MagnusJ Postat 2 oktober 2014 Dela Postat 2 oktober 2014 Tror kanske att det är mccoskeri. Men dom är så lika varandra så det är riktigt svårt imo. Jag har två st som är köpta som filamentosus men tror snarare jag har en carpenteri och en mccoskeri. Oavsett så håller jag med om att det är grymma fiskar. Utseendemässigt samt beteendemässiga! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 2 oktober 2014 Författare Dela Postat 2 oktober 2014 Visst är det från WC ormet, detta var överlevarna Carpenteri stämmer bra det också, den är i alla fall köpt som det. Kunde inte låta bli när en sån läcker fisk som inte kostade mer än en ocellaris. Visade sig vara ett riktigt bra köp, en fisk som alltid är framme och spänner upp sig för mina Anthias Inte sett några hopp än men vet att de är kända för det, hoppas han inte prickar mathålet i täckglaset. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 24 oktober 2014 Författare Dela Postat 24 oktober 2014 Karet tuffar på, lite nya småkoraller är väl det enda som händer förutom att jag fraggat bort en massa på diverse flak och euphyllior Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 25 oktober 2014 Dela Postat 25 oktober 2014 Läckert Jonas det har blivit riktigt snyggt mvh Ola. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fabhellmyrs Postat 25 oktober 2014 Dela Postat 25 oktober 2014 Oj vad snyggt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stocken Postat 25 oktober 2014 Dela Postat 25 oktober 2014 Ser väldigt bra ut Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 25 oktober 2014 Dela Postat 25 oktober 2014 Jag tycker att du har Guidens snyggaste akvarium. Helt sjukt fina färger och tillväxt.Gillar dessutom din kombination av koraller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 25 oktober 2014 Författare Dela Postat 25 oktober 2014 Tack! Finaste berömmet jag fått Larry Men har ett antal motkandidater som borde få ta på sig äran Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 12 november 2014 Författare Dela Postat 12 november 2014 Tänkte köra ett korallrace. Kan inte namnen på acrosarna, så vet någon får ni görna fylla i =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 12 november 2014 Dela Postat 12 november 2014 Mycket fina bilder Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 12 november 2014 Dela Postat 12 november 2014 Håller med föregående mvh Ola . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 12 november 2014 Dela Postat 12 november 2014 mina tankar uppifrån och ner:acropora tumida/enzmannacropora loisetteaeacantastrea lordhowensisacropora austera/formosaacropora butanaiacropora hyacinthusacropora gomeziFina koraller i alla fall Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 12 november 2014 Författare Dela Postat 12 november 2014 (ändrat) Tack ska ni ha och tack för tankarna Björn. Just sista är väl den jag är mest osäker på. Jag har en annan (bild nummer 1 här under) som jag köpt som gomezi.Kör några fler när jag är igång Ändrat 12 november 2014 av irwin_fletch Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christian_N Postat 12 november 2014 Dela Postat 12 november 2014 Riktigt snyggt!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 12 november 2014 Dela Postat 12 november 2014 Hatten av för akvarist, koraller och bilder. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
samuelhorn Postat 12 november 2014 Dela Postat 12 november 2014 Wow vilket kar du har!Lavado har snackat upp det som fasen på jobbet, att det är ännu snyggare live osv. Måste få se det någon dag! Är det så att man kan köpa lite koraller av dig när man väl kommit igång själv?/Samuel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 13 november 2014 Författare Dela Postat 13 november 2014 Tjena. Ja Lavve sa att han hade en kompis på jobbet som var sugen på att starta. Jag har nästa alltid ett gäng fraggar till salu så bara höra av dig om du behöver koraller eller hjälp med annat. Är ingen expert men kan nog ge svar på en del frågor..=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 21 november 2014 Författare Dela Postat 21 november 2014 Denna herre lyckades jag skrämma ur karet idag. En rejäl luftfärd med magplask på golvet. Under de 2 timmar som den tog igen sig höll hans konkurrent på att jaga livet ur honorna. Men efter ett tag var han tillbaka och såg till att ordningen återställdes....=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 21 november 2014 Dela Postat 21 november 2014 Va skönt det gick bra underbart snygg fisk även väldigt bra foto mvh Ola. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 25 november 2014 Författare Dela Postat 25 november 2014 Då är beslutet taget, även en T5-nörd som jag ska testa LED (lite överdrivet eftersom jag har LED till fraggkaret )Men jag kastar mig inte särskilt långt ut i LEDträsket utan håller mig till en hybrid, rättare sagt ATIs hybrid med 4x39w T5 och 2x75w led.Frågan är vilka 4 rör jag ska använda till rampen? Hur långt från ytan (kommer fortfarande köra täckglas) Hur många procent vågar jag ge LED:en från start?Jag har stora acro som växer precis vid ytan så tanken är att dra ner leden till en början iaf. Ni med erfarenhet får gärna ge svar på frågorna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JonasW Postat 25 november 2014 Dela Postat 25 november 2014 Har ingen erfarenhet av ATI:s ledrampen så jag är tyvärr inte till någon hjälp där.Men dina Anthias har jag däremot några frågor om .Hur många har du och är det Bartlett's Anthias? Hur ofta får de mat?Kikar själv på om jag skulle ha köpt ~4st till mitt kar och det är väl antingen Bartlett's eller Squamipinnis jag kollat på. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 26 november 2014 Dela Postat 26 november 2014 För mig ser det ut som Dispar. Betydligt fredligare än squamipinnis. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 26 november 2014 Författare Dela Postat 26 november 2014 Stämmer som Stig säger, dispar är detta. Köpte in 4 stycken till mitt 250kar. Skulle vilja ha två till men vill inte bryta balansen som nu infunnit sig. Två hanar som står på på varsin kant och spänner sig för att vinna över honorna. Jag matar egentligen bara en gång per dag men sedan jag köpte dessa försöker jag att dra ut lite på matningen. Alltså samma mängd men lägger i små portioner under kvällen istället för allt på en gång. Jag upplever dispar som lätta. Framme hela tiden och äter allt jag ger dem. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 4 december 2014 Författare Dela Postat 4 december 2014 Ny fisk i form av en stor elddvärgkejsare. Den verkar picka lite på en del koraller men inte så det stör allt för mycket. Den har gått hos en kompis så vet att den inte ska vara ett korallätande monster i alla fall. Men nu åker nog lite fisk ut för det är för mycket just nu. Cromis ligger risigt till.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 5 december 2014 Dela Postat 5 december 2014 Nu kom jag på mig själv med att sitta och dregla - IGEN! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.