alexochingencarina Postat 22 maj 2013 Dela Postat 22 maj 2013 Ser ju riktigt proffsigt ut det där. Kommer bli riktigt smutt-Tummen upp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ferngren Postat 23 maj 2013 Dela Postat 23 maj 2013 Dina eluttag är placerade under vattenlinjen i sumpen vilket får mig att tro att det kan vara lätt att spilla vatten på dom. Tänk på att ha en jordfelsbrytare inkopplad så inga olyckor sker.Grymt akvarie annars Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 maj 2013 Dela Postat 23 maj 2013 Står returpumpen utanför sumpen eller den har ett fack ?Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 23 maj 2013 Dela Postat 23 maj 2013 Min gissning är att den ska stå i sista facket, längst till höger mot osmostanken. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 maj 2013 Dela Postat 23 maj 2013 När du ändå är igång å planerar så skulle jag föreslå att du sätter täckglas även på sumpen så får man ner fuktigheten i detta utrymmet men även ev skvätt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 23 maj 2013 Författare Dela Postat 23 maj 2013 (ändrat) Min gissning är att den ska stå i sista facket, längst till höger mot osmostanken.Ja, det stämmer sista facket !Leverans brist på royal retur pumpen 75w måste vänta minst 6 veckor TILL väntar på den från mars månad.Annars mycket nöjd med leveransen fint packad allt proffsig.Pumpen som är bredvid skummaren ska jag driva min dreams filter 3,5liter.Vet inte vilken ska jag köpa det finns två modell.En som är bra för biopellets (bild 2 )och andra med lilla svamp ring som deltec kör.Vilken skulle passa mig om jag kör aktiv koll och fosfat remover i samma.Hjälp !http://royalexclusiv.net/Dreamboxes/Dreambox-media-filter/Dreambox-media-filter-O-125mmx330mm-3-5-liter-Volume::1199.htmlhttp://royalexclusiv.net/Dreamboxes/Dreambox-media-filter/Dreambox-media-filter-inlay-for-O-125mm-3-5-liter-Volume::1133.htmlhttp://royalexclusiv.net/Dreamboxes/Dreambox-media-filter/Dreambox-pellet-filter-O-125mmx330mm-3-5-liter-Volume::1203.html Ändrat 23 maj 2013 av niki68 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 23 maj 2013 Författare Dela Postat 23 maj 2013 Dina eluttag är placerade under vattenlinjen i sumpen vilket får mig att tro att det kan vara lätt att spilla vatten på dom. Tänk på att ha en jordfelsbrytare inkopplad så inga olyckor sker.Grymt akvarie annars Tack Peter !I den hörnet som mina eluttag finns ingeting som kan hända.. i värsta fallet om min UV läcker eller om man fyller för mycket Ato container.-jordfelsbrytare inkopplad bra idee. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 maj 2013 Dela Postat 23 maj 2013 Du har satt två metall slang klämmor, ingen mer än jag som reagerar på det ?? Inget som passar sig i en salt sump.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 23 maj 2013 Dela Postat 23 maj 2013 Det kör jag med och det har funkat fint. Visst blir de lite rostiga, men inget som stör.Är man rädd att de ska släppa från sig tungmetaller eller något sådant så är det bara att köra med strips istället. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 23 maj 2013 Författare Dela Postat 23 maj 2013 Jag har köpt de från royal jag tror att de är rostfria men visst kan bytta de med plast har några hemma.http://royalexclusiv.net/Accessories/silicon-anti-vibration-sets:::33_72.html Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 23 maj 2013 Författare Dela Postat 23 maj 2013 Jag tror att det behövs 1-2 loc line till min eductor.Dem blåser mot glaset fram/bak långsida ,jag har mina pumpar där som blåser .Är inte bättre blåsa båda i mitten ? 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
turboadde Postat 23 maj 2013 Dela Postat 23 maj 2013 Är det inte bättre att ha pumparna på andra sidan mot eductorerna? Jag kanske har fel men vortech är väll inte så kända på att skotta vattnet långt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hirez Postat 23 maj 2013 Dela Postat 23 maj 2013 Grymt.. tycker det blir bättre och bättre."Saltvattensträff i stockholm" kanske?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 23 maj 2013 Dela Postat 23 maj 2013 Du har satt två metall slang klämmor, ingen mer än jag som reagerar på det ?? Inget som passar sig i en salt sump.Jag har två rostfria och även syrafasta slangklämmor från Clas Ohlsson i min sump som suttit där över halvåret nu, en konstant under vatten och den andra är strax ovanför ytan och blir dränkt varje gång pumpen stängs av. Båda dessa ser fortfarande ut som nya, så är de bara korrekt gjorda fungerar de utmärkt. Jag tror Royal Exclusives klämmor håller liknande kvalitet och borde fungera fint de med :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Keibo Postat 24 maj 2013 Dela Postat 24 maj 2013 Kom ihåg att fästa kabeln till vortechpumparna så de inte rasar ned. inte kul om det händer... :-/Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 4 juni 2013 Författare Dela Postat 4 juni 2013 Niki. Problemet med hålet som skickade tillbaka vatten från returen i avrinningen löste jag med att sätta en silikonslang över hållet inne i överrinningen och gjorde ett hål undertill i delen som går till utblåset utanför avrinningskammen..Dvs, det blir en liten pyttestråle rakt ner precis utanför överinningskammen.... Då slapp jag också den stråle som skvätter överallt om det blir strömavbrott när strömmen kommer tillbaka...Nu är jag klart med ett hålet som skall stoppa baksug, om min check valve skulle sluta fungera, blev rakt ner i akvarium.(utblås går ihop till samma retur pump) Det var där du menade Max ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 5 juni 2013 Författare Dela Postat 5 juni 2013 Lampa är programerad med senaste version , tur med min granne duktig när det gäller data Har fått paketet från USA , nu väntar på sista paketet med returpump det kommer ta tid innan de börjar skicka , slut överallt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hirez Postat 5 juni 2013 Dela Postat 5 juni 2013 börjar verkligen komma på plats! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 7 juni 2013 Författare Dela Postat 7 juni 2013 Är det inte bättre att ha pumparna på andra sidan mot eductorerna? Jag kanske har fel men vortech är väll inte så kända på att skotta vattnet långt?Till slut ändrade jag riktingen på en av pumparna, jag tror borde räcka 2 x MP60 + EDUCTOREN. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 9 juni 2013 Författare Dela Postat 9 juni 2013 Det var trevligt få plats med min refugium (31x 49cm ) men det var lite farligt ut att ta stenarna över på 70cm höjd.Hur många Kg levande sten ska man ha för allt ska bli levande / hur lång tid det tar ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maxan Postat 10 juni 2013 Dela Postat 10 juni 2013 Niki: yes, där gjorde jag mitt hål också.. När du skruvar fast den ser du till att hålet pekar nedåt så kommer den vara tyst och inte skapa något skvalpade ljud på vattenytan.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 13 juni 2013 Författare Dela Postat 13 juni 2013 Sakta men säkert går framåt med bygget ,väntar fortfarande på min retur pump kommer bli en lång vänta ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 17 juni 2013 Författare Dela Postat 17 juni 2013 På torsdag är dags åka utomlands, kram till ni alla hoppas får en fin sommar vi hörs början på augusti.Vertex dosering pump är på plats (tack triton det var rätt slang). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 18 juni 2013 Dela Postat 18 juni 2013 Allt ser riktigt fint och proffsigt ut. Blir kul att se hur starten blir efter sommaren.Trevlig resa! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 18 juni 2013 Dela Postat 18 juni 2013 Du har prylar där för mer än vad jag tjänar på ett år. Ser sjukt fint ut. Ska bli kul att följa uppstarten efter sommaren och se vad du stoppar i akvariet. Det är ju trots allt innehållet som är det viktigaste (för mig i alla fall ) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.