irwin_fletch Postat 1 juli 2014 Författare Postat 1 juli 2014 Nytagna bilder till facebookgruppen.... Citera
Mr_Ewing Postat 1 juli 2014 Postat 1 juli 2014 Oj oj oj va snyggt!Helt klart ett av de snyggaste på guiden! Citera
PatrikD Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 Nytagna bilder till facebookgruppen....[ATTACH=CONFIG]116275[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]116276[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]116277[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]116278[/ATTACH]Wow, vilka koraller och vilka bilder. Får mig att tveka på mina egna minimalistiska funderingar. Citera
Stensson Postat 6 juli 2014 Postat 6 juli 2014 Satan vilka läckra färger.Imponerande.Får gå igenom hela din tråd ikväll Citera
lionofmarley Postat 6 juli 2014 Postat 6 juli 2014 Riktigt snyggt, kul att den lila montiporan får visa vad den går för med Skickat från min HTC One via Tapatalk Citera
irwin_fletch Postat 6 juli 2014 Författare Postat 6 juli 2014 Ja den har verkligen tagit sig Erik. Fraggat på den flera gånger så den växer som bara den. Citera
irwin_fletch Postat 6 augusti 2014 Författare Postat 6 augusti 2014 Testade att använda ytan som spegel, gick väl sådär men lite syns det iaf. Hade någon pump igång så helt spegelblankt blev det inte tyvärr. Citera
Conjor Postat 7 augusti 2014 Postat 7 augusti 2014 Håller med som ett konstverk av naturen hemma. Citera
alexochingencarina Postat 7 augusti 2014 Postat 7 augusti 2014 Härliga bilder på ett härligt kar. Älskar spegelbilder. Riktigt cooool:smiley20: Citera
Vidofner Postat 7 augusti 2014 Postat 7 augusti 2014 Mycket snyggtSkickat från min GT-I9300 via Tapatalk Citera
irwin_fletch Postat 13 augusti 2014 Författare Postat 13 augusti 2014 Går och funderar på rampbyte. Jag gillar T5 starkt men saknar ändå en del av det som LED ger. Har suktat efter ATI:s hybrid under lång tid men det jag är "rädd" för är att förstöra något som går så bra....=/Hur som så kommer jag få riva scapen jag har nu, korallerna tar upp för mycket plats. Inom en snar framtid kommer jag få antingen kasta ut sten eller koraller för att det ska fungera. När detta sker ska jag sätta pumpar bakom stenen, misstänker att det samlas en hel del skit där just nu. Citera
LN21 Postat 13 augusti 2014 Postat 13 augusti 2014 Ett av guidens absolut grannaste kar.Man blir tårögd bara du nämner att stöka i byttan. Citera
PatrikD Postat 14 augusti 2014 Postat 14 augusti 2014 Ska du flytta in i större kar? Om inte tycker jag som LN21. Synd på så himla fint kar att stöka om helt med en del risk. Kan man inte bara gallra och ta bort några enstaka koraller? Citera
Blåbert Postat 14 augusti 2014 Postat 14 augusti 2014 Går och funderar på rampbyte. Jag gillar T5 starkt men saknar ändå en del av det som LED ger. Har suktat efter ATI:s hybrid under lång tid men det jag är "rädd" för är att förstöra något som går så bra....=/Det är ju rätt riskfritt. Du kan öka på LED väldigt försiktigt och mer eller mindre börja från samma T5-uppsättning du har.Vad kör du för T5-kombo idag? Citera
irwin_fletch Postat 14 augusti 2014 Författare Postat 14 augusti 2014 Hehe, jag ska inte göra något förhastat jag lovar...=) Jag har så svårt att skiljas från korallerna bara Hade gärna skaffat större kar men har lovat sambon att vänta tills det blir hus. Blåbert: Jag kör 6*39 watt nu och hade i så fall tänk byta till 4*39 samt 2*75 led. Mina lysrör nu är fördelade på 3 ati blue+ 2 ati coral+ samt 1 giesemann pure actinic Citera
Blåbert Postat 14 augusti 2014 Postat 14 augusti 2014 Låter vettigt. Ta bort ett B+ och ett C+ ur den kombon och kör LED på simulerad B+ med försiktig tillvänjning så bör det nog inte bli någon dramatisk konsekvens.Rätt snart kan du nog komma upp på en balans där du får visuella effekter från LED - eventuellt dimma ned T5 lite. Citera
irwin_fletch Postat 14 augusti 2014 Författare Postat 14 augusti 2014 En stylophora som gör sig bättre på botten än nära ytan. Pga dess placering har det blivit en boll av den med väldigt korta armar. Älskar de turkosa polyperna på denna.Sen ett nytt försök med anthias, ska bli kul att se om de kan färga ut. Citera
Mr_Ewing Postat 15 augusti 2014 Postat 15 augusti 2014 Supersnyggt!Jag märkte under semestern när jag höjde armaturen lite över karet att min stylophora började växa en massa.Den verkar trivas i lite dunklare förhållanden.Hoppas dina Anthias kommer att trivas nu. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.