Gå till innehåll

Sunny`s Rev


Sunny

Rekommenderade inlägg

Det är lungt stefan,jag har ingen brådska :)

joo såg att du startat en ny tråd följer den me spänning ;) trist att det inte blev större men det blir nog grymmt ändå ska du se.

ps du skrev aldrig måtten på din tråd :)

Tack Bjarne måste säga detsamma om erat nya bygge fast jag tycker de e mycket grymmare ,

vore kul o få kika förbi någon dag,och ps mit akvarium har fått en härlig brun nyans på den senaste tiden.

Mvh,

Sunny

Det är bara o dyka förbi nån dag, alltid kul med saltfika :) Mmm mitt kar har efter den extrema matningen oxå en härligt grönbrun nyans. Men men, det tar jag itu när/om jag känner mig säker på att Achillesen mår bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 315
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

När jag kom hem idag så märkte jag att något hade ätit upp min ena Mussla,

tror att det var min Mithrax som hade varit i farten då den tuggat i sig en hel Lima electric innan,och inget hade tyckte musslan ur roten utan ätit upp den på ett sätt som utesluter kejsaren.

Tog lite taskiga bilder när jag köpte musslan.(Helt klart favoriten i karet :( )

post-2018-14468913950943_thumb.jpg

post-2018-14468913951015_thumb.jpg

post-2018-14468913951063_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Crille det är en Koran kejsare(Semicirkulatus).

Joo Sohalen tillhör mina favoriter bland kirurger med,men Xanthometopon tycker jag att det är få fiskar som går upp emot,förhoppningsvis blir det en sådan senare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Passade på att ta lite bilder igår på fiskarna som går i akvariet.

Nytt i akvariet är en Acanthurus Sohal och ytterligare två Chromisar.

Snyggt hur många cromisar har du nu?

Efter att jag kompletterade med 10st till hemma så tycker jag de går mer i stim än innan. så nu har jag 13st. Några är ynkligt små men alla äter bra

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade 6 stycken innan kompleterade med 2 till men blir nog inga fler ska nog kompletera med Anthias eventuellt.

De har gått i stimm för det mesta,tror det kan ha att göra lite med omgivningen de hänger vid utkanten av pelaren och grottan som påminner om deras naturliga omgivning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Tackar Capote !

Joo Chromisarna spelar väldigt stor roll i karet... kanske inte synns jusst på denna bilder men rent allmänt så simmar de nästan alltid i stimma och i öppna ytor :) lite Anthias på de vore ännu grymmare...

Sohalen står som herren på teppan...

men någon enstaka gång veckan eller så för han för sig att göra såhär,

lyckades fånga han på film :)

Warning för snabb fisk ?

Mat Film

Akvariet i dess vanliga standard

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Happ har inte varit nåra uppdateringar i den här tråden på ett tag, är utomlands och varit så ett tag och kommer va här ett tag framöver...

Karet har klarat sig hittils bortsett från en massmängd av brunalger o lite bryopsis tydligen, men det finns ingen som tillsätter något eller liknande och har ej hunnit koppla in kalkreaktorn.

Jag undrar om det går att få korallerna att överleva några månader till tills jag kommer hem, men något simpelt knep. gör inget om alger frodas bara koraller o fisk klarar sig tills man kommer hem så att säga...

för jag antar att alla sorters spårämnen är slut mer eller mindre... och de svälter nog rätt bra nu...

o har ingen som riktigt kan hjälpa.iallfall ingen som har kunskap angående detta.

tänkte omm man gör ganska lagogm regelbundna vattenbyten och tislätter lite all in one lite då o då ? skulle de kunna räcka ?

Mvh,

Sunny

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Bjarne,

Tänkte att det skulle vara det bästa alternativet,enklast att sköta på detta vis utan att veta allt..

Alger gör nog inte så mycket, det kan jag nog ta hand om när jag kommer hem... hoppas mest på att så mycket som möjligt kommer att kunna överleva.

Och såg detta som en bra lösning ?

nåja det visar sig väl....(nervös)

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Tack Johan, men jag måste tyvär bevisa dig motsattsen nu..

Nåja en vän var förbi hos mig och tog kort med sin mobilkamera.... kan ju inte påstå att man var rnöjd med resultatet men glad att inget dött än förrutom min pursare som blev ihjälmobbad av min sixline wrasse..

Finns inte mycket att göra då,jag var tvungen att lämna karet i brådska och ingen i närheten som kan hjälpa... så.. de jag undrar är..

Karet låg redan under rekomenderad calciumhalt när jag åkte... det har införskaffats en flaska AllInOne

men det räcker ju inte på långa vägar... tror ni karet kan klara sig 3 månader på lite Allinone ? kanske något annat.. tänker enbart på överrlevnad för koraller och fisk... på något sätt... kommer nog hem om 3 månader vill bara att det mesta ska klara sig till dess. ber inte om någon tillväxt utan överlevnad enbart....

Spelar ingen roll om alger o annat skit kommer finns redan gott om dem dessutom men det går att ta hand om när man kommer hem...

Tror ni det finns chans att det klarar sig ytterligare 3 månader ...???

Mvh,

en Orolig Sunny

post-2018-14468914450415_thumb.jpg

post-2018-14468914450675_thumb.jpg

post-2018-14468914450914_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker faktiskt det har en ganska schysst naturlig look...

Själv har jag ingen bra erfarenhet av att låta kontrollen av värden förfalla... det är därför ett gäng fraggar är döda här nu. Hade nog varit lättare om du inte haft sps och en anemon i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...