Gabbi Postat 27 mars 2006 Författare Dela Postat 27 mars 2006 Fint att du lägger ut så smickrande bilder på mig Isak... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 27 mars 2006 Dela Postat 27 mars 2006 Här är en bild på Salars gorgonia när den är utslagen.haha vadå utslagen ser mest ut som ni haft klipp å klistrat med lila Piprensare och trälim snygg é den iallafall Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
uffe2 Postat 28 maj 2006 Dela Postat 28 maj 2006 Saltis-träff !För dom som vill se mitt helautomatiska 800 liters akvarium (helt inbyggt i väggen),så tänkte jag visa det Lördagen den 10/6 kl 15.00.Jag har lite egna tekniklösningar som kanske kan vara kul och titta på ex:- Automatisk påfyllning av osmosvatten (direkt från kranvattnet) med skydd och larm för ev. trasig magnetventil och nivågivare- Tyst yt-avrinning som byggs som en kombination av hävert och överrinnningsrör (ej Durso)och använder hävertkraften i returvattnet för försörjning av vatten till UV, fosfat-filter och nitrat-filter.Man slipper en massa pumpar och värmeförluster med denna lösning.Även mängden avdustat vatten per dygn minskar, då vattenstänket från Durso'n inte finns- Egenbyggd kalkreaktor- Larm för trasig cirkulationspump- Larm för vattenläckage- Minimera värmeförluster i akvariet- Delvis skydd av golvet för ev. läckage från akvariet (typ silikonfog som spricker)- Bygge av extremt billig T5 belysning ( ~300 sek för 2 st 54W)Alla är välkomna, men OSA via mail brevpapper@bredband.net !Efteråt så kan vi gå och äta en matbit för dom som vill.Ulf JärredalTrädgårdsgatan 22 6 trSundbybergTel 08-627 04 04 eller mobil 0730-456 427 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
uffe2 Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Hittills så har två stycken anmält intressse för saltis-träffen...... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Mina fiskar ska flytta hem till Kjell den lördagen, så vi får se om jag kan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JMAONE Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Hittills så har två stycken anmält intressse för saltis-träffen...... Nu tre st Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 30 maj 2006 Dela Postat 30 maj 2006 Skulle vilja se dit kar men är tyvärr bortrest. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 30 maj 2006 Dela Postat 30 maj 2006 Jag skall försöka Uffe2 Har så mycket nu annrs på jobbet. Jag återkommer om kan eller inte. Men tack för inbjudan... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Steffo85 Postat 30 maj 2006 Dela Postat 30 maj 2006 Skulle gärna komma, men jag jobbar. Tyvärr. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 30 maj 2006 Dela Postat 30 maj 2006 Och jag som ska till STHLM denna helg.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 30 maj 2006 Dela Postat 30 maj 2006 Nu har jag bytt fiskflyttardag med Kjell till söndagen. Så jag kommer på träffen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
uffe2 Postat 30 maj 2006 Dela Postat 30 maj 2006 He-he !Jag tycker att jag känner igen honom.....Nu har jag bytt fiskflyttardag med Kjell till söndagen. Så jag kommer på träffen.Lite Powerpoint kanske? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kjell Postat 30 maj 2006 Dela Postat 30 maj 2006 Hej! kommer oxå om det går braMvh Kjell Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
uffe2 Postat 31 maj 2006 Dela Postat 31 maj 2006 Sundbyberg ligger i Stockholm !Och jag som ska till STHLM denna helg.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JMAONE Postat 31 maj 2006 Dela Postat 31 maj 2006 Sundbyberg ligger i Stockholm !Petter menar nog helgen innan din bjudning... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hbmannen Postat 31 maj 2006 Dela Postat 31 maj 2006 ja men va tusan ja vill ju oxo komma.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
uffe2 Postat 31 maj 2006 Dela Postat 31 maj 2006 Du är välkommen !ja men va tusan ja vill ju oxo komma.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
uffe2 Postat 7 juni 2006 Dela Postat 7 juni 2006 Nu är vi minst 6 st, men jag upptäckte att det är VM i fotboll mellan Trinidad&Tobago–Sverige kl 18.00 på Lördag, vilket vissa andra har påtalat.Dom som vill kan ju ta med en påse med några kallaoch så kan vi kolla på fotbollen på min "Big Flat Screen"och i halvtid tar vi ett djup-snack om alla andra akvarie-nördar på SG ;-)Fraggbytar-kväll, så klart ! ====================Tag med fraggar, så kan alla ni som vill byta fraggar göra detta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Niclas Postat 7 juni 2006 Dela Postat 7 juni 2006 Skulle gärna återuppta "besöken" efter en lång tids uppehåll... men har tyvärr annat planerat i helgen... Hoppas att Ni får det trevligt och att man får komma med på nästa besök!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 7 juni 2006 Dela Postat 7 juni 2006 Tack för erbjudandet om fotbollstittande men jag vet inte om jag klarar mer än ett par timmar med ett gäng riktiga revnördar så jag åker nog hem till fotbollen. Eftersom jag själv är lite av en fotbollsnörd (också) så ser jag gärna så här viktiga matcher med så få störande moment runt mig som möjligt. Var fru och barn ska hålla hus under VM vet jag inte riktigt än. Shurgard?Angående fraggar så tar jag med mig en liten sten med 2 st Rhodactis indosinensis och ett par bitar av min Xenia Nu är vi minst 6 st, men jag upptäckte att det är VM i fotboll mellan Trinidad&Tobago–Sverige kl 18.00 på Lördag, vilket vissa andra har påtalat.Dom som vill kan ju ta med en påse med några kallaoch så kan vi kolla på fotbollen på min "Big Flat Screen"och i halvtid tar vi ett djup-snack om alla andra akvarie-nördar på SG ;-)Fraggbytar-kväll, så klart ! ====================Tag med fraggar, så kan alla ni som vill byta fraggar göra detta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 8 juni 2006 Dela Postat 8 juni 2006 Petter menar nog helgen innan din bjudning...Ja, haha.. Fick nöja mig med att shoppa loss i saltvattensbutikerna:ler: Är tillbax i Skåneland nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
uffe2 Postat 10 juni 2006 Dela Postat 10 juni 2006 HejTill alla ni som kommer idag !För att komma in i porten, så måste ni ha mitt telefonnummer 6270404 till porttelefonen !Så glöm inte att ta med telefonnummret./Uffe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 10 juni 2006 Dela Postat 10 juni 2006 Christer,Jag är, trots allt, intresserad av Xenia igen. Min egen tar sig dåligt... Vi ses!Calle Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 10 juni 2006 Dela Postat 10 juni 2006 Tack för en trevlig träff Uffe. Kul att få se ditt kar nu efter allt byggande.Jag tror inte att någon på guiden har ett lika automatiserat kar + att det både är hängslen och bälte på.Hur många här kan åka ifrån sitt kar i två veckor och ALLT sköter sig självt?Jag tycker du ska lägga upp en tråd med ditt kar och berätta om dina tekniska lösningar för alla som inte var på mötet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 10 juni 2006 Dela Postat 10 juni 2006 Kan bara instämma! Kul att se ditt fina kar och intressanta lösningar./Christer T Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.