Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

  • Svar 69
  • Visningar 4,9k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Postat

Tycker också att det ofta går segt. Men det verkar vara värre vissa tider. Kanske när många är inne och belastar sidan?

Postat
Tycker också att det ofta går segt. Men det verkar vara värre vissa tider. Kanske när många är inne och belastar sidan?

Har funderat på det viset också, men har kommit fram till att det nog inte beror på vår egen trafik, eftersom ibland på natten när få är inne, så är det segt, eller tidiga mornar.

Jag tror vi delar databas med många andra skriv/läs-db-intensiva sajter och våra requests får vackert ställa sig i kö :(

Men det är bara en teori...

Postat
  • Författare

idag har det varit helt OK för mig..

konstigt att det börjat bli segt nu senaste tiden då det varit hur bra som helst innan.

  • 2 veckor senare...
Postat
  • Författare

nu har jag "gått över till" Google Chrome då det går mycket bättre att ladda sidan. har inte haft problem den senaste tiden :)

Postat

Vi har fått höra från vår serverleverantör att de sedan igår har åtgärdat problemen. Sen får vi se hur länge det håller. :)

Postat

Sitter på en 100/100 fiberlina och att komma till denna sidan tog 20sekunder, samma på min Galaxy Tab och även via 4g dongel i laptoppen

Postat
  • Författare

för mig är det väl OK nu. om man tänker på att jag har en kass uppkoppling. tog kanske 5-10 sek att komma till sidan.

Postat

nu låg hela sajten nere i ett tag (typ 10-15 min), fick Ooops sidan kan inte visas.... stabilt CN

Postat

Samma problem här, låg nog nere 7-8 minuter för mig sen hoppade det igång

  • 2 veckor senare...
Postat

Samma sak här, tagit flera minuter att ladda varje sida, ibland kommer man inte in över huvud taget...

Postat

Jo, CN har en hel del problem med sin hosting för tillfället, inte helt ovanligt tyvärr... Förhoppningsvis blir saker bättre snart...

Postat

Det stämmer, stora problem sedan sent i går kväll. Tyvärr inget vi kan göra något åt, det strular hos vår leverantör.

Postat

Återigen så har vår leverantör stora problem, vi kan tyvärr inte göra annat än att hoppas att de löser problemet.

Postat

Antingen så flyter det på eller också så går det knappt alls. Mycket konstigheter igår och nu på morron, många märkliga felmeddelanden, forum felsöks osv.

Postat

Det är stora problem med leverantörens databasserver, därför vi var tvungna att stänga av siten för felsökning och replikering av databasen till en annan server. Men då sidan inte hade fungerat på evigheter redan innan då databasservern var överlastad...

Postat

Den som väntar på nåt gott...

väntar ofta alldeles för länge! ;)

  • 3 veckor senare...
Postat

Databasservern gick på knäna igen, hoppas den håller en stund nu igen... Vi jobbar för att bli av med dessa problem, förhoppningsvis blir det bättre snart!

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.