Gå till innehåll

Clownens Sjöhästbiotop, 275 L Kubakvarium


Clownen

Rekommenderade inlägg

Peter!

Som du säkert vet, är världen ofta otroligt liten. Jag har 1 ggr kört över "föl" till Irene. För så små som Reidi är, har hon inte haft tillräckligt liten/bra mat, så det har hittills inte funkat. Snart, så har "vi", 3:e gången gillt, och då har Irene fått hem mat frång England, o jag fått fram nya föl, tror jag. Såg sjöhästdans senast igår kväll. Vi lär oss båda två. Önska oss lycka till!!!

Hälsn

Lars

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Peter!

Som du säkert vet, är världen ofta otroligt liten. Jag har 1 ggr kört över "föl" till Irene. För så små som Reidi är, har hon inte haft tillräckligt liten/bra mat, så det har hittills inte funkat. Snart, så har "vi", 3:e gången gillt, och då har Irene fått hem mat frång England, o jag fått fram nya föl, tror jag. Såg sjöhästdans senast igår kväll. Vi lär oss båda två. Önska oss lycka till!!!

Hälsn

Lars

Intressant Lars!

Vad är det för mat ni ska få från England? Beställer ni från http://www.simplyseahorses.co.uk/? Om allt går bra så har jag tänkt att ha fölen i en kreisel och mata med berikad levande artemia och levande mysis. Jag kommer också tillsätta levande phyto i kreiseln. Vi får byta erfarenheter med varandra och lycka till!

Mvh Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Lite uppdateringar från karet och lite bilder på mina nya invånare. Jag köpte extension tubes till mitt Canon 60mm makro som gör att jag kan komma ännu lite närmare korallerna. Hoppas ni gillar dom, det är första gången jag fotar med så stark förstoring.

Först lite bilder på min favoritkorall; en Acanastrea Lordhowesis i de flesta av regnbågens färger (första bilden är under actinic då korallen verkligen lyser live):

post-1277-14468916493542_thumb.jpg

post-1277-14468916493756_thumb.jpg

post-1277-14468916493967_thumb.jpg

post-1277-14468916494175_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite obligatoriska fiskbilder. Kirurgen, en Acanthurus leucosternon, är ny och var i ett mycket dålig skick vid ankomsten. Efter några veckor har den nu återhämtat sig fint och pricken försvann på några dagar efter den obligatoriska vitlöksmarinerade maten vid ankomsten.

post-1277-14468916497494_thumb.jpg

post-1277-14468916497716_thumb.jpg

post-1277-14468916497914_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Hej!

Nu är båda mina kar nerlagda. Jag tackar för alla intressanta diskussioner och hjälpsamma personer på forumet.

De främsta anledningarna till att jag gör en paus är att den nuvarande lägenheten aldrig varit tillräckligt stor för att sköta akvarierna på ett smidigt sätt som hela familjen kan acceptera fullt ut vilket jag förstår.

Jag kommer även resa en hel del i arbetet under den närmaste tiden och jag vill aldrig utsätta mina djur för en miljö som inte är så optimal som det går. Jag har även hållit på med akvaristik nu i sju år i sträck så nu ska det bli skönt att inte bry sig om vattenbyten och vattentester ett tag.

Jag har sparat en del teknik och kommer tillbaka större, bättre och vackrare längre fram :).

Min gula Reidi simmar idag glatt på Sealife i Helsingfors.

En skön sommar till alla på forumet!

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...