Sillen Postat 22 juli 2009 Dela Postat 22 juli 2009 Snyggt jobbat! Nu måste jag bli betalande medlem. Hur gör man?Hoppas du får svar här! Betalande bidrag för Saltvattensguiden´s framtid Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 22 juli 2009 Dela Postat 22 juli 2009 ojdå, skrev fel här i forumet, men snabblänken jag har är rättstavad. använder jag den så kommer jag till www.box.seDet var likadant för mig. Jag tror att det har att göra med någon DNS hos din leverantör. Kan ta upp till 24 timmar innan du hamnar rätt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 22 juli 2009 Författare Dela Postat 22 juli 2009 Kom precis hem har vart borta men jag prickar av ev fel eftersom./CSer bra ut, laddas snabbt och uppdateringar är ju alltid av godo. Bra jobbat!:::EDIT:::Längst upp på sidan står det "X Nya inlägg inlägg".Bilder i annonserna fungerar inte längre.Letar efter detta felSkall sitta med webbhotellets tekniker imorgon Torsdag å rätta till detta med annons bildernaBlir nog riktigt bra det här! +++++ för designen!Märkte dock att bilder för annonser inte visas. Samt att länken till användarnas galleri i trådarna inte fungerar.Se ovanLänken är fixadFörr har man kunnat klicka på länken "Nya inlägg" eller något sådant, under ens namn uppe till höger, även när man är inne i en tråd, den länken och den undre menyraden är borta numera.Se ovan om felet. jag testade innan å rätta till detta men ändå blev det fel glömde att aktivera den igen Vi moderartorer vill visa vår tacksamhet för det jobbet Wrang har hjälp oss med! TACK!!!! -respekt-respektTackar det har vart lite svettigt med denna uppdatering. box.se har gjort ett bra jobb tycker jag å verkligen ställt upp för sidans problem Snyggt ... Finner inga andra ord men bra jobbat alla inblandade...TackarDet här blev riktigt bra! Snyggare,frächare och bättre bildvisningar.Är det som det känns eller visas bilderna med bättre kvalité.Upphottade bilder lite annorlunda deisgn kan göra det hela ocksåSnyggt! Vem har gjort den nya loggan?Jag har gjort den.Underbart snygg den blev!!! bra jobbat!!!TackarNu kanske jag har missat nån form av information om just det här men, min gamla länk www.saltvattensgiuden.se länkas till ett företag om hemsidor. men skriver man saltvattensgiuden.se så kommer man in.Sidan ligger på www.box.se kan vara så att du blev skickad dit. Sidan blev ompekad idag Onsdag så det är som jaken skriver att det kan ta en stund innan allt är uppdaterat rätt.Nu har kah lite mer att bita i men målet var att få igång sidan så fort som möjligt, vet att det blir abstinens besvär men till slut så...Det finns några nyheter som kommer precenteras senare men tanken var med uppdateringen:-Att få igång prenumerations delen igen då sidans IP nummer var svartlistad. Lösning Ny bättre server och nytt IP nummer-Div buggar som uppkom vid snabbsvar å redigering.Lösning. Nyare design som ev hittat felen jag ej kunde hitta själv och nyare program version av forumet.Tills igen/CPs en nyhet.Taggar i inläggen för att det lättare skall hitta då man söker i forumet.Vad är taggar? Taggar är ett användbart sätt att söka efter ämnen med liknande ämne och innehåll. Detta kompletterar det vanliga söksystemet, vilket enbart söker efter särskilda ord eller fraser och/eller inlägg av specifika användare. För att använda taggar lägger du till ord eller fraser till ämnen för att hjälpa till att beskriva innehållet. Till exempel, om det handlar om "fotografering" kan du lägga till taggen "fotografering" till tagglistan. Men du kan också lägga till taggar som "digital bild" och "kamera" (givetvis beroende på innehållet i ämnet). Detta kommer att kategorisera detta ämne med alla andra ämnen som har matchande taggar, oavsett om de har ordet "fotografering" i sig. Vem lägger till taggarna? Taggar läggs till i ämnet av användaren som startade ämnet. Andra användare kan också ha möjligheten att lägga till eller ta bort taggar. Hur använder jag taggar? Taggar visas i en ruta nästan längst ner på ett ämnes sida. Att klicka på en tagg kommer att visa dig andra ämnen som har samma tagg - som kan vara besläktade. Genom att klicka på ordet "Taggar" överst i rutan kommer du till en översiktsida med ett "taggmoln". Detta moln låter dig se vilka taggar som ä mest populära - desto större ord, desto fler gånger har det använts i ämnen på forumet. Det finns också ett annat taggmoln på sidan för avancerad sökning som visar de taggar som det har sökts efter (eller klickats på) mest. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 22 juli 2009 Dela Postat 22 juli 2009 Tack än en gång för ditt arbete, Christian!Jag får be att få påminna om att vi nu alltså ligger på en ny server, vilket ger två uppenbara fördelar:Mindre risk för driftstörningar framöverNytt IP-nummer, vilket gör att vi kommer bort från problematiken med att våra utsända mail började fastna i diverse spamfilter.Igår sände vi ut ett mail till alla de ca 700 medlemmar som varit inloggade den senaste veckan med besked om att vi skulle komma upp igen idag. Resultatet var att INGA av dessa 700 mail studsade pga spamfilter. Däremot kom 7 mail tillbaka pga att e-postadresserna inte existerade. Glöm inte att hålla era e-postadresser uppdaterade så att andra medlemmar kan sända e-post till er! (Ni 7 medlemmar kommer att få PM med önskan om att uppdatera e-postadresser)Ni som på sistone haft problem med mail och prenumerationsfunktioner kan gärna testa om att funkar som det ska för er nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 22 juli 2009 Författare Dela Postat 22 juli 2009 Felet med att det stog X inlägg inlägg är fixat Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 22 juli 2009 Dela Postat 22 juli 2009 Hoppas du får svar här! Betalande bidrag för Saltvattensguiden´s framtidmerci. Hustrun som kan det här med banker kommer att hjälpa mig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 22 juli 2009 Dela Postat 22 juli 2009 Mycket fint jobb!Gillar nya loggan och allt, men saknar lite grann det gamla temat på forumet. Kändes som man hade mer överblick med en lite mer "kompakt" vy, men det är väl en vanesak antar jag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 22 juli 2009 Författare Dela Postat 22 juli 2009 Vanesak Björn. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 22 juli 2009 Dela Postat 22 juli 2009 Jag hade faktiskt lite abstinensbesvär ett tag, va fan skulle jag göra nu då. Googlade man på teknik eller någonting som rörde hobbyn va hälften av länkarna till guiden (som va nere). De va panik där ett tag =-)Kul att ha er tillbax! Och snyggt jobbat! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 22 juli 2009 Dela Postat 22 juli 2009 Ser fint ut det här. Bra jobbat christian./ Andreas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
chyfer Postat 22 juli 2009 Dela Postat 22 juli 2009 Snyggt Bra jobbat Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 snyggt jobbat Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bono Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 Synpunkt. Alla länkar som ligger under annonsören informerar borde kanske öppnas i ett nytt fönster eller i en ny flik. Det finns vissa länkar eller annonser som jag får upp i samma flik som SG. Det var det!Annars är det ett sk't bra jobb ni har gjort med sidan..... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 Bra design, kanske lite ljust men man vänjer sig säkert skönt o se att stödpengarna användes Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 juli 2009 Författare Dela Postat 23 juli 2009 Har nu suttit med support på webbhotellet och överfört gamla filer och satt rättigheter för serven så de bilder som fanns under annonsdelen är inlagda.Så nu skall de bilder som fanns innan vara inlagda på annons delenSynpunkt. Alla länkar som ligger under annonsören informerar borde kanske öppnas i ett nytt fönster eller i en ny flik. Det finns vissa länkar eller annonser som jag får upp i samma flik som SG. Man kan tyvärr inte ställa in detta men _blank (nytt fönster) funktionen för länkarna så det är samma som innan/C Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norgren Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 Det mesta på blogg sidan pekar på en undermapp som heter SG_2009/ som inte verkar leva som den ska... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 juli 2009 Författare Dela Postat 23 juli 2009 bloggbiten saknar ikoner för knapparna.Fixat glömt att ladda upp de nya knapparnaDet mesta på blogg sidan pekar på en undermapp som heter SG_2009/ som inte verkar leva som den ska...Vad menar du? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norgren Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 Denna exempel path var inte ok men det hade du ju fixat nu https://www.saltvattensguiden.se/forumet/SG_2009/misc/blog/newspaper_add.gifSkumt nog saknar jag min nyaste bild från akvariumet. Har du jobbat med backuper eller gjorde ni en regelrätt flytt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 En sak jag tänker på lite irriterad är att startsidan på forummet har en annan upplösning än sidan där nya inlägg visas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 Jag är inte med Rickard, vad är det som är i olika upplösning? (Hos mig ser de element som är med på de olika sidorna likadana ut hela tiden. Tror jag. Länka till de olika sidorna du tänker på?)B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 Nya inlägg https://www.saltvattensguiden.se/forumet/search.php?searchid=2349923Forummet startsida https://www.saltvattensguiden.se/forumetJag har en pilflyttare längst ner och ser inte hela skärmen på huvudsidan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 Undrar om delar av sidan är satt till en fixerad bredd, medans resten inte är, och det är det som orsakar det för dig. Jag ser inget liknande, men sitter samtidigt på 1680x1080, så det som inte får plats i bredd finns knappt...Märkligt är det dock.B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 Jag har 1024x768 och har bara en 20 tums skärm så. om jag ändrar upplösnng så ser jag inte för det blir för smått. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 Möjligt att den nya forumdesignen är anpassad till "minst" 1280x1024, och att någonting på huvudsidan har en fast mini storlek som ställer till det.Wrang borde kunna svara på det, och om det finns ett alternativ, så heter det antagligen "annat skin" till forumet.Om det är som det låter, så gör det antagligen även sidan väldigt tråkig att navigera med telefoner osv...B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 juli 2009 Författare Dela Postat 23 juli 2009 Möjligt att den nya forumdesignen är anpassad till "minst" 1280x1024, och att någonting på huvudsidan har en fast mini storlek som ställer till det.Wrang borde kunna svara på det, och om det finns ett alternativ, så heter det antagligen "annat skin" till forumet.Om det är som det låter, så gör det antagligen även sidan väldigt tråkig att navigera med telefoner osv...B!Hejsan. Ser en stor bugg men håller på att fixa detta får bygga om till ett ny design såg detta ikväll att allt blir förskjutet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.