NephruruS Postat 3 mars 2008 Dela Postat 3 mars 2008 Här kommer då mitt lilla bidrag M.digitata brun, straxt under 3cm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 6 mars 2008 Dela Postat 6 mars 2008 Jahapp,Jag tror att jag kan ha vunnit jumboplatsen i denna tävling. Jag bröt av en 3 cm fragg från min blå acropora (syns på bilden nedan), och denna blåa fragg fick snabbt en kritvit färg, dvs stendöd av någon anledning. Garanterat noll i tillväxt på denna fragg i denna tävling, eller räknas eventuella framtida trådalger från toppen på fraggen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 7 mars 2008 Dela Postat 7 mars 2008 Jahapp,Jag tror att jag kan ha vunnit jumboplatsen i denna tävling. Jag bröt av en 3 cm fragg från min blå acropora (syns på bilden nedan), och denna blåa fragg fick snabbt en kritvit färg, dvs stendöd av någon anledning. Garanterat noll i tillväxt på denna fragg i denna tävling, eller räknas eventuella framtida trådalger från toppen på fraggen? Börja du med en ny, du kan säkert komma ikapp. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
artemia Postat 7 mars 2008 Dela Postat 7 mars 2008 Damn! Jag missade det här... Har problem med akvarie men jag är galen på att tävla och dålig förlorare. Kanske nästa gång. Hur länge tänker ni mäta fraggar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 30 mars 2008 Författare Dela Postat 30 mars 2008 Ok nu har det snart gått en månad, så nu får det bli lite uppdateringar.Min fragg har växt dåligt på höjden, men utvecklat fler grenar.En månad sen:Idag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 31 mars 2008 Dela Postat 31 mars 2008 stryk mig min dog för nån dag sedan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 31 mars 2008 Dela Postat 31 mars 2008 Min har inte vuxit en millimeter under denhär månaden, nåt e helt klart fel i burken.Den är dock fortfarande vid liv så man får väl försöka åtgärda.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Speedster Postat 31 mars 2008 Dela Postat 31 mars 2008 Mätte upp mitt ca värde till 160 igår så min har inte heller vuxit en millimeter senaste månaden.Verkar gå bra för oss Kul att det går bra för någon iaf, håll fanan högt Pimo Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 31 mars 2008 Dela Postat 31 mars 2008 Min har inte vuxit en millimeter under denhär månaden, nåt e helt klart fel i burken.Den är dock fortfarande vid liv så man får väl försöka åtgärda.//NiXoNA milleopora växer ju riktigt långsamt (iaf hos mig), och en ny fragg kan behöva anpassa sig en tid innan den sätter fart. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lucas_no1 Postat 31 mars 2008 Dela Postat 31 mars 2008 Min har väl inte växt men jag tycker nog att det är några knoppar mer eller att dom är aningen större.Färgen har däremot förändrats otroligt mycket och jag kan inte få den rättvis med kameran.Den har gått från ljubrun till grön.Jag trodde inte min skulle överleva då jag har klantat mig med magnesiumvärdet under ca en månad då det har åkt berg å dalbana mellan 1490 och 1180!!Det pågrund av att jag inte såg att översta delen på sprutan i salifert testet hade blivit så sliten så jag drog upp helt fel mängd i sprutan och pågrund av det började jag mixtra med vattnet, nu är värdena riktigt bra så nu hoppas jag på bättre bild nästa månad.Klantigt värre! :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
totto Postat 2 april 2008 Dela Postat 2 april 2008 Hej, hade visst glömt att uppdatera här, min röd/rosa digitata har inte växt så särskilt mycket men jag tycker det ser ut som om det börjar å hända lite:)mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hellman Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 HmmmVad händer? Har alla fragg kar kraschat eller? Mvh Hellman Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted Camenius Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 HmmmVad händer? Har alla fragg kar kraschat eller? Mvh HellmanHehe nejdå, min fragg lever ialf.. kommer upp en bild inom nån dag, har varit riktigt slö med kameran bara. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lucas_no1 Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Samma här.Kameran har legat på latsidan men jag kommer också lägga upp en bild i dagarna. :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Keek Postat 7 maj 2008 Dela Postat 7 maj 2008 bump Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted Camenius Postat 7 maj 2008 Dela Postat 7 maj 2008 Här kommer bild på fraggen idag.. den var 2cm eller strax under den 1mars. Nu är den ca 3,2cm. Den mesta tillväxten har skett på bredden, kanske inte helt rätt korall att ställa upp med om man mäter höjden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lucas_no1 Postat 11 maj 2008 Dela Postat 11 maj 2008 Min acropora har nog växt en del den också, det är dock lite svårt att plåta och mäta på samma sätt som första gången. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lucas_no1 Postat 26 maj 2008 Dela Postat 26 maj 2008 Jag måste bara fråga vart alla tävlande tog vägen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 26 maj 2008 Författare Dela Postat 26 maj 2008 Jag har slarvat, men ska ta och ladda kameran och fixa bilder, har väl inte haft någon värre tillväxt, men litegrann har allt hänt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Matt_HiHat Postat 26 maj 2008 Dela Postat 26 maj 2008 Ska försöka ta mig själv i kragen och låna en kamera jag med. Har dock inte haft nån vidare tillväxt på fraggen tyvärr. Självklart så verkar det som att de andra korallerna i karet har växt mycket mer dock. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 30 maj 2008 Dela Postat 30 maj 2008 Den här tävlingen påminner mig lite grann om en sketch som Lars Ekborg spelade in på 60-talet som hette "Bunta ihop dom".Han berättade att "det skulle bli en sån däringa modern skönhetstävling hemme i byn. Alla kärringarna ställde upp. Sen kom tävlingen. Ingen vann...!" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted Camenius Postat 30 maj 2008 Dela Postat 30 maj 2008 Så här har min fragg utvecklats. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Matt_HiHat Postat 30 maj 2008 Dela Postat 30 maj 2008 Med tanke på hur din fragg utvecklats Ted, så verkat balling vara the shizzle! Vi får starta budgivning på Betson, om vilken som vinner! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 1 juli 2008 Dela Postat 1 juli 2008 Händer det något i denna tävling? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 1 juli 2008 Dela Postat 1 juli 2008 Den här tävlingen påminner mig lite grann om en sketch som Lars Ekborg spelade in på 60-talet som hette "Bunta ihop dom".Han berättade att "det skulle bli en sån däringa modern skönhetstävling hemme i byn. Alla kärringarna ställde upp. Sen kom tävlingen. Ingen vann...!" Men Christer - vad är sannolikheten att någon vinner denna tävling? MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.