MattiasN Postat 19 juli 2019 Postat 19 juli 2019 Riktigt snyggt!Skickat från min SM-G960F via Tapatalk 1 Citera
irwin_fletch Postat 20 juli 2019 Författare Postat 20 juli 2019 On 2019-07-19 at 10:38, wrang sa: Wow snyggt bra tillväxt på 2år Tackar, fyller tre i oktober men det växer på helt okej. Tyvärr är det korallerna högt upp i revet som växer bäst, så de lägre får kämpa i motvind. 1 Citera
jeber Postat 26 juli 2019 Postat 26 juli 2019 Vad är det för pumpar du kör (streamer)? Orkar inte leta i tråden Sjukt snyggt, de korallerna jag köpte av dig växer riktigt fint Citera
irwin_fletch Postat 9 augusti 2019 Författare Postat 9 augusti 2019 Lite blandade bilder. Kört chemiclean i både huvudkar och fraggkar nu. 6 Citera
Lasse Postat 9 augusti 2019 Postat 9 augusti 2019 Cyanobakerier? Vad har du för näringsvärden? Fantastiskt kar. Skicka upp en bild på R2R - det knäcker amerikanerna .) MVH Lasse 1 Citera
irwin_fletch Postat 9 augusti 2019 Författare Postat 9 augusti 2019 3 timmar sedan, Lasse sa: Cyanobakerier? Vad har du för näringsvärden? Fantastiskt kar. Skicka upp en bild på R2R - det knäcker amerikanerna .) MVH Lasse Tack. Lite cyano ja. Kom efter en behandling av aefw, slog ut en del bakterier med som rubbade något. Näringsvärdena har varit desamma innan och efter. Nitrat runt 5 och fosfat ca 0,02. Hehe, ska jag knäcka amerikanerna måste jag väl använda filter när jag tar bilderna Citera
nike83 Postat 10 augusti 2019 Postat 10 augusti 2019 8 timmar sedan, irwin_fletch sa: Tack. Lite cyano ja. Kom efter en behandling av aefw, slog ut en del bakterier med som rubbade något. Näringsvärdena har varit desamma innan och efter. Nitrat runt 5 och fosfat ca 0,02. Hehe, ska jag knäcka amerikanerna måste jag väl använda filter när jag tar bilderna fortfarande den ända negativa effekten efter din Axilur-behandling? Citera
irwin_fletch Postat 10 augusti 2019 Författare Postat 10 augusti 2019 3 timmar sedan, nike83 sa: fortfarande den ända negativa effekten efter din Axilur-behandling? Ja det skulle jag säga. De andra effekterna är inget som påverkade korallerna, fiskarna eller utseendet på karet. Med de andra effekter menar jag att borstmaskar och en del svampar försvann. 1 Citera
Lasse Postat 10 augusti 2019 Postat 10 augusti 2019 17 timmar sedan, irwin_fletch sa: Tack. Lite cyano ja. Kom efter en behandling av aefw, slog ut en del bakterier med som rubbade något. Näringsvärdena har varit desamma innan och efter. Nitrat runt 5 och fosfat ca 0,02. Hehe, ska jag knäcka amerikanerna måste jag väl använda filter när jag tar bilderna Nä det räcker nog med den senaste helbilden Du kör bara LED väl? MVH Lasse 1 Citera
irwin_fletch Postat 10 augusti 2019 Författare Postat 10 augusti 2019 On 2019-07-26 at 20:15, jeber sa: Vad är det för pumpar du kör (streamer)? Orkar inte leta i tråden Sjukt snyggt, de korallerna jag köpte av dig växer riktigt fint Sorry, helt missat ditt inlägg. Jag har lite olika pumpar, en gyre (gammal modell) som går på max, sen tre vortech mp40 som alla går på max, sen två olika tunze som även dom går på max. Härligt att det växer på, kul att höra. 1 Citera
irwin_fletch Postat 10 augusti 2019 Författare Postat 10 augusti 2019 5 timmar sedan, Lasse sa: Nä det räcker nog med den senaste helbilden Du kör bara LED väl? MVH Lasse Jag har nån gammal tråd på forumet reef2reef. Nä jag har hybridramp så mest t5 och led mest för syns skull. Men hade gärna gått över till Led som huvudbelysning. Citera
irwin_fletch Postat 9 september 2019 Författare Postat 9 september 2019 Håller liv i tråden. Sista två bilderna visar en jämförelsebild på en cyhapstrea som tagit sig bra från fraggplugg. 10 Citera
mikoto Postat 9 september 2019 Postat 9 september 2019 Kul! Det är så roligt att köpa en fragg och se den ta sig och sprida ut sig. En av de roligaste sakerna i vår hobby tycker jag. Ganska snygg korall med! Jag gilla den nog mest som fraggen på översta bilden egentligen, med de täta polyperna. Men den har fin färg på området mellan polyperna när den breder ut sig. 1 Citera
peterj66 Postat 10 september 2019 Postat 10 september 2019 Vackert kar du har. Om du inte gjort det redan så lägg upp på R2R som Lasse sa. Om inte annat så för att dra igång diskussionen om varför europeiska kar är finare än amerikanska igen 2 Citera
Strikt Postat 10 september 2019 Postat 10 september 2019 Magiskt fint!!!Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera
irwin_fletch Postat 10 september 2019 Författare Postat 10 september 2019 13 timmar sedan, peterj66 sa: Vackert kar du har. Om du inte gjort det redan så lägg upp på R2R som Lasse sa. Om inte annat så för att dra igång diskussionen om varför europeiska kar är finare än amerikanska igen Tack! Vet inte riktigt vilken tråd man skulle lägga upp det i bara. Jag har en egen tråd som jag är inne i en gång per år men där är det ingen fart direkt Citera
irwin_fletch Postat 1 november 2019 Författare Postat 1 november 2019 Inte mycket nytt, några mindre fraggar har fått ersätta någon större korall. 9 Citera
Mazzi Postat 20 januari 2020 Postat 20 januari 2020 Fantastiskt fint! /MatsSkickat från min SM-G950F via Tapatalk 1 Citera
izfisk Postat 21 januari 2020 Postat 21 januari 2020 WOW!! Vad sägs om en kaffe ! Skämt å sido ser riktigt fint ut!! Har du några favoriter bland alla korallerna? måste gå åt en hel del KH i den där burken, hur mycket förbrukar du? MVH Peter 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.