LarsH Postat 31 oktober 2008 Postat 31 oktober 2008 Peter!Som du säkert vet, är världen ofta otroligt liten. Jag har 1 ggr kört över "föl" till Irene. För så små som Reidi är, har hon inte haft tillräckligt liten/bra mat, så det har hittills inte funkat. Snart, så har "vi", 3:e gången gillt, och då har Irene fått hem mat frång England, o jag fått fram nya föl, tror jag. Såg sjöhästdans senast igår kväll. Vi lär oss båda två. Önska oss lycka till!!!HälsnLars
Clownen Postat 1 november 2008 Författare Postat 1 november 2008 Peter!Som du säkert vet, är världen ofta otroligt liten. Jag har 1 ggr kört över "föl" till Irene. För så små som Reidi är, har hon inte haft tillräckligt liten/bra mat, så det har hittills inte funkat. Snart, så har "vi", 3:e gången gillt, och då har Irene fått hem mat frång England, o jag fått fram nya föl, tror jag. Såg sjöhästdans senast igår kväll. Vi lär oss båda två. Önska oss lycka till!!!HälsnLarsIntressant Lars! Vad är det för mat ni ska få från England? Beställer ni från http://www.simplyseahorses.co.uk/? Om allt går bra så har jag tänkt att ha fölen i en kreisel och mata med berikad levande artemia och levande mysis. Jag kommer också tillsätta levande phyto i kreiseln. Vi får byta erfarenheter med varandra och lycka till! Mvh Peter
Clownen Postat 31 december 2008 Författare Postat 31 december 2008 Lite uppdateringar från karet och lite bilder på mina nya invånare. Jag köpte extension tubes till mitt Canon 60mm makro som gör att jag kan komma ännu lite närmare korallerna. Hoppas ni gillar dom, det är första gången jag fotar med så stark förstoring.Först lite bilder på min favoritkorall; en Acanastrea Lordhowesis i de flesta av regnbågens färger (första bilden är under actinic då korallen verkligen lyser live):
Clownen Postat 31 december 2008 Författare Postat 31 december 2008 Här är två varianter på en art jag sökt en längre tid; Blastomussa Merleti:
Clownen Postat 31 december 2008 Författare Postat 31 december 2008 En stor "open brain" Trachyphyllia geoffroyi samt en korall av samma art under actinic som jag lyckades rädda från ett annat kar.
amatören Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Hur går det med sjöhästarna??? grymt snygga bilder!!
Clownen Postat 31 december 2008 Författare Postat 31 december 2008 En Echinopora som jag precis såg sluka en mysis i karet vilket var lite överraskande. Även tre makrobilder på en Fungia.
ballsam Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 ..hoppas ni gillar dom.. KLART MAN GILLAR DOM. Otroligt fina bilder du lyckas ta. Blir glad när man ser att den här tråden uppdateras, och ännu gladare när det finns bilder att titta på. Gott nytt år /Samuel
Clownen Postat 31 december 2008 Författare Postat 31 december 2008 En närbild på ögat på en Strombus. Även en makro på två av mina mindre omtyckta invånare. De ser bättre ut på nära håll än 3000 i sanden .
Clownen Postat 31 december 2008 Författare Postat 31 december 2008 Lite obligatoriska fiskbilder. Kirurgen, en Acanthurus leucosternon, är ny och var i ett mycket dålig skick vid ankomsten. Efter några veckor har den nu återhämtat sig fint och pricken försvann på några dagar efter den obligatoriska vitlöksmarinerade maten vid ankomsten.
Clownen Postat 31 december 2008 Författare Postat 31 december 2008 En avslutande helbild på karet. Det går inga sjöhästar i karet och flera av invånarna får ge plats när det blir dags för hästarna att flytta in. Ett riktigt gott nytt år till alla på guiden!Mvh Peter
Syd Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Riktigt fina bilder på välmående invånare, Gott nytt år själv Peter.
Vargklo Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Mycket imponerande bilder, Peter.Gott Nytt År!
Sillen Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 Tack för bilderna Peter! Gott nytt år till dig med!
Spooky Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 Verkligen bra jobbat, både med kar och bilder.För att vara i Finland med dess omtalade svårighet att få tag i levande så har du verkligen fått tag i några rariteter.
ellizen Postat 9 januari 2009 Postat 9 januari 2009 Jättefint!Uppdatera gärna mera när hästarna är på plats. Gärna bilder med, det gillar vi =)
Clownen Postat 23 maj 2009 Författare Postat 23 maj 2009 Hej!Nu är båda mina kar nerlagda. Jag tackar för alla intressanta diskussioner och hjälpsamma personer på forumet. De främsta anledningarna till att jag gör en paus är att den nuvarande lägenheten aldrig varit tillräckligt stor för att sköta akvarierna på ett smidigt sätt som hela familjen kan acceptera fullt ut vilket jag förstår. Jag kommer även resa en hel del i arbetet under den närmaste tiden och jag vill aldrig utsätta mina djur för en miljö som inte är så optimal som det går. Jag har även hållit på med akvaristik nu i sju år i sträck så nu ska det bli skönt att inte bry sig om vattenbyten och vattentester ett tag.Jag har sparat en del teknik och kommer tillbaka större, bättre och vackrare längre fram . Min gula Reidi simmar idag glatt på Sealife i Helsingfors.En skön sommar till alla på forumet!Peter
Lasse Postat 23 maj 2009 Postat 23 maj 2009 Synd att du slutar nu Peter - nu när Patrikss vaknat till igen Skämt åtsido - det är bara att komma igen senare.Någon tur till GBG inplanerad i sommar?MVH Lasse
Sillen Postat 24 maj 2009 Postat 24 maj 2009 Jag förstår att du lägger ner ett tag under de förutsättningarna men jag hoppas att du snart får abstinens så vi andra får njuta av dina fina kar även i framtiden!
Clownen Postat 24 maj 2009 Författare Postat 24 maj 2009 Tack Jonas och Lasse, det har varit ett nöje att byta idéer och kunskap med er!Lasse: jo jag dyker nog upp i Götet i slutet av juli. Jag kollar om du jobbar då.Mvh Peter
Stensson Postat 24 augusti 2012 Postat 24 augusti 2012 Gammal tråd , men oj vilka bilder.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?21750-Clownens-Sjöhästbiotop-275-L-Kubakvarium&p=272048&viewfull=1#post272048Ditt nya kar och tråd skall absolut följas.
Rekommenderade inlägg