_Manne_ Postat 21 januari 2013 Författare Postat 21 januari 2013 När jag sa till biträdet i butiken så fick jag sen peka på vilken det var.. Därav min undran.. Själv är jag 100 på att det är en heliofungia men vill gärna veta om jag har fel..Skitläcker korall vilketsom.. Nackdelen är väl att man har yttligare ett objekt som gärna vill bli punktmatad för att stortrivas..Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Tjusig Manne. Den kommer göra sig på botten i kuben. /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 21 januari 2013 Författare Postat 21 januari 2013 Tjusig Manne. Den kommer göra sig på botten i kuben. /AndréSent from my iPhone using TapatalkTackar! Förhoppningsvis så ska den må bra o leva länge.. Fin är den iaf.. Vill förnya lite i kuben utan att riva i det.. Sen väntar man ju extremt tålmodigt att prova dreamchipet över kuben när det väl händer ..Mvh manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Tackar! Förhoppningsvis så ska den må bra o leva länge.. Fin är den iaf.. Vill förnya lite i kuben utan att riva i det.. Sen väntar man ju extremt tålmodigt att prova dreamchipet över kuben när det väl händer ..Mvh manne Sent from my iPad 2 using TapatalkJa de får vi hoppas. Tyckte det var tomt i sanden senast men de är kanske planen för lite nytt. ska bli intressant med ny belysning. /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 21 januari 2013 Författare Postat 21 januari 2013 Ja de får vi hoppas. Tyckte det var tomt i sanden senast men de är kanske planen för lite nytt. ska bli intressant med ny belysning. /AndréSent from my iPhone using TapatalkNärväl jag har alla delarna hemma , det verkar dra ut på tiden lite, men är tålmodig. Ang kuben så är det lite LPS hållet som är tänkt.. Om man nu kan hålla dom vid liv.. Hade gärna flyttat över tapetum anemonerna också men då vandrar dom runt i hela karet.. Mindre kul..Mvh manneSent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Fin korall! Tror jag såg den irl när jag var på zg faktiskt Du som också har maximini anemoner, hur tar du loss dom om dom sitter på glaset? Sitter dom på en sten kan man ju bryta loss en bit av stenen. Citera
_Manne_ Postat 21 januari 2013 Författare Postat 21 januari 2013 Fin korall! Tror jag såg den irl när jag var på zg faktiskt Du som också har maximini anemoner, hur tar du loss dom om dom sitter på glaset? Sitter dom på en sten kan man ju bryta loss en bit av stenen.Konstant småpill med fingrarna.. Anemonen i sig sitter i princip fast med ytterkanten av foten.. Får man bara loss en bit så rullar det på ganska smidigt.Mvh manneSent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Okej, tack, jag vill ju inte skada den om jag skulle flytta den Citera
Andy88 Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Närväl jag har alla delarna hemma , det verkar dra ut på tiden lite, men är tålmodig. Ang kuben så är det lite LPS hållet som är tänkt.. Om man nu kan hålla dom vid liv.. Hade gärna flyttat över tapetum anemonerna också men då vandrar dom runt i hela karet.. Mindre kul..Mvh manneSent from my iPad 2 using TapatalkRisk finns att dem kryper iväg till någon korkat placering. :/ står acans på menyn då eller andra lite mer levande lps'er?/AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 21 januari 2013 Författare Postat 21 januari 2013 Risk finns att dem kryper iväg till någon korkat placering. :/ står acans på menyn då eller andra lite mer levande lps'er?/AndréSent from my iPhone using TapatalkMer levande LPSer , acans har jag ingen bra erfarenhet direkt på.. Sen löjligt dyra i många fall.. Men visst , fina som attans när man kan använda kameran o få fram alla nyanserna.. Men har dålig tillväxt på den i det stora..Mvh manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Mer levande LPSer , acans har jag ingen bra erfarenhet direkt på.. Sen löjligt dyra i många fall.. Men visst , fina som attans när man kan använda kameran o få fram alla nyanserna.. Men har dålig tillväxt på den i det stora..Mvh manne Sent from my iPad 2 using TapatalkOkej. Nej det är inga snabbväxande saker men fina som attans i mina ögon. Ska bli skoj och se vad som stoppas i iaf /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Den har nog nästan samma färger som min då. Citera
_Manne_ Postat 22 januari 2013 Författare Postat 22 januari 2013 Den har nog nästan samma färger som min då. Din var nog lite "vitare" i färgen.. Kul o se om den behåller denna ljusa färg eller om den färgar ut lite efter att gått in sig i karet. Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
stigigemla Postat 23 januari 2013 Postat 23 januari 2013 Ser ut som en Heliofungia för mig. Den behöver stödmatning och vill ha bra skumning. Citera
_Manne_ Postat 23 januari 2013 Författare Postat 23 januari 2013 Ser ut som en Heliofungia för mig. Den behöver stödmatning och vill ha bra skumning.Då kan vi bestämma att det är en heliofungia. Då hade man ju rätt från början , trevligt..Stödmat kommer den att få.. Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 10 februari 2013 Författare Postat 10 februari 2013 Senaste... Händer inte så mycket i karet just nu.. En fragghylla ha fått monteras i karet.. För lite småplock.. Bytt 50L vatten idag.. Iaf..Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
SaltDummie Postat 10 februari 2013 Postat 10 februari 2013 Senaste... Händer inte så mycket i karet just nu.. En fragghylla ha fått monteras i karet.. För lite småplock.. Bytt 50L vatten idag.. Iaf..Mvh Manne Sent from my iPhone using TapatalkSmåplock är jag intresserad av framöver Manne Citera
_Manne_ Postat 10 februari 2013 Författare Postat 10 februari 2013 Småplock är jag intresserad av framöver Manne Det kan vi lösa när du har flyttat in i det nya..Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
SaltDummie Postat 10 februari 2013 Postat 10 februari 2013 Det kan vi lösa när du har flyttat in i det nya..Mvh Manne Sent from my iPhone using TapatalkTumme upp!! Ska leta fram stora börsen tills dess Citera
_Manne_ Postat 10 februari 2013 Författare Postat 10 februari 2013 Tumme upp!! Ska leta fram stora börsen tills dess Sånt gillar man :)Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
SaltDummie Postat 10 februari 2013 Postat 10 februari 2013 Ja se till och ha fragghyllan full... Så rensar jag den till dig ;) Citera
_Manne_ Postat 14 februari 2013 Författare Postat 14 februari 2013 Min nyköpta heliofungia har tappat "köttet" i en kanten nu.. Ser inte bra ut.. Matade den igår.. Ingen reaktion direkt.. Den går nog döden till mötes snart tyvärr..Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 14 februari 2013 Författare Postat 14 februari 2013 Vad matar du heliofungian med?Fryst fisk mat.. Mysis , cyklops , artemia mm i en härlig röra..Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.