Dykaren Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 Siganus spinus är en kaninfisk som man inte ser så ofta i akvarium. De kan även simma upp i bräckvatten.När de sover ser de lite annorlunda ut... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 Pseudojuloides severnsi har jag inte mycket att säga om. Det enda jag vet är att den räknas till gyltorna... en grupp som kallas Pencil Wrasses. De ska tydligen vara väldigt svåra, speciellt känsliga för transport. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 Plectroglyphidodon lacrymatus är en frökenfisk.... så troligen tålig som tusan, men bitsk mot allt o alla. Dagens sista för min del... Pegasusfisk. Europegasus draconis Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 Pegasusen var bland det finaste jag sett! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 Nån som sett Europegasus draconis i handeln någon gång? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 Nån som sett Europegasus draconis i handeln någon gång?Har sett den både i handel och natur. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 Europegasus draconis hur stor är den firren? Var ju hur söt som hällst, vilken snok till näsa =-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 Hittade denna sidan via en Google-sökning:http://www.fishforums.net/content/Saltwater-Fish/218069/Anyone-Have-One-Of-These-/Ännu mer info här:http://liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?pcatid=2224&N=0Läcker färgvariant! Ser ut som en plastleksak faktikt, undrar om det är en riktig...Edit: Vill minnas att de hade en sådan på Tivolis Akvarium förra året iaf. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 De jag har sett har varit 10-15cm ungefär. I röda havet levde de på sandbotten med en del sjögräs... tillsammans med kantnålar och liknande.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 30 november 2007 Dela Postat 30 november 2007 En korsning mellan C. Vroliki och C. Flavissima. Tycker den är rätt så snygg faktiskt.Mer att läsa: http://www.hippocampus-bildarchiv.de/tier_6137_Centropyge*flavissimaxC.vroliki?.htm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 30 november 2007 Dela Postat 30 november 2007 Finns två stycker Hans. 350€ för den du har bild som är 9cm och sedan en som är 15cm stor. Inget pris, men gissar att den går på lite mer.Out of my league tyvärr. Det är en snygg firre, men en bra bit över min smärtgräns. Däremot funderar jag på att ta med den här firren hem från Tyskland nästa månad.Ctenchaetus tominiensis är en underskattad fisk enligt mig. Har sett ett par riktigt snygga exemplar... men ofta ser de trista ut i försäljningskar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 30 november 2007 Dela Postat 30 november 2007 Tominiensis finns ofta att köpa i Sverige. Fisken är mycket snyggare i verkligheten än den på bilden som ser väldigt blek ut. Den jag har är mörkt brun med orange fenor och vit stjärt. Håller med om att det är en mycket vacker fisk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 30 november 2007 Dela Postat 30 november 2007 haha Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 4 december 2007 Dela Postat 4 december 2007 Opistognathus rosenblatti, Blue spotted jawfish. Blå-prickig käkfisk... även kallad brunnbyggare. En ganska skygg firre som lever i hålor i sanden. De simmar sällan långt ifrån hålan och skräms lätt av snabbsimmande fiskar såsom kirurger. Opistognathus rosenblatti kostar cirka 1500kr och en länk till Reefkeepinghttp://www.reefkeeping.com/issues/2002-03/hcs3/index.php Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 14 december 2007 Författare Dela Postat 14 december 2007 Pegasusen var bland det finaste jag sett!Nån som sett Europegasus draconis i handeln någon gång?Europegasus draconis hur stor är den firren? Var ju hur söt som hällst, vilken snok till näsa =-)Handlarna läser uppenbarligen denna tråden i går när jag var på Triton i går och fotade så fick jag äran att få se denna skumma firre i verkligheten. Den var mycket mindre än vad jag trodde måste jag säga.Vad gillar ni den snygga profilen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 14 december 2007 Författare Dela Postat 14 december 2007 Fotade även detta par av en art jag aldrig sett förut.Jag trodde det var någon Jawfish vilket tydligen var fel.Hjälp mig artbestämma, gissningar och svar kan ni posta i denna id-tråden där det finns fler bilder. *edit: Nu har vi kommit fram till vad det är; Acanthocepola indica Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 14 december 2007 Dela Postat 14 december 2007 Saltvattensakvarister kan verkligen ha en hel del skumma fiskar till sitt förfogande i handeln Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 14 december 2007 Dela Postat 14 december 2007 Saltvattensakvarister kan verkligen ha en hel del skumma fiskar till sitt förfogande i handeln Håller med! Men oftast är det bara ett exemplar av de där skummaste fiskarna.Hoppas att någon vettig person köper begge (hela paret), så dom inte blir splittrade. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-FH- Postat 19 december 2007 Dela Postat 19 december 2007 Haha den fisken påminner mig om någon fraggel firgur Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bulletq Postat 19 december 2007 Dela Postat 19 december 2007 ja stiggemla livet är hårt nu utan mina bäbisar snyft såå jag går in o tittar här med jämna mellan rum ..fan om man inte skulle råna en bank....nja ingen hitt men kram o god jul till er alla Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 21 december 2007 Dela Postat 21 december 2007 Hittade denna. Riktigt kul med en plattfiskhttp://www.ultimatereef.net/forums/showpost.php?p=1623432&postcount=14Edit:Den heter : Bothus lunatusKallas även på engelska: Plate Fish or Peacock FlounderTemperament: Semi-aggressivRevkompatibel: Med Omsorg/översynPlats/hav: Indo-Pasific Familj: BothidaeSimsätt: Botten fiskSvårhetsgrad: LättOdling: Äggläggare<!-- / message --><!-- sig --> Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 21 december 2007 Författare Dela Postat 21 december 2007 Tanken med tråden är att man ska presentera en fisk, artnamn är det minsta man kan begära men gärna mer info.Min förhoppning är att personer som läser denna tråd ska inspireras att skaffa andra arter än standardsortimentet. Ser man någon art i denna tråden och vill läsa vidare så kommer man inte långt utan namn...Så det är bara att börja Googla efter artnamn på Rödspettan Christian. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 21 december 2007 Dela Postat 21 december 2007 Okey. Skall leta vidare efter ett namn å be nån i sverige ta in några för mitt sandbottens akvarium sedan. Finns inne på DeJong enligt deras sida038351 H Bothus lunatus 2038352 H Bothus lunatus 2038353 H Bothus lunatus 1http://www.dejongmarinelife.nl/stocklist/Stocklist.pdfEdit Den heter : Bothus lunatusKallas även på engelska: Plate Fish or Peacock FlounderTemperament: Semi-aggressivRevkompatibel: Med Omsorg/översynPlats/hav: Indo-Pasific Familj: BothidaeSimsätt: Botten fiskSvårhetsgrad: LättOdling: Äggläggare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 22 december 2007 Dela Postat 22 december 2007 Cirrhilabrus exquisitusCommon name: exquisite fairy wrasseVarant från Australien.Variant från Bali.Kul att kunna ha bärgat hem ett exemplar av en fisk som presenterats i denna tråd. Jag kan bidra med två egenhändigt tagna bilder. Det är en mycket skygg fisk, så det tog ganska lång tid av väntan för att få dessa halvtaskiga bilder. Men det är en snygg fisk!Jag vet en handlare som har ytterligare ett exemplar till salu (fråga i så fall via PM). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 22 december 2007 Dela Postat 22 december 2007 Strålande vacker fisk Calle,kul att våran lokala butik får hem mera fisk som inte e enligt bas utbudet bara.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.