freguz Postat 10 november 2012 Postat 10 november 2012 Förvisso bra med vb men man glömmer en sak, skummare tar bort lite algsporer i vattenkolumnen, håller emot algtillväxten.Skickat från min Samsung Galaxy S3 via Tapatalk 2 Citera
jimmy Postat 10 november 2012 Postat 10 november 2012 Är det bara på min dator din andra hobby är ryska singeltjejer länke går till lite supekta grejer Ett objektiv avsett för fågelfotografering. Foto är en av mina andra hobbies. Citera
Lasse Postat 10 november 2012 Postat 10 november 2012 Det är nog din dator - jag fick upp en fotosida för den käre Viking och han såg inte ut som en ryska direkt.MVH Lasse Citera
jimmy Postat 10 november 2012 Postat 10 november 2012 Japp troligtvis min dator för din länk va spel och poker Citera
Laggeman Postat 10 november 2012 Postat 10 november 2012 Japp troligtvis min dator för din länk va spel och poker Jag upptäckte själv för någon vecka sen att vissa ord i forumet var länkar till en dejtingsida, trodde först att det var någon som ofrivilligt lagt in länkar, men när jag studerade inläggen i avancerat läge så fanns det inga länkar.Jag deaktiverade alla youtube-downloader-insticksprogram i min webbläsare (FF 16.0.2) och efter det så försvann dessa länkar. Citera
Wiking Postat 10 november 2012 Författare Postat 10 november 2012 Är det bara på min dator din andra hobby är ryska singeltjejer länke går till lite supekta grejerHe he, min länk är varken ryska tjejer eller spel. Tror din dator är hackad, du skulle kanske titta över ditt virusskydd:) Citera
Wiking Postat 10 november 2012 Författare Postat 10 november 2012 Förvisso bra med vb men man glömmer en sak, skummare tar bort lite algsporer i vattenkolumnen, håller emot algtillväxten.Skickat från min Samsung Galaxy S3 via Tapatalk 2Japp, och dessutom så kör jag ju med min häxbrygd och sedan några veckor med BP, och där är ju skummaren en viktigt ingrediens. Citera
Benighted Postat 10 november 2012 Postat 10 november 2012 Nån plugin som du har antagligen autolänkar vissa ord... eller så är det nån otrevlig trojan eller liknande, kolla igenom datorn ordentligt med ett bra antivirus program...Edit: Too slow Citera
lottac Postat 10 november 2012 Postat 10 november 2012 Va söta niär med virus skydd och datorer!!! Citera
Lasse Postat 10 november 2012 Postat 10 november 2012 Japp troligtvis min dator för din länk va spel och poker Jag hade ingen länk i mitt inlägg!MVH Lasse Citera
kaptenen Postat 11 november 2012 Postat 11 november 2012 Lite OT nu men vilken webbläsare använder ni som fått skumma länkar? Citera
jimmy Postat 11 november 2012 Postat 11 november 2012 Nått skit va det men verkar som det har rättat till sig nu men diverse virussökninga och tagit bort alla insticksprogram Citera
kaptenen Postat 11 november 2012 Postat 11 november 2012 Hmm okey, för vart med om liknande men då bara med google chrome. Citera
jimmy Postat 11 november 2012 Postat 11 november 2012 detta va oxå chrome tyvärr gillar webbläsaren men inte om det ska vara sånt här joxande Citera
DaTrucka Postat 12 november 2012 Postat 12 november 2012 Chrome är det inget fel på, det alla plugins följer med diverse program.Kör helt utan plugins, aldrig haft problem.Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk. Citera
Wiking Postat 18 november 2012 Författare Postat 18 november 2012 Gör nog hellre rent skummaren två gånger om året, än byter vatten flera gånger i veckan.Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk.Har idag tömt skummarkoppen igen efter rengöringen av skummaren. Det var 7:e gången på sju dagar, den fylls varje dag. Tidigare tömde jag den 1 gång i veckan. Bör nog lägga in 1/2-årsvis rengöring som någon slags standard:) Citera
eak666 Postat 28 november 2012 Postat 28 november 2012 Fint karet är Ingemar! Man blir sugen att starta upp igen när man ser dina bilder./AndersSkickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2 Citera
Wiking Postat 28 november 2012 Författare Postat 28 november 2012 Hej Anders. Är det möjligen du som var hemma hos mig för 3-4 år sedan?Oavsett, det är klart du skall starta upp igen om du nu inte har något kar;) Citera
Wiking Postat 21 december 2012 Författare Postat 21 december 2012 Köpte ett nytt objektiv för dryga månaden sedan som jag knappt hunnit testa ännu.Densitet = 1.025Fosfat = 0,01Nitrat = 5,0KH = 7,7Ca = 420Mg = 1290Det blir säkerligen ett vattenbyte till innan det hinner bli nytt år, men jag konstaterar redan nu att jag bytt 1470 liter under 2012. Det betyder att jag byter hela den faktiska mängden i karet ungefär varannan månad. Finns det någon som byter mer vatten än jag?Jag har inte märkt någon effekt alls av den Biopellets jag stoppade i för ett bra tag sedan, min VÄS dos ligger fortfarande på 6 ml per dygn. Citera
Benighted Postat 21 december 2012 Postat 21 december 2012 Have no fear, Jani is here Beror ju lite på hur man räknar men jag har bytt lite över två hinkar salt under året (~1400L) och har ett 112L akvarium så jag byter den faktiska volymen på mindre än en månad... Har ju inte hållit exakt bok, men stämmer rätt bra med det jag byter, gör ca 30-60% byten varje/varannan vecka + några bamsebyten om året (90-100% på en dag)... Citera
Wiking Postat 22 december 2012 Författare Postat 22 december 2012 Hmmm, den faktiska mängden på en månad, då är jag ju slagen med mycket mer än en hästlängd:) Citera
Kjelle Postat 22 december 2012 Postat 22 december 2012 Köpte ett nytt objektiv för dryga månaden sedan som jag knappt hunnit testa ännu.[ATTACH=CONFIG]87489[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87490[/ATTACH]Densitet = 1.025Fosfat = 0,01Nitrat = 5,0KH = 7,7Ca = 420Mg = 1290Det blir säkerligen ett vattenbyte till innan det hinner bli nytt år, men jag konstaterar redan nu att jag bytt 1470 liter under 2012. Det betyder att jag byter hela den faktiska mängden i karet ungefär varannan månad. Finns det någon som byter mer vatten än jag?Jag har inte märkt någon effekt alls av den Biopellets jag stoppade i för ett bra tag sedan, min VÄS dos ligger fortfarande på 6 ml per dygn.Ojdå då, byter du så mkt. vatten.Hälsningar Kjelle Citera
adddo Postat 22 december 2012 Postat 22 december 2012 Bra jobbat gubbar, jag är glad om jag kommer upp i hela vattenmängden en gång på ett år... För lat. Citera
Wiking Postat 23 december 2012 Författare Postat 23 december 2012 Ojdå då, byter du så mkt. vatten.Hälsningar KjelleBra jobbat gubbar, jag är glad om jag kommer upp i hela vattenmängden en gång på ett år... För lat.Jag har alltid av någon anledning varit mycket för vattenbyten. Lägger hellre pengar på salt än en massa olika preparat. Skall man få ut max av sina koraller så är det dock kanske nödvändigt att 'finlira' med diverse tillsattser. Citera
freddi36 Postat 23 december 2012 Postat 23 december 2012 Köpte ett nytt objektiv för dryga månaden sedan som jag knappt hunnit testa ännu.[ATTACH=CONFIG]87489[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87490[/ATTACH]Densitet = 1.025Fosfat = 0,01Nitrat = 5,0KH = 7,7Ca = 420Mg = 1290Det blir säkerligen ett vattenbyte till innan det hinner bli nytt år, men jag konstaterar redan nu att jag bytt 1470 liter under 2012. Det betyder att jag byter hela den faktiska mängden i karet ungefär varannan månad. Finns det någon som byter mer vatten än jag?Jag har inte märkt någon effekt alls av den Biopellets jag stoppade i för ett bra tag sedan, min VÄS dos ligger fortfarande på 6 ml per dygn.Härligt ljus du har i burken! Zebrasoman, är det en scopas eller en rostratum(!) ? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.