ormet Postat 15 mars 2015 Postat 15 mars 2015 Stort grattis! Inget säger SEGER som Comic Sans! Citera
Vidofner Postat 17 mars 2015 Författare Postat 17 mars 2015 Ok, nu har jag börjat limma upp korallerna igen. Har tagit en hel del nu men vill inte ta för mycket. Gissar på att massa superlim i vattnet inte är allt för bra även om det är revsäkert.Tog lite halvtaskiga bilder på några koraller som jag inte har ID på och hoppas att någon kan antingen identifiera dem eller åtminstone ge en gissning på ifall de växer flakvis eller förgrenar sig som staghorns. Citera
nike83 Postat 18 mars 2015 Postat 18 mars 2015 tycker faktiskt korallerna ser överraskande bra ut, med tanke på dess behandlingar! Citera
bjomat Postat 27 mars 2015 Postat 27 mars 2015 Idag fick jag äran att se akvariet live och det ser riktigt bra ut måste jag säga! Tack för idag men nästa gång vill jag ha kaffe Lite avis är jag också att du har fått lite grönaktig bas på hyacinthusen...Lite bilder från mitt besök kommer här:favorit...Stooor milkatenuishyacinthuskardinalspkirurgchalk bass Citera
Vidofner Postat 27 mars 2015 Författare Postat 27 mars 2015 Idag fick jag äran att se akvariet live och det ser riktigt bra ut måste jag säga! Tack för idag men nästa gång vill jag ha kaffe Lite avis är jag också att du har fått lite grönaktig bas på hyacinthusen...Lite bilder från mitt besök kommer här:favorit...[ATTACH=CONFIG]126090[/ATTACH]Stooor milka[ATTACH=CONFIG]126091[/ATTACH]tenuis[ATTACH=CONFIG]126092[/ATTACH]hyacinthus[ATTACH=CONFIG]126093[/ATTACH]kardinal[ATTACH=CONFIG]126094[/ATTACH]sp[ATTACH=CONFIG]126095[/ATTACH]kirurg[ATTACH=CONFIG]126096[/ATTACH]chalk bass[ATTACH=CONFIG]126097[/ATTACH]Haha sorry jag tänker inte på sånt där med kaffe för jag är inte själv kaffedrickande. Oartigt av mig oavsett! Citera
ormet Postat 27 mars 2015 Postat 27 mars 2015 Björn, du får göra som jag gör när jag är hos adde. Brygga kaffe själv ☺Fina bilder på fina djur, kul att se ett par av mina koraller trivas så fint! Citera
Vidofner Postat 27 mars 2015 Författare Postat 27 mars 2015 Björn, du får göra som jag gör när jag är hos adde. Brygga kaffe själv ☺Fina bilder på fina djur, kul att se ett par av mina koraller trivas så fint!Den ludna gröna råkade jag tappa ner i diskhon som var full av vatten som troligen inte var så rent och spår av diskmedel när jag skulle ta bort den från fraggpluggen. Kastade genast ner den i saltvatten och den överlevde. Men den vart jätteblek Citera
Vidofner Postat 20 april 2015 Författare Postat 20 april 2015 Ibland gör man annat än att pilla med koraller. Igår blev det personbästa på gädda . 12.86 kg Citera
ormet Postat 20 april 2015 Postat 20 april 2015 Den där saken i munnen vore fin som akvariefisk. Citera
bjomat Postat 20 april 2015 Postat 20 april 2015 Tänkte först rapportera inlägget för OT men det är väl lite bräckt vatten du fiskat i Bra jobbat och stort grattis till en fin madam!/Björn Citera
nike83 Postat 20 april 2015 Postat 20 april 2015 Tänkte först rapportera inlägget för OT men det är väl lite bräckt vatten du fiskat i Bra jobbat och stort grattis till en fin madam!/Björnjag rösta på Moderator-krig! Citera
Stocken Postat 20 april 2015 Postat 20 april 2015 Den gäddan var fin Andreas. Fraggen kom på plats fint igårkväll Citera
Vidofner Postat 20 april 2015 Författare Postat 20 april 2015 Den gäddan var fin Andreas. Fraggen kom på plats fint igårkvällTrevligt! Tyckte du skrev att du skulle ha den på en fragghylla först? Citera
Stocken Postat 20 april 2015 Postat 20 april 2015 Nej hittade ett hål högt upp i sten där fraggpluggen passade fint så där får den sitta ett tag =) / Fredrik Citera
Vidofner Postat 13 september 2015 Författare Postat 13 september 2015 (ändrat) Var en evighet sen jag skrev något nu. Intresset under semestern var ju inte på topp och sen har det varit mkt tid som gått åt annat. Fick en liten inspirationskick när jag kollade bjomats bilder så nu är jag på väg tillbaka.Angående karet så har det väl tuffat på. Har kanske inte helt optimala värden just nu men de är åtminstone stabila. Ska skicka iväg ett tritonlab-test imorgon för att få en korrekt överblick men vad jag vet så måste kalcium upp (är på 350) och kalium är redan på väg upp från 310 nu.Min birdnest börjar bli väldigt storDenna juvel är svår att inte älska. Köpt av bjomat En av ormets favoriter som jag lyckades rädda från hans krash. "Blue dragon"En australien acroEn brungul bali acro som verkar trivas braLite fiskbilder. Första bilden ser man att clownen har en skada. Det var en svampinfektion som dock ser ut att vara på bättringsvägen nuEn annan korall som har återhämtat sig från ormets krash. Var väldigt brun och saknade helt PE när jag fick denAcropora gomezi växer påNyköpt djuphavsacroEn frogskin som var den mest angripna av alla mina acros när jag fick AEFW har hämtat sig väldigt bra och växer på. När den hade AEFW så var den helt brun och prickig av alla bitmärkenMin acropora formossa som också¨var väldigt angripen av AEFW och som jag nästan dödade när jag glömde sätta på cirkulationen efter ett AFW dopp. Så denna satt en hel natt med revive i sin vävnad. Se bild till höger hur den såg ut just då. Trodde inte den skulle överleva och det har tagit väldigt lång tid men nu har den äntligen börjat växa igen och har fin färg.Lite andra korallbilder. Valida från bjomat (Tror jag), hyacintus (red planet) från bjomat, strawberry shortcake från bjomat, oidenfierad acro från ormets krash, green slimer samt en assie acro Ändrat 14 september 2015 av Vidofner Citera
Rameau Postat 14 september 2015 Postat 14 september 2015 Hatten av, mycket snyggt! Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
bjomat Postat 14 september 2015 Postat 14 september 2015 Kul du är tillbaka VidoBra sammanfattning du fick ihop Karet verkar må finfint! Fina bilder på ett fint kar! Citera
Vidofner Postat 14 september 2015 Författare Postat 14 september 2015 Tack för de vänliga orden! Redigerade texten nu dock. Såg ut som jag skrivit det på fyllan. Så det blir när man uppdaterar tråden 00:55Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
mamadubba Postat 14 september 2015 Postat 14 september 2015 Vackert! Kul att du styrde upp det efter aefw och skräp. Citera
Tribiani Postat 14 september 2015 Postat 14 september 2015 Härliga bilder . Skoj att du är tillbaka igen Citera
wrang Postat 14 september 2015 Postat 14 september 2015 Tack för de vänliga orden! Redigerade texten nu dock. Såg ut som jag skrivit det på fyllan. Så det blir när man uppdaterar tråden 00:55Ja det är fördelen med att vara Moderator att kunna redigera efteråt vi andra får stå till svars för det vi skrivit... snyggt iallafall Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.