Laggeman Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Fantastiskt!Så om jag uppfattade dig rätt så har du satt dina acroporor inuti dina flakväxande montiporor? Citera
PärS Postat 22 mars 2011 Författare Postat 22 mars 2011 Tack för alla positiva omdömen.Det började med att jag fick, och köpte, en del koraller jag inte kunde motstå.När jag sedan upptäckte att jag egentligen inte hade plats för dem, placerade jag dem "temporärt" i montipororna. Där har de blivit kvar och bildat ett nytt rev uppe vid ytan. Inte riktigt planerat, men det blev ganska bra. Citera
Trollsvans Postat 23 mars 2011 Postat 23 mars 2011 Ett mycket imponerande kar!Håll hårt i det, så ingen får för sig att ta med det hem... Citera
LN21 Postat 23 mars 2011 Postat 23 mars 2011 Riktigt snyggt kar Pär, ja har haft det stora nöjet att nyss sett det lajv.Det är ett fantastiskt kar och tack för ett trevligt möte:) Citera
saltbjörkan Postat 23 mars 2011 Postat 23 mars 2011 Alltså är detta inte de vackraste karet på SG? Citera
DaTrucka Postat 23 mars 2011 Postat 23 mars 2011 Alltså är detta inte de vackraste karet på SG?Enligt mitt tycke är det åtminstone ett av dom vackraste.Riktigt läckert med stjärnpolyperna som breder ut sig över botten, ser lite vildvuxet och naturligt ut.Synd bara att dom stora flaken döljer den övre delen av revet, hade varit härligt att se acrosarna i sin fulla prakt på toppen. Citera
PärS Postat 26 mars 2011 Författare Postat 26 mars 2011 Tack så mycket!Jag har roat mig lite med bilder från olika år 2008-2011.Först från ena sidan Citera
blackizzz Postat 26 mars 2011 Postat 26 mars 2011 Jag kan bara säga en sak...Ditt Kar, ja WOW! mycket vackert!Ps. Vilken "korall"/"alg" är den gröna "gräsmattan"? mycket häftig! Citera
PärS Postat 26 mars 2011 Författare Postat 26 mars 2011 Jag kan bara säga en sak...Ditt Kar, ja WOW! mycket vackert!Ps. Vilken "korall"/"alg" är den gröna "gräsmattan"? mycket häftig!TackDen gröna mjukkorallen är en Pachyclavularia violacea. Citera
Laggeman Postat 26 mars 2011 Postat 26 mars 2011 Kanonläckert Pär! Verkligen kul att se hur det utvecklas år för år. Citera
PärS Postat 26 mars 2011 Författare Postat 26 mars 2011 Kanonläckert Pär! Verkligen kul att se hur det utvecklas år för år. Ja det är roligt att titta bakåt. Den största skillnaden är ju i början, sen har det hänt mindre. Det behöver ju inte ta så lång tid att få till ett hyfsat kar om man väljer snabbväxande sorter. Citera
PeterGG Postat 26 mars 2011 Postat 26 mars 2011 Jag vet inte vart jag ska börja med berömmen. Grymt inspirerande akvarium, härligt att följa, välskött också. Jag har mycket att tacka ditt projekt att mitt akvarium ser ut som det gör, och jag är väldigt nöjd med de bitar jag valde att ta från ditt projekt. Peter Citera
jimmy Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 Helt outstanding ! har haft pause i två tre år från hobbyn men kul att se att vissa jobbat på Måste få komma å se detta live nån gång så man får upp inspirationen ! Citera
PärS Postat 20 juni 2011 Författare Postat 20 juni 2011 Helt outstanding ! har haft pause i två tre år från hobbyn men kul att se att vissa jobbat på :)Måste få komma å se detta live nån gång så man får upp inspirationen ! Kul att du gillar det.Kom gärna och kika.Pär Citera
thomas5547 Postat 21 juni 2011 Postat 21 juni 2011 Jättefint! Ser kanon ut.. sätt gärna in fler bilder! =) Citera
Dimorb Postat 21 juni 2011 Postat 21 juni 2011 Varför visste jag inte om detta akvariet när jag var i Växjö sist. Citera
gurra600 Postat 24 juni 2011 Postat 24 juni 2011 Imponerande bygge , oootroligt fina koraller, det jag undrar är vilka tepm givare använd du till PLC ? Håller på med att bygga en anläggning till mitt kar. Citera
PärS Postat 24 juni 2011 Författare Postat 24 juni 2011 Imponerande bygge , oootroligt fina koraller, det jag undrar är vilka tepm givare använd du till PLC ? Håller på med att bygga en anläggning till mitt kar.Jag har en pt100 givare från Pentronix med en omvandlare i huvudet pt100 till 4-20mA.Mätproben är belagd av teflon för att inte påverkas av saltvatten.Det är med andra ord inga hobbyprylar utan komponenter för industriellt bruk.Logon:s analoga ingång är 0-10V så jag skickar 4-20mA genom ett 500 ohms motstånd så att det blir 2-10V istället.Pär Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.