Gå till innehåll

köp&sälj separat?


greger

Rekommenderade inlägg

Jag brukar trycka på olästa inlägg när jag loggar in på SG för att följa de trådar jag tycker är intressanta, men irriteras av att det är 90% köp och sälj inlägg som kommer upp - är det fler än jag som tycker detta är trist?

Inget världsproblem m a o, men jag skulle uppskatta om köp och sälj var ett eget forum........

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Håller med.

Det är därför jag lagt in den lilla länken under själva listan ... "Rensa 13 annonser från listan", klicka där så sätts de som lästa, dock dyker de upp igen förstås när någon svarat i annonstråd... men bättre än inget :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Leffe kanske tycker att han har allt redan hemma i sin lilla butik redan och vill inte se vår hästhandel ;-)

Håller med annars :-) Däremot blir det en bra knapp när jag ska tugga igenom min lista med olästa inlägg för många av säljestrådarna räcker det med att läsa titeln på för att bedömma om man vill öppna den eller inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite OT....men ändå i samma ämne... kan ju passa på och sälja in min senaste idé, dock bara som greasemonkey script ännu som jag kör med själv, men kanske vore nåt att lägga in? jag skulle inte vilja leva utan det nu när jag haft det ett tag...

Nån som ser vad jag menar? :)

post-2914-14468924924736_thumb.png

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar farligt, då kommer man ju aldrig ifrån datorn... :-)

Men hur fungerar det? Kommer inte den funktionen innebära en nästan permanent inloggning så länge man aldrig stänger ned fönstret? Hemma gör det ingenting egentligen, antagligen ingen annanstans heller. Men ändå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar farligt, då kommer man ju aldrig ifrån datorn... :-)

Men hur fungerar det? Kommer inte den funktionen innebära en nästan permanent inloggning så länge man aldrig stänger ned fönstret? Hemma gör det ingenting egentligen, antagligen ingen annanstans heller. Men ändå.

Yes så är det, men detta kräver nog en egen tråd..., tycker vi återgår till Leffes Köp&Sälj topic :smiley9:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sedan vi gjorde om köp & sälj från att vara ett hemmasnickrat forum till att vara en del av övrig programvara som följde med vid programvaruuppdateringar så fungerar det numera som en vanlig forumsdel, dvs det kommer upp bland nya inlägg ifall någon skapat en ny, eller skrivit i en befintlig annons.

Länken längst ner på sidan rensar bort de inlägg som man tidigare tittat på, dock inte helt nya, olästa annonser, men annonser man haft i sin lista från tidigare inloggningar försvinner då.

Alternativt så skippar man att gå i på dem, precis som ämnen som inte intresserar en. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Automatisk uppdatering av sida vore ju bekvämt men jag skulle nog föredra o bli av med annonserna.

Det känns mer och mer som om man håller på o spamar en försäljningssida än skriver i ett forum.

Jag är medveten om funktionen för att rensa anonnserna men jag tycker fortfarande att formatet skiftar fokuset och sänker nivån.

Varför inte lägga om bloggdelen som köp o sälj, den verkar ju användas som annonsmarknad som det är(eller så är det moderatorfritt på bloggen).

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte lägga om bloggdelen som köp o sälj, den verkar ju användas som annonsmarknad som det är(eller så är det moderatorfritt på bloggen).

//NiXoN

Eftersom bloggarna inte följer med som en del av forumet och (iaf jag) sällan går in på just bloggarna och läser, så blir det att man inte ser allt som skrivs där med samma frekvens som övriga forumet. Ifall någon ser något där som inte passar in så är det precis lika lätt att anmäla ett blogginlägg osm ett vanligt forumsinlägg så kikar vi på det så fort det kommer in som ett rapporterat blogginlägg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker bloggar är skit...och det grundar jag mest på att jag är totalt ointresserad av att läsa om vad som händer i folks vardag, vad de haft för glasyr på kvällens cup cakes och deras unge "Timmy" cyklat och ramlat....MEN...

Detta har med gjort att jag och troligen många med mig missat denna trevliga och matnyttiga del av SG.

-Det finns hur mycket trevligt och lärorikt som helst i denna delen av SG.

Problemet som jag nu ser är att det finns en forumsdel där vi lägger upp bilder, tankar och kan diskutera våra kar.... och en bloggdel som lite lever sitt eget liv.

Problemet är inte att det finns människor som gör ännu mer av sina presentationer och delar med sig ännu mer av sina projekt, utan att som jag ser det i alla fall informationen kunde nå fler om det samlades på ett och samma ställe och inte uppdelat på två olika "divisioner"

Ska det kanske rent av vara så att man särskiljer akvariepresentationer som "minibloggar" ..och diskuterar problem, tankar och lösningar i forumet?

Missförstå mig inte.

Jag har inget mot bloggarna på SG, snarare har jag idag efter ett års medlemsskap upptäckt en helt ny värld.

Jag vet med att jag kom lite utanför ämnet i detta inlägg och vill därför knyta ihop det hela med att säga.

För Mig är Saltvattensguidens tre viktigaste delar Akvariepresentationer // Kunskapsutbyte // Annonsmarknad, dvs om man så vill Blogg / Forum och Annonser.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Underbart hade varit om annonserna bara kommit upp en gång. Jag är inte intresserad av att någon bjuder en hundring till eller kommer med ett skambud. Om jag är intresserad av en annons klickar jag på den när den kommer upp.

Och sedan har jag läst den eller valt att inte läsa den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den enda gången jag tycker det är drygt med att annonserna syns det är när det inte är en annons som intresserar mig;)

Dom andra gångerna är det skit bra att det syns ;) ;)

Jag tycker att Majki snart borde få en egen webshop på forumet :-)

--> Inget illa menat, och jag håller med dig. Tycker det är bra att annonserna syns, däremot blir det lätt diskussioner i annonserna och det görs att de hela tiden flyttas upp i listan för "Nya Inlägg" ... och det är lite störande :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att Majki snart borde få en egen webshop på forumet :-)

--> Inget illa menat, och jag håller med dig. Tycker det är bra att annonserna syns, däremot blir det lätt diskussioner i annonserna och det görs att de hela tiden flyttas upp i listan för "Nya Inlägg" ... och det är lite störande :-)

Tolkar det inte illa ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vore det en idé att sätta annonstrådar som obesvarbara kanske? så får folk fråga ev. frågor via PM istället?

Jag tycker dock det är retligare när det kommer annonser, och 5 minuter senare så skriver trådskaparen bump, 2 timmar senare skrivs det "Ingen?", osv... så att under första dygnet blir det 10 uppdateringar...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vore det en idé att sätta annonstrådar som obesvarbara kanske? så får folk fråga ev. frågor via PM istället?

ISF får man öka boxen för PMs lite grann. 50% av användarna här har fulla mailboxar samt får full mailbox ganksa snabbt om de skriver en attraktiv annons:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min tanke här också, ifall man skulle låsa dem per automatik kanske? Eller endast låta trådskaparen kunna skriva i dem, så det kan komma uppdateringar iaf.

Tycker det är en bra idé om det är möjligt.

Håller med Peter i det han skriver om Bumpande.

-En uppdatering/ påminnelse av en annons är väl ok, men man kan ju gärna kombinera det med kompletterande information.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...