Gå till innehåll

Vad är det roligaste du fått gratis med ls?


Jurgonh

Rekommenderade inlägg

Ja som min fråga lyder.. alla har väl fått med roliga fripassagerare med levande sten.. kräftdjur, rörmaskar, koraller osv...

Berätta gärna om du fått med något roligt och lägg gärna upp nån bild på detta..

Vore lite kul att se vad folk fått utan att veta om det från början =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns en liknande tåt redan, hittar den inte just nu.

Fast Triton som fått en muräna i ls känns som det fräckaste

Ja, när du säger det känns det bekant.. har för mig att jag läste för nått år sen på något forum, kanske var det här? om någon som fått med en bläckfisk också.. =)

Bläckfisk coh muräna måste ju tillhöra ovanligheterna att få med sin ls :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, inte får man det gratis, snarare på köpet. En ormstjärna har jag noterat men jag har bara sett den en gång, gjorde inget om den visade sig mer.

Hehe, ja på köpet menade jag :P

Oki trevligt..

I mitt förra kar hade jag en jävla massa fripassagerare.. kanske ett 10 tal olika krabbor.. vissa var dock håriga.. :/ hade även en pistolräcka som fick mig att få kalla kårar av alla knakningar :P

'sen var det ett par stenkoraller också.. och nån mjuk också.. så det var verkligen levande sten jag hade köpt =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, fick en liten sten, typ 8cm diameter någon gång, minns inte varför men när jag kom hem hittade jag en pytteliten grönskimrande sak på den. Idag så är det en skivanemon som är neongrön och har betydligt större diameter än stenen den sitter på, en riktig bjässe. Är nog det roligaste jag fått gratis :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte historien om hur Leffe kom till storstan men jag kan tänka mig att utbudet på gamla brogatan i klara kvarteren som lockade eller kan det va HiFi butikerna som va bättre i Stockholm än i hålan där han åkte moppe.

Basel Christer vet nog allt om Leffe.

Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte historien om hur Leffe kom till storstan men jag kan tänka mig att utbudet på gamla brogatan i klara kvarteren som lockade eller kan det va HiFi butikerna som va bättre i Stockholm än i hålan där han åkte moppe.

Basel Christer vet nog allt om Leffe.

Patrik

hoho! Han inte bara vet utan har även fotografierna att styrka det med. Faktum är att Leffe även bytte namn när han flyttade från vårt gamla Karlstad. På den tiden hette han Gert-Ingvar. Han var också mycket kortare när han var värmlänning och var även totalt flintis.

I karlstad hade vi inte hiFi. Vi körde radiogrammofoner i mono fram till mitten av 90-talet. Då kom stereoskivspelarna men Gert-Ingvar (alltså Leffe Triton) och jag tyckte de var lite för komplicerade.

Ändrat av Arcticreef
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 år senare...

Det häftigaste jag fått med är en pytteliten rödblek skivanemon, iallfall såg den ut så då ;) Nu är den 5cm i dimater och har blivit till typ 10st, purpurröd med lilablå prickar. Jag kallar den för "superman skiva", tror det är discosomia sp 31 på reeflex.

Den verakar vara ganska ovanlig :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Frugan hittade en krabba igår på 3 cm, tyvärr han vi inte identifiera arten eller fota, men nu vet vi att den finns där. Sen finns det troligen en Mantis räka någonstanns, högt knäppande ljud när belysningen slagits av och spårlöst försvunna eldräkor/putsarräkor (totalt 5st)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...