Det blir säkerligen ett vattenbyte till innan det hinner bli nytt år, men jag konstaterar redan nu att jag bytt 1470 liter under 2012. Det betyder att jag byter hela den faktiska mängden i karet ungefär varannan månad. Finns det någon som byter mer vatten än jag?

Jag har inte märkt någon effekt alls av den Biopellets jag stoppade i för ett bra tag sedan, min VÄS dos ligger fortfarande på 6 ml per dygn.

Härligt ljus du har i burken! :)

Zebrasoman, är det en scopas eller en rostratum(!) ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...