Gå till innehåll

Nicos 2900 liter system "no limits budget"


niki68

Rekommenderade inlägg

bättre att anlita en svetsfirma till att göra ställningen. och sen tar du kontakt med en snickare och ber dom göra paneler med luckor att klä den.

har själv jobbat som svetsare i ett några år och det är inte så dyrt att få den gjord i sverige.

sen så ber du dom att skicka den på galv och pulverlack för att säkerhets ställa att den tål fukten mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

58 lakan för enbart skåpet?! Halleluja! :smiley12:

Det blir närmare 87000:- inkl tull & moms....

Jag förstår inte ens varför du skickar iväg en sådan offertförfrågan när vi har väldigt skickliga svetsare samt möbelsnickare inom landets gränser som gör det MYCKET billigare....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir närmare 87000:- inkl tull & moms....

Jag förstår inte ens varför du skickar iväg en sådan offertförfrågan när vi har väldigt skickliga svetsare samt möbelsnickare inom landets gränser som gör det MYCKET billigare....

Eftersom det är no-limits-budget så det är bara att handla.. Vad gör lite pengar hit och dit.:smiley24:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bättre att anlita en svetsfirma till att göra ställningen. och sen tar du kontakt med en snickare och ber dom göra paneler med luckor att klä den.

har själv jobbat som svetsare i ett några år och det är inte så dyrt att få den gjord i sverige.

sen så ber du dom att skicka den på galv och pulverlack för att säkerhets ställa att den tål fukten mm.

Tyvärr , inte så billigt man tror stålbänken !!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Moderator's upplysning:
mod.gif

Vi känner att tonen inte är förenlig med Saltvattensguidens regler och vill påminna alla medverkande om följande:

3.3 Respektera varandra -Uttalanden som är eller som bär tydliga tecken av att vara avsedda att genera, förolämpa, håna, göra sig lustig över eller förlöjliga andra personer eller grupper (vilket naturligtvis inkluderar dessas åsikter, uttalanden, produktval, problem mm.) är inte tillåtna. Regeln gäller oavsett vilken benämning eller omskrivning som används och oavsett om det levereras direkt eller som en kränkande antydan, förtäckt beskyllning, undermening, pik, lustighet eller citat. (10p)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag personligen försöker inte håna Nicola eller dylikt, utan vill än en gång peka på att jag tycker att det är resursslöseri gällande att beställa en komplett bänk från USA.

Vi i Sverige har ju som sagt fantastiskt bra möbelsnickare runtom i landet och en svetsad bänk kan alltid gå att hitta till bra kurs om man frågar runt lite.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla, kan man inte länka till ETT sådant akvarium som har gjorts i Sverige med dessa snickare??

Alla säger duktiga snickare, men lämna gärna förslag, eller får man inte det?

Svets, ja det finns att få tag på här men någon som gör i samma utförande som USA... nja man kan väl säga att den traditionen tappades bort ungefär samtidigt som IKEA öppnade sina dörrar... tyvärr.

Som sagt, Ni får gärna posta här så att man kan få några bra ideér själv..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alla har yttrade frihet !

Enda som är billigare i Sverige bara om man bygger själv.

Det går inte jämföra kvalitet -priser på bänkmöbler mellan USA och Sverige.

Bara svets går på mellan 18-20000kr om man ska hitta en snickare säkert går på minst 10000 kr sen kanske frakt 2000 kr blir över 32000 kr.

USA 5000 dollar till Florida om man kan hitta en billigt frakt med båt-container kanske 1000 dollar blir inte mycket skillnad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skulle det kosta 18-20 000:- att få en bänk svetsad ?Måste finnas flera personer/företag som kan erbjuda dig en bänk för runt ca 5000:-komplett med material. Har byggt en nästan likadan bänk som du lagt upp bild på med 50x30x5 rör till mitt kar som är 250x80 cm och målat den själv. Själva bygget tar ett par timmar ca....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alla har yttrade frihet !

Enda som är billigare i Sverige bara om man bygger själv.

Det går inte jämföra kvalitet -priser på bänkmöbler mellan USA och Sverige.

Bara svets går på mellan 18-20000kr om man ska hitta en snickare säkert går på minst 10000 kr sen kanske frakt 2000 kr blir över 32000 kr.

USA 5000 dollar till Florida om man kan hitta en billigt frakt med båt-container kanske 1000 dollar blir inte mycket skillnad.

Vilka mått vill du ha skicka mig ett PM så ska jag kolla med min jobbar kompis som är smed och även pulverlackar sina saker..

Vet du hur mycket karet väger cirka totalt

Inkl akvarium, vatten.

Han är ledig i veckan och åter på måndag.

Edit:

Är det dessa mått fortfarande?

Vad tror ni min bänk klara upp till 3 ton om man skulle bygga typ så på bild.

200x120x80cm akvarium

60 x 40x 4 mm stål

/Christian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men herregud. Jag jobbar som verkstadschef/svetsare och sist jag gjorde en bänk kostade den 3000kr för stålramen. Klarar kanske 20 tons belastning och är till ett kar på över 1000liter. Själva stommen till bänken kostar inte mycket att göra det är i träskivorna som kan bli dyra om man ska ha snygga fräskanter etc. Jag har alltid förundrats över mpnga bänkbyggen som ska göras i grova träreglar eller jättetjocka rörkonstuktioner. En klassad pallbock till en bil som ska klara 2 ton är endast ett par bockade plåtar och ett par svetsar. Själv så tycker jag mdf är det absolut bästa. Min egen bänk gjorde jag i mdf. Sidor i 16 mm som karets vikt står på. Dock är nog överskivan kanske 30mm. Mdf är ruskigt hårt och en skiva stående är inget man trycker ihop med ett akvarium direkt. Vart vill jag då komma med det jär inlägget? Jo, jag försöker endast råda om att det kan bli betydligt mycket billigare än de priser du hittat och se nåhon bli lurad i denna hobbyn är det tråkigaste jag vet, för lurade har vi väl alla blivit.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska försöka hitta en stålbänk på max 5000 kr.

När jag tänker på andrahandsvärde helt sjukt , är inte värd betala mera.

Sista två månader har sett det riktiga värde när dert gäller detta hoby både teknik och levande.

Försöker man sälja levande sten för 30-35 kr köpt för 165 kr i butik men folk ville köpa billigare man blir helt tokig.

Menar att jag erbjuder 50 kg för 1500 kr när för de pengarna kan plocka i butik bara 9 kg .

Börjar blir trött på denna hoby kanske skulle vara kul att gå på kattutställningen .

Snart allt är såld kommer lugna mig lite allt går i vågor !!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du aldrig funderat på att leta efter grejer själv på begagnatmarknaden. Är medveten om att du vill ha toppskick men ibland finns det ju nästan nya grejer till bra priser. kan ju finnas nåt som passar även om det är svårare att hitta ju större grejer man ska ha. men å andra sidan är det ju som du märkt även svårare att hitta köpare till stora grejer så priserna kan ju bli fördelaktiga. o du glöm det där med katt. vi som inte har möjlighet att bygga sådana anläggningar vill ha dina suveränt fina kar och kolla på o drömma om. lycka till med nästa bygge. ta de lungt bara när du ska befolka det

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...