adddo Postat 8 oktober 2006 Författare Dela Postat 8 oktober 2006 Fiskar...*suck*Kan säga att kirurgen är riktigt välmående runt midjan, syns inte så bra på detta kort dock. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 21 oktober 2006 Författare Dela Postat 21 oktober 2006 Fått lite fina fraggar av Stefan (Broderisak) för nån vecka sen (Tack för fikat Stefan) Var även över till Jakob (Jaken) och Patrik (Salar) förra helgen o kikade på deras kar. Kanon snygga bägge två! Fick med mig lite Stjärnpolyper och annat smått o gott från Jakob.Skulle sen efter det till JR o köpa salt.. men vafan.. inte går man in i en saltbutik o köper bara salt.. näe.. blev en Montipora till mig o en Euphyllia till frugan. Stod i butiken o funderade hur fan jag skulle smuggla hem koraller förbi Victoria när Leffe kom på den briljanta idén att köpa en till henne oxå så e hon nog tyst hehe Sagt o gjort kom hem med dem bägge o det va inga problem alls! Tackar Leffe!Nu idag va jag iväg till JR igen för att kika lite, träffade Karro och Anders (Karro Barro) som var där o shoppade Tunzegodis!Ska nog prova Ultralith metoden snart. Kommer modda mitt NF509 som står o samlar damm till Ulthralith-reaktor.Kom iaf hem från JR med en Lobophyllia till mig o en Favites till Victoria.Ska ta lite fler halvkassa bilder senare ikväll. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Hur mår dina tryckare!?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 21 oktober 2006 Författare Dela Postat 21 oktober 2006 Tryckarna mår jättebra, hanen har alltid från första dagen varit ute o simmat o ätit bra, de första dagarna låg honan mest inne bland stenen o gömde sig, hon kom bara ut när det vankades mat, men efter några dagar kom hon oxå ut o simmade runt. De är väldigt gulliga då dom sällan är mer en två centimeter från varandra, simmar alltid sida vid sida.De äter vad jag än stoppar i karet, Fryst artemia, Pellets, Nori, Min hemmagjorda frysmat.Dom spottas ganska mycket oxå, riktigt kul o se. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 hmm kul vad menar du med spottas?Finns en trio i närheten där jag bor tycker de är fina trotts sin gråa färg.Vilken förg har hanen på skärtfenan eller hur ser man skillnad på hona / hane?kan du ej fota lite mer på dessa oxså! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 21 oktober 2006 Författare Dela Postat 21 oktober 2006 De simmar upp mot ytan o spottar helt enkelt. Tydligen en hobby denna sort har.Nja, mina e mer blåa än gråa. Hanen har den kännetecknande blåa fläcken på hakan (därav namnet Bluechin Trigger). Både honan o hanen har gula stjärtfenor. Men hanens är något starkare.Tycker väl inte heller att denna variant är den snyggaste bland tryckare, men de besitter hela den "personlighet" som jag verkligen gillar tryckarsläktet för. Dessa ska ju vara mer elr mindre revsäkra o blir ju inte speciellt stora därför är det så kul att ha fått tag i detta par.Ska försöka ta lite bilder på dem oxå ikväll.. tyvärr e jag ju så kass på det.. Men jag ska försöka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 okey spottar de högt så de kan träffa skyddsglaset på lampan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Niclas Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Kanonfint Bjarne! Kul att Du kör med Tryckare! Jag själv köpte en liten Clowntryckare idag efter att ha levt utan sen min Odunus fick för sig att hoppa över kanten. Tryckarfiskar är enligt mig bland det roligaste man kan ha, de är smarta och underhållande fiskar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 21 oktober 2006 Författare Dela Postat 21 oktober 2006 okey spottar de högt så de kan träffa skyddsglaset på lampanNjae, man ska nog inte ha elprylar oskyddat över karet, men jag tror inte de klarar o spotta hela vägen upp till skyddsglaset, beror väl iofs hur högt upp det sitter, men som sagt man bör nog vara försiktig med vad man har ovanför ytan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 21 oktober 2006 Författare Dela Postat 21 oktober 2006 Kanonfint Bjarne! Kul att Du kör med Tryckare! Jag själv köpte en liten Clowntryckare idag efter att ha levt utan sen min Odunus fick för sig att hoppa över kanten. Tryckarfiskar är enligt mig bland det roligaste man kan ha, de är smarta och underhållande fiskar!Tack Niclas!Ja jag gillar verkligen tryckarsläktet! En clown tryckare!? Härligt dem e riktigt fina, en klar favorit, hoppas den håller sig ifrån korallerna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 jag har en hane,av denna tryckare. kul fisk som alltid är igång,jag har läst att förutom spottandet,så har den något ljud för sig,detta har jag dock inte hört ännu.väldigt snygg kub addo,blir härlig höjd i det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 21 oktober 2006 Författare Dela Postat 21 oktober 2006 jag har en hane,av denna tryckare. kul fisk som alltid är igång,jag har läst att förutom spottandet,så har den något ljud för sig,detta har jag dock inte hört ännu.väldigt snygg kub addo,blir härlig höjd i det.Det ljudet hör jag ofta i samband med att dem e upp o spottar Tack, ska fylla ut med lite mer sten osv. Men såsmåningom kanske det blir fint. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Det ljudet hör jag ofta i samband med att dem e upp o spottar Tack, ska fylla ut med lite mer sten osv. Men såsmåningom kanske det blir fint. jo,men man ser potentialen,och nöjd blir man ju aldrig själv.men det är bra när man har hållt på innan,för man vet fallgroparna,sen är det nog bra att inte lägga i all sten ibörjan,för man får nya idder hela tiden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 21 oktober 2006 Författare Dela Postat 21 oktober 2006 Nu har jag tagit nya bilder. Jag vill som vanligt utfärda en varning då de är av bristande kvalitet. Men men...Ganska många blev det... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Snyggt!! är bild nr1 en LPS? o vad heter den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 21 oktober 2006 Författare Dela Postat 21 oktober 2006 Lite fler, på den sista bilden tog jag ett foto på hanen med blixt, dålig bild, men Christian, där ser du vad jag menar med blå haka på hanen iaf. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 21 oktober 2006 Författare Dela Postat 21 oktober 2006 Snyggt!! är bild nr1 en LPS? o vad heter den?Jajamen, det är en Lobophyllia http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?pCatId=437Tackar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 21 oktober 2006 Författare Dela Postat 21 oktober 2006 Ett par till. Man kan se på en av bilderna en rejäl svamp eller vad det nu är på stenen som Lobophyllian sitter på, om nån har ID på den skulle det vara kulPå ovansidan av samma sten sitter det även en 'encrusting' SPS av nåt slag, hittade dock ingen vinkel att ta kort på den men får se om den växer vad det kan vara. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 21 oktober 2006 Författare Dela Postat 21 oktober 2006 Alla koraller verkar växa så det knakar.. har inga bra växtexempel utom ett.Denna fick jag för 5 veckor sedan, bilderna är dåliga men jag tror man kan se att den växt rejält. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Tack för bilderna är dina tryckare stora?Skiter/bajsar de mycket i vattnet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 21 oktober 2006 Författare Dela Postat 21 oktober 2006 Hmm vet inte vart den andra bilden tog vägen.. provar igen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 21 oktober 2006 Författare Dela Postat 21 oktober 2006 Här är den när den var ny..vet inte varför det inte gick o lägga dem i samma inlägg? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 21 oktober 2006 Författare Dela Postat 21 oktober 2006 Tack för bilderna är dina tryckare stora?Skiter/bajsar de mycket i vattnetHanen är ca 5cm, honan kanske 6cm. Nja.. jo de skiter väl rätt normalt för fiskar i deras storlek.. Inte i närheten så mycket som Flavescensen iallafall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Snyggt, PM-a så fort du tröttnat på tryckarna..... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Saxmark Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Jajamen, det är en Lobophyllia http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?pCatId=437Tackar. Vad matar du den med ?.. Har en likadan.. Det enda som jag har sett att den reagerar på är när jag kör i TM Biocalcium. Då skjuter den upp en hel matta av fångstarmar.. Men den kan väl inte ha dem till Calcium ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.